IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородният автомобил на Honda

Продажбите на CLARITY FUEL CELL стартират след няколко месеца

Водородният автомобил на Honda

Honda представи серийната версия на своя втори водороден автомобил, който за разлика от първия ще се предлага глобално. Новият CLARITY FUEL CELL излиза на пазара в Япония след броени месеци, като ще бъде наличен на избрани европейски пазари по-късно през 2016 г., обявиха от японската компания при откриването на Автосалон Токио 2015.
Водородният автомобил на Honda
Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс

Водородната кола представлява седан с щедри размери - 4895 мм. дължина, 1875 мм. широчина и 1475 мм височина, в който могат да се настанят удобно петима души, сочи информацията от Honda.

Конструкцията на CLARITY FUEL CELL е създадена така, че задвижващата система да не отнема от мястото в салона. Резервоарът за водород и батериите са разположени ниско в шасито, докато в предната част е поставен електрически двигател. Той се захранва с енергия от горивната клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода.

От Honda посочват, че силовият агрегат има сходни размери с бензинов V6 мотор, а батерията е с 33% по-компактна от тази при първия FCX Clarity.

Говорейки за двигателя на Honda CLARITY FUEL CELL, той развива мощност от 177 к.с. С напълно зареден резервоар с водород автомобилът може да премине 700 км. Самото зареждане отнема само 3 мин.

Що се отнася до дизайна, той е футуристичен - обичаен за подобен тип автомобили. Следван е стилът на първия водороден автомобил на Honda, както и аеродинамичната му клиновидна форма, но като цяло новият CLARITY FUEL CELL изглежда доста по-модерно. А и по-конвенционално от основния конкурент на пазара - водородната Toyota Mirai.

В салона на Honda CLARITY FUEL CELL е заложено на микс от модерни технологии и класически лукс. Приборите са дигитални, а на централната конзола е разположен голям дисплей на инфо-развлекателната система.

Всички подробности за новата Honda CLARITY FUEL CELL, включително цените, ще станат ясни в следващите месеци. Очаквайте подробности.

Галерия с най-интересното от автосалона в Токио вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Тагове: honda clarity fuel cell
0 от 500
  • #28
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Ами следвай хронологията: 1992 Тойота започва да разработва горивни клетки, 2001 има напълно функционални прототипи като FCHV-4, 2011 Тойота показва FCV-R, прототип на Мирай, 2011 БМВ и Тойота подписват споразумение за сътрудничество, 2014 Тойота пуска серийния Мирай, 2015 БМВ показва прототип на водороден i8. Всички тези факти можеш да си ги провериш в гугъл.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    7ците не са с горивни клетки.А шутцен зи каскен би ли споделил достоверните си източници ка от БМВ са се сдобили с горивната клетка на тойота преди да я представят с мирай? Или това са си твои разсъждения..
  • #26
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 8 години )
    ""БМВ и до ден днешен нямат автомбил с водородни горивни клетки"Грешиш - имат прототип на i8 с горивна клетка от Тойота."Tоест нямат! :)
  • #25
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "БМВ и до ден днешен нямат автомбил с водородни горивни клетки"Грешиш - имат прототип на i8 с горивна клетка от Тойота.
  • #24
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 8 години )
    "Не само А-класа има и други немски модели излезли още преди близо 10 години. Дори 100 БМВ-та 7-*** серия на водород, бяха раздадени от БМВ на журналисти от цял свят. преди 7-8 години."Чул не дочул! Хората говорят за компютри, той смешника се намесва с компотите! Къде пъхаш германските дизелови корифеи при технолгиите от бъдещето? Набий си го веднъж за винаги- БМВ и до ден днешен нямат автомбил с водородни горивни клетки, а Мерц също никога не са произвеждали собственни такива!
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "още от 2010 в Германия има 15 водородни станций сега са около 30,а е планирано до 2023 да са около 400 или на всеки 90 км. по автобаните"Ми хубаво, остава само да си вкарат водородни Тойоти и Хонди и може и да се сървеновават с Япония.
  • #22
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По-добре Цивик на метан, нали Дошо? :)
  • #21
    2 rate up comment 9 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Абе каскен зи шутцен, пак си се пренадъхал, още от 2010 в Германия има 15 водородни станций сега са около 30,а е планирано до 2023 да са около 400 или на всеки 90 км. по автобаните
  • #20
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А колко ще струва петролът - ще стане безплатен, най-вероятно :) А за да се развие една технология, първо трябва да разчупи статуквото и мисля, че Хонда и Тойота се опитват да направят точно това. Освен това, 177к.с, 700 км с един резервоар (и 550 да са, айде :) не звучи никак зле. А този модел даже не изглежда чак толкова странно. Ако е и надежден като повечето продукция на Хонда, какво толкова има за плюене...
  • #19
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Мерцедес купуват горивни клетки от Балард. Хонда, Тойота и Хюндай имат собствени разработки. Разликата е от земята до небето. В Южна Япония към момента има 36 водородни станции, а в Германия още пъдят с канцерогенните си тракалници. Кой колкото си може.