fallback

Новото Suzuki SX4 S-Cross привлича с универсалност

Тествахме второто поколение на кросовъра на японския производител

Изследванията на пазара доказват, че SUV-автомобилите набират все по-голяма популярност и постепенно изместват интереса на клиентите от стандартните седани и комбита. Машините от този клас се налагат благодарение на универсалните си качества, като към компактните им размери се добавя и полезната, особено в зимни условия, система за задвижване на четирите колела.Един от тези модели е Suzuki SX4, чието първо поколение постигна добри резултати именно заради универсалността си. То бе еднакво удобно както за придвижване в градски условия, така и за пътувания на големи разстояния. Моделът бе направен в сътрудничество с италианската компания Fiat, която предлагаше негов „близнак“ - Sedici. При втората генерация италианците решиха да напуснат проекта, но в Suzuki нямат ни най-малко намерение да се отказват от печелившата формула. И направиха ново SX4, чиято версия S-Cross успяхме да тестваме.Всъщност добавката S-Cross е предназначена за клиентите, тъй като при излизането на модела първото поколение на SX4 все още се продаваше. И по този начин в Suzuki успяха да избегнат объркването, което може да се получи. Все пак машината е предназначена и за европейските потребители, които имат огромен избор от подобни модели и всяко объркване може да доведе до неприятни последици.Като цяло дизайнът демонстрира каква е била целта на Suzuki – взимаш хечбек с повишена проходимост и го трансформиращ в кросовър. Издълженият силует прави впечатление с големите гладки странични повърхности, които правят колата хем привлекателна, хем максимално опростена. На покрива са интегрирани надлъжни релси, а страничните огледала и джантите с ниско съпротивление правят машината по-аеродинамична. Налице са ксенонови фарове и светодиодни светлини.Интериорът на новото Suzuki SX4 S-Cross също е изчистен, което в повечето случаи само помага на даден модел. Коженият волан е масивен с удобно подредени бутони. Качеството на материалите е по-високо от това на старата генерация, като горната част на предния панел е направена от мек полимер. Тапицерията също е различна, като вече е доста по-устойчива на износване.Пораснало е и вътрешното пространство при автомобила. То е факт, благодарение на увеличеното с 10 см разстояние между двете оси и съответно по-ниския под и по-висок покрив. Отзад има повече място за коленете на пътниците, както и над техните глави. А за удобство на возещите се задните седалки могат да бъдат регулирани. Увеличената дължина съответно позволява и по-голям обем на багажника – от 270 на 430 литра. При свалени седалки пространството пораства до 1269 литра. Самият багажник разполага и със сгъваем рафт, който може да трансформира пода.Имахме възможността да изпробваме версията с 1.6-литров бензинов двигател с мощност 120 к.с., съчетан с безстепенна CVT-трансмисия. По принцип сме предубедени към този тип скоростни кутии, които иначе вършат добра работа при пътуване в градски условия. Пътуването ни е комбинация между прекосяване на почти цяла София и междуградски пътища от втора категория. Предварително прочитаме, че комбинираният разход ще бъде около 6 л/100 км, което ни се струва невъзможно. Но все пак сме длъжни да проверим.В градски условия новото Suzuki SX4 S-Cross по нищо не се различава от стандартен автомобил. В задръстванията CVT-трансмисията е удобна, защото изключва досадното превключване на първа и втора скорост между два светофара. През цялото време разходът на гориво се движи в границите на 7 л/100 км, така че с нетърпение очакваме най-после измъкването от трафика в столицата. И когато София най-после остава зад гърба ни, даваме газ. Автомобилът няма проблеми с това и се справя на добро ниво. Ускорението е прилично и когато е нужно да изпреварите, машината го прави без проблеми. Като недостатък може да бъде посочена недобрата видимост заради облегалките на предните седалки, които понякога пречат да видите какво се случва в страни от вас на пътя.Време е да видим и как се справя машината на места, където липсва асфалт. Второто поколение на Suzuki SX4 S-Cross е оборудвано с новата система за двойно задвижване 4WD ALLGRIP, която управлява точното разпределение на тягата между колелата, за да се запазят стабилността и контролът. Системата предлага избор между четири режима на шофиране чрез въртящ се превключвател на централната конзола – автоматичен (Auto), спортен (Sport), за сняг (Snow) и със заключен диференциал (Lock). В зависимост от пътните условия в режим Auto системата автоматично определя кога да задвижи задната ос, което обикновено се случва на хлъзгава повърхност, когато предните колела започнат да буксуват, а в нормален режим кросовърът остава с предно предаване, което е направено, за да се пести гориво.Всичко това ни подсказва, че не би трябвало да имаме проблеми с движението на неравен терен. Отпред Suzuki SX4 S-Cross е оборудван с McPherson, а отзад е поставена торсионна греда. Благодарение на тях кросовърът поглъща неравностите, без да друса кой знае колко. Високото място на шофьорската седалка също помага при движение в подобни условия, така че когато неравностите свършат, шофьорът не е изморен.В стандартното си оборудване моделът разполага със 7 въздушни възглавници, които защитават водача, пътника до него, коленете на шофьора, както и пътниците на задните седалки. Електронната програма за стабилност ESP помага за възстановяване на контрола в случай на загуба на сцепление и стабилизира позицията на автомобила, а системата за подпомагане на потеглянето при наклон не позволява на колата да тръгне назад. В крайна сметка пътуването ни завършва отново с шофиране в градски условия. След което проверяваме разходът на гориво за цялото пътуване, който е 6.8 л/100 км. Съвсем нелошо постижение за бензинов автомобил със система за задвижване на четирите колела и CVT. Дали си струва, вече е въпрос на лична преценка. Цените на новото Suzuki SX4 S-Cross започват от 27 690 лв. за версията с бензинов мотор и предно предаване. Най-ниското ниво на оборудване със система 4х4 тръгва от 33 900 лв.Снимки: Automedia, Suzuki 

Тагове: suzuki sx4 s-cross
fallback
  • #5
    Анонимен ( преди 9 години )
    Наистина, фаровете са една идея по-големи от необходимото!Изглежда сякаш се блещи!
  • #4
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тъпо, тъпо, неграмотен ***...
  • #3
    гост ( преди 9 години )
    И кое и е хубавото,че тя витарата е доста по хубава?
  • #2
    Патилан ( преди 9 години )
    Хубава кола , но дистрибутора и сервиза - повече от лоши, само заради тях - Сузуки - не!!!
  • #1
    Анонимен ( преди 9 години )
    много са му малки тези фарове, само половината капак покриват. Следващия модел дано да е с фарове върху целия ...
fallback
Последни