fallback

Новите отличници на Euro NCAP

Tesla Model S, Skoda Fabia, Nissan Pulsar и BMW 2 Series Active Tourer с 5 звездички от краш-тестовете

Четири нови модела автомобили записаха максималния резултат от краш-тестовете на Европейската независима организация Euro NCAP. Това са Tesla Model S, Skoda Fabia, Nissan Pulsar и BMW 2 Series Active Tourer. Напълно електрическият модел на американската компания Tesla записва сравнително висок резултат в категорията за защита на възрастните купето - 82% от максимални 100. В категорията за защита на децата в купето резултатът също е приличен - 77%. Тестът с пешеходци генерира 66%, а оценката за електронни системи за сигурност е 71%. Сравнени с автомобили от сходен ценови клас, постигнатите от Model S резултати не са сред най-високите, но са достатъчни за получаването на максималните 5 звездички от тестовете. При новия функционален модел на BMW резултатът също е максимален - 5 звездички. А оценките в отделните категории са 84% за защита на възрастните пасажери, 85% за защита на децата, 60% за защита на пешеходци и 70% за електронни системи за сигурност. Новото поколение Skoda Fabia показва почти аналогични резултати - 81% за защита на възрастните пасажери, 81% за защита на децата, 69% за защита на пешеходци и 69% за електронни системи за сигурност - и също постига 5 звездички. При новия модел на Nissan в така наречения "голфов клас" резултатът също покрива нормите за максималните 5 звездички - 84% за защита на възрастните пасажери, 81% за защита на децата, 75% за защита на пешеходци и 68% за електронни системи за сигурност. Не толкова добре обаче се представят два други изпитани наскоро автомобила - Suzuki Celerio и Renault Megane Hatch. Японският модел покрива едва 3 звездички, тъй като показва слаби резултати в категориите за защита на възрастните пасажери и електронните системи за сигурност. При обновения Megane оценката е 4 звездички, най-вече заради електронните системи за сигурност. Изпитаните автомобили са подложени на новите, по-строги изисквания на организацията, които изискват колите да имат система за автоматично аварийно спиране. В противен случай максималната оценка, която могат да получат е 4 звездички. Автомобилите се подлагат краш-тестове, при които се блъскат челно, странично и отзад. Челният удар с покритие 40% се извършва в стена с широчина 1 метър. Скоростта е 64 км/час. За страничния удар се използва повърхност с широчина 1.5 метра, която нанася удар във вратите със скорост 50 км/час. Прави се и още един тест със страничен удар. Той се извършва със скорост 29 км/час, но покритието е едва 254 мм, като има цел да имитира удар в стълб. Тестът, който имитира сблъсък с пешеходец, се извършава с 40 км/час. Изпитанията на електронните системи протичат на полигон. В купетата на колите се поставят четири манекена - два на възрастни отпред и два на деца отзад. Снимки: Euro NCAP Още краш-тестове вижте ТУК

fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японски, щом я тестват EURONCAP занчи се продава на европейския пазар и хората трябва да видят какво си купуват.
  • #5
    Japan ( преди 9 години )
    До RREТъпчо, Нисан да не е случайно азербайджанска кола? Японска, с участието на Рено.И не гледай индийските модели (като Suzuki Celerio/Maruti) на японските коли - те са за друг пазар и за други стандарти. В Европа почти всички японски коли имат по 5 звезди.
  • #4
    RRE ( преди 9 години )
    Iaponskite kartoni trepiat horata nared
  • #3
    RRE ( преди 9 години )
    Не толкова добре Suzuki Celerio. Японският модел покрива едва 3 звездички
  • #2
    староизнос ( преди 9 години )
    Шкода има бе лишпер.
  • #1
    нововнос ( преди 9 години )
    vag не ги тестват, защото трагичните резултати са предварително ясни!
fallback
Последни