IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първата българска суперкола

Спортната и състезателната версии на модела на SIN Cars дебютираха на летище Лесново

Първата българска суперкола

Първата българската суперкола
Мъгливото време на летище Лесново не притесни шосейния SIN

"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко", с този цитат започна пресконференцията за представянето на първата българска суперкола.

Всъщност автомобилите на SIN Cars, както се нарича фирмата производител, са два - спортен и състезателен. Те са изцяло български проект, но създаден с помощта на британски специалисти.

Двете возила са почти идентични, като имат тръбно шаси, карбоново тяло и V8 двигател от Chevrolet. В същото време обаче има и много разлики.
Първата българската суперкола
Собственикът и създател на SIN Cars Росен Даскалов представя автомобилите в България

Шосейният SIN използва агрегат LS3 - 6,2-литров с мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Трансмисията е 6-степенна и задвижва задните колела чрез LSD диференциал. Като опция може да бъде поставена секвенциална или Semi-автоматична кутия.

Състезателният SIN разполага с двигател LS7, имащ обем от 7,0 литра и генериращ 610 к.с. и 550 Нм. Тук трансмисията е секвенциална с 6 степени, просветът е едва 5,5 см, а настройките на окачването са изцяло състезателни.

И двете коли са вече на пазара, като се произвеждат след поръчка.

Шосейният модел се предлага срещу 60 000 британски лири (без ДДС), което го превръща в най-достъпната кола с подобни характеристики.

Състезателният вариант може да бъде нает или закупен, като тук цените се съобщават след запитване. Всеки един автомобил се създава според изискванията на клиента и се настройва спрямо неговите ръст и тегло.

По обективни причини моделите на SIN Cars се сглобяват във Великобритания - улеснени процедури, данъчни облекчения, по-добра материална база, наличие на писти за настройване на компонентите, опитни специалисти и т.н. Карбоновите компоненти и други части обаче се произвеждат в България.
Първата българската суперкола
Технически характеристики

Шосейният SIN R1

Двигател: Chevrolet LS3 6.2-литров V8
Мощност: 450 к.с. при 8 250 об/мин
Въртящ момент: 430 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт: EURO 5
Среден разход на гориво: 15 л/100 км.
Макс. скорост: 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час: 3.5 сек.
Ускорение 0-200 км/час: 9.7 сек.
Междуосие: 2760 мм
Обща дължина: 4830 мм
Обща широчина (без огледалата): 2000 мм
Обща височина: 1285 мм
Предна следа: 1985 мм
Задна следа: 2000 мм
Маса: 1150 кг
Първата българската суперкола
Състезателният SIN GTR

Двигател: LS7 7.0-литров V8
Мощност: 610 к.с. при 8 250 об/мин
Въртящ момент: 550 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт: EURO 6
Макс. скорост: над 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час: 3.1 сек.
Ускорение 0-200 км/час: 8.7 сек.
Междуосие: 2760 мм
Обща дължина: 4830 мм
Обща широчина (без огледалата): 2000 мм
Обща височина: 1285 мм
Предна следа: 1985 мм
Задна следа: 2000 мм
Маса: 1150 кг
Първата българската суперкола
Интересна е и историята за раждането на SIN Cars. Автомобилът не е типичен бизнес проект, а по-скоро сбъдната мечта, сподели при представянето човекът, който стои за проекта - Росен Даскалов.

Русенецът е страстен любител на автомобилите, състезател и бизнесмен от автомобилния бранш. Именно благодарение на любовта му към автомобилите се раждат и представените днес коли.

Преди няколко години Даскалов търси нов автомобил, с който да участва в състезания. Това обаче се оказа трудно начинание, тъй като автомобилите или не отговарят на изискванията му, или са прекалено скъпи.

Затова русенецът решава да създаде свой автомобил, все пак има богат опит с настройването и пилотирането на машини като Radical, BMW и Porsche. Разбира се, че сам човек е трудно, дори невъзможно да се справи, но за негово огромно щастие има късмета да срещне Фил Матс на Autosport Fair 2012. Споделя още тогава с него проекта си и от малкото думи, които си разменят, разбира, че мислят еднакво и че могат да рискуват заедно.

Даскалов има готов идеен проект, който вече е на доста развито ниво, а Фил Матс помага с хомологацията на шасито за състезания.
Първата българската суперкола
Собственикът на SIN Cars позира със състезателната версия на колата

От 2012 година до днес българо-английският екип създава редица прототипи, като всеки следващ е по-добър. През 2013 година автомобилът е разглобен и създаден от нулата според препоръките на британските инженери.

Напълно новият модел стига до участие на писта "Силвърстоун", където в състезание постига 9-то място. До края на 2013 година екипът участва във всички състезания от GT CUP.

Следва още едно усъвършенстване на колата, след което тя е представена на фестивала на скоростта в Гудууд.

Тогава екипът решава да се съсредоточи върху състезателната версия. На "Донингтън парк" автомобилът стартира от последна позиция и завършва в средата на класирането. А в последното състезание постига време с 4 сек. по бавно от заводския МcLaren.

Малко след това състезателният SIN получава хомологация за участие в шампионата GT4, където се състезават автомобили като BMW, Aston Martin, Porsche.

GT4 е избран поради ред обективни причини. На първо място е цената за участие, която прави шампионатът икономически по-изгоден. Не на последно място е и регламентът, който изисква колите да имат еднакви тегло, мощност и гуми. По този начин съревнованието на пистата се свежда до възможностите на колата и пилота.

Росен Даскалов и компания са реалисти и затова не си поставят непостижими цели за участието в шампионата през 2015 година.

"Искаме да натрупаме опит и да запишем името на България в историята на GT4", заяви авторът на проекта. И уточни, че планира да произвежда по около 120 коли на година.

Даскалов разкри също така, че автор на името на колата е съпругата му. "SIN означава "грях" на английски. Проектът е моя грях пред семейството ми, тъй като изисква много време и усилия", сподели русенецът.

Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: sin cars
0 от 500
  • #9
    33 rate up comment 0 rate down comment
    lubeto ( преди 4 години )
    Хубава статия сте написали. Аз присъствах на дебюта и съм очарован от автомобилите. Имах дори възможноста да се возя в състезателната версия. Хареса ми. Истински расов пистов автомобил. Пожелавам успех на Росен ии чакам с нетърпение подиуми по пистите. Нека се чува за България!
  • #8
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Имам съмнение в оборотите при максималната мощност , от 6,3 ферари при малко по-високи вадят 730к.с , тук би трябвало да са поне 600
  • #7
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    емблемата прилича като тази на трабант
  • #6
    42 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 4 години )
    Много добре! Един човек, който следва мечтите си и създава нещо положително! Не съм на "ти" с пазара на този клас коли, но мисля че пътя на развитие по който е поел е правилен. Стриит версиите нямат много шанс, но ако състезателните са успешни в GT4 може да му изгради добро име в света ма моторните спортове.
  • #5
    45 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 4 години )
    Изглежда страхотно! Не може да на забележим, че леко прилича на един английски автомобил, но това е напълно нормално! Ако пък и сглобката е на ниво, за тези пари е супер-хипер яката оферта!За тези пари няма как да си купиш подобна кола!!!
  • #4
    40 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    strahoten rezultat,mn hubava kola,nai nakraq da pokajem kakvo mojem i nie balgarite
  • #3
    56 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Браво ,Успех
  • #2
    65 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Най -после нещо положително с което да свържат България и то не къде , а в Англия!!!
  • #1
    71 rate up comment 1 rate down comment
    Митко ( преди 4 години )
    Браво! Само успехи пожелавам!!!