fallback

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Колите под 5 години са едва 3,5 % от автопарка, сочи статистика на МВР

Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства. Снимка: Ройтерс Общият брой на регистрираните към тази дата возила в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 екземпляра, са на възраст над 15 години.Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Машините на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.30-те най-популярни марки автомобили в България към 1 юли 2014 г.Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически. Още по темата:Кои са най-продаваните марки автомобили в БългарияТърсим все по-добри стари коли

Тагове:
fallback
  • #18
    пора ( преди 10 години )
    Да не забравяме че и не всички стари коли са евтини - има такива които са по скъпи от нова....иначе качеството на новите среден клас коли е под всякаква критика...
  • #17
    Opelina ( преди 10 години )
    Az puk karam Opel Astra combi 1.7D ot 94 godina , izgnila gadna karuca , taralqsnik , no mi vozi gazu i mu se kefq za6toto mi e purva kola ( na 19 sum ) i kato za purva kola tolkova , i daje kato q udrah stabilno nqkolko puti i spukah rezervoara ne mi puka6e , sega malko mi gori kato izduhano BMW , no vajnoto 4e vurvi .
  • #16
    Вилдер ( преди 10 години )
    как да са нови като не ни стигат парите да караме старите...едно нещо да се прецака - отива месеца...
  • #15
    POW ( преди 10 години )
    anonymousГрешни са ти разсъжденията за 3.9те процента нови. Много от тях са купени за фирми, много са евтини машини. А и процента не е за нови автомобили, а за такива до 5 годишна възраст. Това включва масовата практика на закупуване на скъпи коли на 2-3 години.Също така аз за последните 6 години кипих 5 нови коли и ти гарантирам, че съм съвършено нормален и обмислям добре какво правя :)
  • #14
    POW ( преди 10 години )
    Гъзарска работа. Яко ретро автомобили имаме тук, западноевропейците могат само да мечтаят.
  • #13
    anonymous ( преди 10 години )
    За всяка кола си има група. Колите над 20 години в БГ ще ги има заради бедността на населението. Това за мен означава 39% от хората , които имат коли са бедни - факт. Потресаващ е факта за новите коли. Има 3,9 %, които не са нормални и имат просто излишни пари .. за мен човек да си купи нова кола при положение, че само с купуването е 20% вътре. Правете си сметката . Българина не е толкова беден колкото си мислим !!:)
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аре стига с тая Тойота бе! От коя фирма ти платиха да висиш тука по-цял ден и да плюеш?
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Някои индивиди в този сайт само чакат автомобилна статия и почват да плюят по Тойота. Явно имат нужда от специализирана помощ.
  • #10
    Анонимен ( преди 10 години )
    След 20 години жапанките са на ***, кой ше ти ги кара!
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Разликата е ,че оризарките не държат толкова,за това над 20 годишните са предимно немските корави машини!
fallback
Последни