IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородният автомобил на Honda

Продажбите на CLARITY FUEL CELL стартират след няколко месеца

Водородният автомобил на Honda

Honda представи серийната версия на своя втори водороден автомобил, който за разлика от първия ще се предлага глобално. Новият CLARITY FUEL CELL излиза на пазара в Япония след броени месеци, като ще бъде наличен на избрани европейски пазари по-късно през 2016 г., обявиха от японската компания при откриването на Автосалон Токио 2015.
Водородният автомобил на Honda
Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс

Водородната кола представлява седан с щедри размери - 4895 мм. дължина, 1875 мм. широчина и 1475 мм височина, в който могат да се настанят удобно петима души, сочи информацията от Honda.

Конструкцията на CLARITY FUEL CELL е създадена така, че задвижващата система да не отнема от мястото в салона. Резервоарът за водород и батериите са разположени ниско в шасито, докато в предната част е поставен електрически двигател. Той се захранва с енергия от горивната клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода.

От Honda посочват, че силовият агрегат има сходни размери с бензинов V6 мотор, а батерията е с 33% по-компактна от тази при първия FCX Clarity.

Говорейки за двигателя на Honda CLARITY FUEL CELL, той развива мощност от 177 к.с. С напълно зареден резервоар с водород автомобилът може да премине 700 км. Самото зареждане отнема само 3 мин.

Що се отнася до дизайна, той е футуристичен - обичаен за подобен тип автомобили. Следван е стилът на първия водороден автомобил на Honda, както и аеродинамичната му клиновидна форма, но като цяло новият CLARITY FUEL CELL изглежда доста по-модерно. А и по-конвенционално от основния конкурент на пазара - водородната Toyota Mirai.

В салона на Honda CLARITY FUEL CELL е заложено на микс от модерни технологии и класически лукс. Приборите са дигитални, а на централната конзола е разположен голям дисплей на инфо-развлекателната система.

Всички подробности за новата Honda CLARITY FUEL CELL, включително цените, ще станат ясни в следващите месеци. Очаквайте подробности.

Галерия с най-интересното от автосалона в Токио вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Тагове: honda clarity fuel cell
0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Е ама целта не е икономия на средства,явно.Мисля ако се наложи по масово технологията съответно и горивото предполагам ще поевтинеят.Друг е въпроса защо и големите петролни компаний не вкарат малко средства, така и така имат бензиностанций на всеки км.,ако се включат и изградят по една водородна станция би било чудесно.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Сигурен съм, че е така щом казваш.Ти ги следиш хонда от близо! Просто споменах за моделите на мерцедес,защотото някои псевдо ентусиасти на тази технология не са напълно на ясно кой какво прави,но пък обичат да се изкажат неподготвени ...
  • #16
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    А факт, е и че първите напъни на швабите с водород са да го горят в ДВГ.Нещо, което само невероятните немски инженери могат да измислят.
  • #15
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Между още по-другото HONDA имат от 2008г автомбил, който се движи на водород.Серия от 400бр. за американския пазар.Като концепт е от 2006г.Което също си е факт.
  • #14
    17 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Те може да се движат няколко мерцедеса с такива клетки, но едно е да пуснеш прототипи да ги тестват и съвсем друго е да внедриш серийно производство. Правете разлика моля.А дизайнът е просто футуристичен, след време ще се хареса :)
  • #13
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не само А-класа има и други немски модели излезли още преди близо 10 години. Дори 100 БМВ-та 7-*** серия на водород, бяха раздадени от БМВ на журналисти от цял свят. преди 7-8 години.
  • #12
    6 rate up comment 19 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Междо другото вурстовете май имат готови автомибили с такава технология от няколко години,също в малка серия,но се движат няколко мерцедес А клас из Германия захранвани от водородна клетка доста преди да излезе мирай.Факт!
  • #11
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Кодошо ( преди 8 години )
    Ми щото така ги харесва Дошо! Ха ха ха!!
  • #10
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Оги ( преди 8 години )
    Като е водороден или електрически, защо колите трябва да изглеждат толкова грозни, не мога да разбера?! Това ми прилича на катафалка!
  • #9
    9 rate up comment 26 rate down comment
    Гошо ( преди 8 години )
    Практически неизползваема технология + грозен дизаин = хонда!