fallback

NASA ще помага на Mazda за нов роторен модел

Автомобилът ще използва платформата на MX-5

Mazda регулярно се завръща към темата за създаване на нов спортен модел с роторен двигател, но засега няма официално потвърждение за подобен проект. Един от шефовете на отдела за изследвания към японския производител – Кеничиро Саватури, наля допълнително масло в огъня, като заяви пред Autocar, че той и екипът му работят върху „много важен модел“.Саватури не даде допълнителни разяснения, но уточни, че Mazda получава помощ от редица места за разработката на новия си проект, който ще излезе по случай вековния юбилей на компанията през 2020 г. Сред партньорите на производителя са няколко университета, както и американската космическа агенция NASA. Нейните експерти помагат в избора на материали за новия автомобил.Според информациите бъдещият модел на Mazda с роторен двигател ще използва шасито на новото поколение MX-5. Причините за този избор за две. Първо, тази архитектура позволява създаването на различни видове автомобили. И второ – компанията не разполага с достатъчни финансови ресурси, за да направи нова платформа.Предполага се, че роторният автомобил на японците ще използва формулата 2+2 места. Той обаче няма да получи индекс RX-9, както се очакваше (RX-8 е последната такава машина), а RX-7. По този начин Mazda ще подчертае идеологическата връзка на новия модел с купето, произвеждано до 2002 г. То се ползваше с огромна популярност сред феновете, за разлика от не толкова надеждната и бърза RX-8 (на снимката).Снимка: Mazda

Тагове: mazda rx-7
fallback
  • #7
    !!!Някой ( преди 9 години )
    Мазда постигнаха много със СкайАктив и това е само първата част от плана за програмата им, а ще бъде все повече развивана тази технология. Дано да намерят решение за Ванкела, че все пак е част от историята им.
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    Други недостатъци са вредните емисии и големия разход на гориво спрямо обема. Което много спъва технологията за употреба при колите
  • #5
    Nev ( преди 9 години )
    Без съмнение, Мазда наистина постигнаха най-много в развитието на Ванкеловия двигател. Проблемът обаче е, че уплътнението между тортора и статора е много трудно, от гледна точка на това, че е необходимо да се използват материали устойчиви на високите температури! Това се компенсира с добро охлаждане, което води до увеличаване на загубите и лоша икономичност. Предполагам, че точно това е, с което НАСА ще им помогне, материали, с висока износоустойчивост при по-високи температури.
  • #4
    Анонимен ( преди 9 години )
    Значи след като са го направили съвършен са спрели да го произвеждатАко го бяха направили толкова перфектен нямаше ли да го сложат на всички модели. (все пак ванкела е по-евтин за производство)
  • #3
    ka52alligator ( преди 9 години )
    Напротив, Мазда са единствената Фирма в света, която доработиха Ванкеловият двигател до съвършенство! и продължават да го усъвършенстват.
  • #2
    Анонимен ( преди 9 години )
    Въпреки че съм любител на европейското производство силно уважавам Мазда че правят практички коли с добър дизайн и качество, но да престанат да тръбят вече 10 години за този Ванкел. Голямата гордост на Мазда и се оказва че не могат сами да си го разработят
  • #1
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Браво на Мазда, не са се отказали.
fallback
Последни