fallback

10 автомобила, символизиращи край на една епоха

Това са модели, каквито едва ли някога отново ще видим

Всичко рано или късно завършва. Това правило важи с пълна сила за автомобилната индустрия, която има немалко интересни етапи. И всеки един от тях приключва, поне условно, като краят му е отбелязан с излизането на конкретен автомобил. Ето 10 такива машини, които са избрани от изданието Wheels.Buick Roadmaster EstateОгромното комби с V8 двигател по едно време дори се превръща в символ на пътищата на Америка. В средата на 90-те години на миналия век обаче автомобилът и подобните на него модели са изместени от минивановете и кросовърите. Всъщност величествените "вагони" на General Motors са последните представители на една измираща порода.Ferrari 458Последният спортен модел на Ferrari с атмосферен V8 двигател. Той слага край на епохата на спортните автомобили, които не разчитат на турбо мотори. Естествено, атмосферните агрегати все още съществуват при някои модели, но ако Ferrari и Porsche се ориентират изцяло към турбо двигатели, техният край ще настъпи доста бързо.Ford ExcursionСега в САЩ може да се купи Chevy Suburban или Toyota Sequoia, но дори те са далече от този мастодонт. Всъщност Ford Excursion представлява Ford F250 във версия всъдеход и се предлага със 7,3-литров дизелов двигател. Една наистина грамадна машина, която все по-рядко може да бъде видяна.Jaguar XJПрез 2009 г. в Jaguar сложиха край на моделите си с типичния английски дизайн. След това компанията тръгна по съвсем друг път, като значително осъвремени външния вид на своите автомобили. И ги направи такива, че да се харесват най-вече на китайските клиенти на марката. Това се превръща в сериозен проблем, защото новите модели трудно могат да бъдат различени един от друг.Cadillac EldoradoПрез 50-те години на миналия век Cadillac правеше все по-големи и по-големи тези "плавници", разположени на опашката на своите автомобили. Пикът на това настъпи през 1959 г., след което компанията започна да смекчава дизайна на своите модели. И така постепенно настъпи края на тази ера.Lamborghini MurcielagoПочти всеки фен на автомобилите е обсъждал темата за това, как Аudi на практика погубва Lamborghini и как Diablo е последният "истински" представител на италианската марка. Това обаче не е точно така - последното Lamborghini от старата школа е Murcielago. Ето защо - то е оборудвано с легендарният двигател Bizzarini V12, чието родословие може да бъде проследено чак до модела 350GT. Добавете и факта, че моделът се предлага с механична скоростна кутия с "открит коридор" и ще разберете защо този модел се превръща в крайъгълен камък за Lamborghini.Saab 9-5Милион предани фенове по цял свят видяха края на своята любима марка през 2012 г. За мнозина от тях това се превърна в истинска трагедия, защото, каквото и да се случва, повече такъв автомобил на Saab няма да се появи на бял свят.Duesenberg Model JDuesenberg пуска потресаващия модел Model J през 1928 г., но само година по-късно настъпва световната финансова криза. Автомобилът се задържа на пазара до 1937 г., след което постепенно настъпва края на аристократичната американска машина, която е един от символите на 20-те години на миналия век.Porsche 911 (993)Това е последното Porsche с въздушно охлаждане и всъщност е последният "олд-скуул" автомобил на марката по редица причини. Той притежава такива качества, които сега не можеш да намериш при редица подобни автомобили, и всъщност е настояща спортна кола. Може би, причината за това е, че този модел не е направен да се харесва на голям брой клиенти.Citroen C5Намаляване на разходите, най-вече със съкращения на работна сила и на гамата модели. Именно с това в момента се занимават в Citroen, което естествено доведе и до премахване на култовото хидропневматично окачване. То бе символ на марката в продължение на 60 години, но отива в историята с края на настоящото поколение на модела С5. Снимки: Производителите 

Тагове:
fallback
  • #10
    А.В.Торът ( преди 8 години )
    XJ е последният Jaguar, чийто дизайн приемам без никакви резерви. Съвършен автомобил, който се надявам да си позволя в близко бъдеще, все пак версията Daimler е от 2009-та и се обезценява с всеки ден.
  • #9
    Автор-Z ( преди 8 години )
    кросовърите - кросоувърите Аре и това оправете не само снимките....
  • #8
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    по темата имам 2 въпроса:1.защо се опитват да ни пробутат автономното шофиране? това напредък ли е или начин някой някъде да следи всеки твой ход и при нужда да го използва в своя полза!? по правило започват от по-скъпите коли, защото в тях се возят по-интересни за следене хора ;-)2. кога най-после ще настъпи РЕВОЛЮЦИЯТА в автомобилостроенето и то ще спре да разчита на печалбите от остарелите технологии на двигатели с вътрешно горене. Съгласете се, че останалото е твърде екзотично...
  • #7
    Рудолф ( преди 8 години )
    Японски *** няма защото те никога не са били епохални. Джапанките само подражават и крадат. Всеки японски кокошарник е дубликат на вече съществуваща германска легенда.
  • #6
    doc ( преди 8 години )
    Борбата в автомобилостроенето е като естествения подбор-оцеляват само най-добрите,умните и силните!Който не се реформира-умира!Гърция е пресен пример.
  • #5
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "сте сложили 964"Точно снимка на 993 са сложили.964 има бая разлики с 993,особено отпред.993 ГТ2 ми е любимия модел на Порше,заедно с 959.Но за съжаление едва ли някога ще притежавам един от двата.
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хм, тази калсация. е по-скоро виждането на някой за нещата в автоиндустрията, а не нещо генерално, както се мъчат да ни внушат. Този списък може от всеки да бъде допълнен, както и всеки не би бил съгласен напълно с него. Ршедно би било при такива статии да се казва:според.....(име, фамилия).... 10 автомобила, символизиращи край на една епоха
  • #3
    JDM+Mercedes ( преди 8 години )
    Cadillac-а е уникален ! Особено на живо е нещо величествено! Жалко за Citro
  • #2
    Automotive ( преди 8 години )
    На снимката на Porsche, сте сложили 964 вместо 993
  • #1
    Дошо ( преди 8 години )
    Само Ферарито и Ситроена си заслужават.Всичко друго е за НАДИН.Лично бих потрошил останалите *** особено ВАГените с голям чук.На ламбото даже може и да се изплюя.
fallback
Последни