fallback

Австралийци са готови с кола на слънчеви батерии

Премиерата на Immortus е предвидена за ноември

Австралийската компанията EVX е създала автомобил, използващ енергия от слънчеви батерии. Машината носи името Immortus (безсмъртен) и ще бъде представена по време на изложението SEMA в Лас Вегас пред ноември, съобщава изданието Drive.„Докато слънцето свети, Immortus ще живее. Неговата издържливост на практика е безкрайна и той превъзхожда всички други екзотични спортни автомобили на планетата”, се казва в съобщението на EVX до медиите.Разработчиците на модела разкриват, че той притежава най-модерна аеродинамика, акумулатори с капацитет 10 кВт/ч, фотоелектрически панел на покрива и коефициент на полезно действие на батериите от 22%. Дължината на возилото е 5 метра, широчината – 2 м, а височината – 1,1 метра. Междуосието е 2,5 м.Каросерията на Immortus е от композитни материали, като с едно зареждане електромобилът може да измине 550 км при средна скорост от 85 км/ч. Максималната скорост е малко над 150 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди.Двата електромотора, поставени на задната ос, развиват по 40 кВт/ч (54 к.с.) мощност, което изглежда доста малко за обявените характеристики на автомобила. От EVX смятат да започнат серийно производство на Immortus, като всяка кола ще се сглобява само след поръчка от клиент.Снимка: EVX 

Тагове: evx immortus
fallback
  • #10
    v-1 ( преди 9 години )
    Готови са с макет на ел. кола. А тези характериситки, които са изкарали малко нереални ми се виждат.На теория може да е ОК, ама да го пробват напрактика и тогава да пускат новини
  • #9
    Хехе ( преди 9 години )
    Ето товя е вече нещо смислено а не батериики за калкулатори в тЕсли.
  • #8
    трол ( преди 9 години )
    единственото, което ще види бял свят от тая кола е снимката й
  • #7
    2+2=4 ( преди 9 години )
    Електрическите коли хабят грубо 25 кВтч на 150 км, т.е. с 6 кВтч ще минат 36 км. При средна скорост 85 км/ч 36 км се изминават за 25 мин. Т.е. 12 часа стоене на слънце за 25 минути каране и това на Екватора при безоблачно време. При цената на фотоволтаичните панели просто не си заслужава. Няма и как реално с едно зареждане (10 кВтч) да изминава 550 км и това при 85 км/ч. Това само по надолнище може да стане. Тук нашите журналисти пак нещо не са разбрали.
  • #6
    2+2=4 ( преди 9 години )
    Това си е чиста ПР-акция. От тези слънчеви панели няма на практика никаква полза. Слънчевото греене е с интензитет от 1кВт и това е на Екватора, при безоблачно време и когато Слънцето е в зенита. 10 кв. метра фотоволтаични панели да са сложили, при ефективност 10% ще дават ел. мощност от 1кВт. Ако колата стои на слънце 12ч., то това са потенциално 12кВтч. Слънцето обаче не стои 12 часа в зенита, а се мести постоянно, така че усреднената мощност ще е 0,5кВт, което значи 6кВтч ел. енергия.
  • #5
    Автокомедия ( преди 9 години )
    "акумулатори с капацитет 10 кВт/ч", "развиват по 40 кВт/ч (54 к.с.) мощност" - тези от Автокомедия пак се излагат. Капацитетът на батериите се мери в кВтч, а мощността на мотора - в кВт. В кВт/ч се измерва само глупостта на журналистите от Автокомедия.
  • #4
    do: FenIX ( преди 9 години )
    Не е проблем да стане, но тези силни електромагнитни полета са много вредни за всичко живо. Цената не е малка наистина, но имаше преди време проекти за минаване на далекоптоводите под магистралите и чрез тях да се зареждат електромобилите. Не на последно място е петролното лоби, което трудно ще допусне някой да им вземе кокала от устата. Та в този ред на мисли, нещата се навързват, за да не се случат. Най-добре е енергията да идва от ВЕИ, но все още не сме достигнали това развитие да го направим
  • #3
    FenIX ( преди 9 години )
    Все си мисля, че бъдещето ще е пътища по които колите да се зареждат индуктивно. Ясно е че такава инфраструктура ще е скъпа и затова може да е само за магистралите например, но това ще вдигне много автономността на ел колите. Тогава едни 500 км само на батерия няма да са никак малко като голямата част от пътя си я минал по магистралата без да губиш от заряда.
  • #2
    Анонимен ( преди 9 години )
    Идеята е стара и никак не е лоша, но има доста неща в които все още сме доста изостанали. Слънчевите панели доставят доста ниска ефективност на преобразуването на слънчевата светлина в ел. енергия. Нищо не се казва от какъв тип ще е солара и с каква мощност и на каква площ. Имам съмнението, че цял ден да стои на слънце колата, няма да може да е зареди батерията и ще трябва да се ползва контакта. А тези 108 к.с. и ускорение 7 сек до 100 км/ч ми се виждат доста нереални и измислени. А цената?
  • #1
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какви са тея 550 километра, нали е със слънчеви батерии!Ааа, след 550 километра настъпва нощ!
fallback
Последни