fallback

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Колите под 5 години са едва 3,5 % от автопарка, сочи статистика на МВР

Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства. Снимка: Ройтерс Общият брой на регистрираните към тази дата возила в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 екземпляра, са на възраст над 15 години.Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Машините на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.30-те най-популярни марки автомобили в България към 1 юли 2014 г.Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически. Още по темата:Кои са най-продаваните марки автомобили в БългарияТърсим все по-добри стари коли

Тагове:
fallback
  • #38
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма да споменавам за космонавтите ни, които имаме точно заради комунистите, блоковете в които живеете под наем когато дойдете от селата си, магистралите по които караме 20 годишните си автомобили, и производството на почти всичко, тогава. Ако по няколко гигантски завода на община с по повече от 1000-2000 работници наричаш мързел...
  • #37
    Анонимен ( преди 10 години )
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%80%D0%BE%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0_%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE_%D0%B2_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8FЕто ти и доказателство.
  • #36
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сам го каза. СЕГА! Те си заминаха преди 25 години. Сега са наред американските ***. Освен това точно през комунизма нацията е била най-многобройна, почти 9 милиона души през 80-те. Не ми се прави на умен. Дори в учебниците по география има статистика,която показва, че между 1946 и 1990 населението е било най-многобройно-8-9 милиона. А мързела ти, не зависи от това кой управлява а от теб. Ти ако за нищо не става и марсианци да дойдат се е тва.
  • #35
    До Живковиста: ( преди 10 години )
    Алоу, тошно комунистите ни разсипаха!България преди това си е била доста добре.Хората не са били мързеливи, обичали си земята и Родината си.Който е работлив си е живял добре, нацията е растяла със страшни темпове, въпреки воините(виж демографски статистики за населението през времето).Тези *** и мошенници съсипват всички, правят народа мързелив и безинициативен.Сега никой не обича земята и Родината си, а нацията непрекъснато намалява - все факти, които само слепец не би видял!!!
  • #34
    до анонимния спец: ( преди 10 години )
    Къде видя да съм писал, че съм дал 8-9 хиляди за ремонти?Защо не четете и не осмисляте написаното?!?Написал съм 8-9 хиляди, като в това влиза всичко без бензин!!!Само за гуми съм платил към 1200(4 зимни и 4 всесезонни).Колата си я поддържам предимно в сервиза на официален дилър, който взима 129/час за работа.Ти в официален дилър ли си поддържаш колата или при Кирето от кварталО?Само да те светна, че за смяна на ангренаж и ролки за работа ще ми отидат над 700, а за части няма и 330!
  • #33
    Анонимен ( преди 10 години )
    Произвеждат ама Рено! Друго си е здрав метал от военни каски, и груба руска изработка! А за нашите заводи...свалиха Живков и България умря. Буквално. Дали ще доживеем да я видим отново със заводите, армията и изобщо силата..не знам. П.С. Не съм за комунизма. Но все пак...тогава с гордост се наричахме Българи.
  • #32
    Анонимен ( преди 10 години )
    Споко пич, не се коси, завода на Москвич все още си е там и все още произвежда коли, само че не са вече Москвичи а Рена и доколкото четох произвеждат по 200 хиляди бройки годишно. Няма значение дали ще са москвичи или рена. Важното е че се произвежда, хората си работят, завода си плаща данъци. Лошото е както стана при нас, Заводите се продадоха за стотинки а новите им собственици ги затвориха и разпродадоха на скрап и прибраха 10 пъти повече пари. Но са закри поминъка и работните места.
  • #31
    Анонимен ( преди 10 години )
    Грешка беше, че го оставиха да фалира. Москвич имаха къде къде по-добри модели в последните си години от Лада. Работеха с Рено, с други европейски компании. Опитваха се да направят качествен дизайн и поне с Калита успяха, да докарат до нормална съвременна за времето си кола. Имаха огромен потенциал, но заради некадърни директори...И заради тия дето уж им помагаха-Рено, доубиха завода. Жалко.
  • #30
    W164 ( преди 10 години )
    ГОЛЯМА ИЗЛАГАЦИЯ.В ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ 68% ОТ КОЛИТЕ СА НА НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 10 ГОДИНИ А ТУКА 68% СА НА НАД 15 ГОДИНИ.ТРЯБВА ДА СЕ НАПРАВИ КАКТО Е В ГЕРМАНИЯ.КОЛИТЕ КОИТО НЯМАТ ЕВРО 3 ИЛИ СА ПРЕДИ 2000 ГОДИНА ДА НЕ МОГЪТ ДА СЕ ДВИЖАТ ИЗ ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ.ХУБАВОТО Е ЧЕ МАЛКО ПО МАЛКО И В БЪЛГАРИЯ ПОЧНАХА ДА СЕ КОПУВАТ ХИБРИДИ И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КОЛИ
  • #29
    Анонимен ( преди 10 години )
    То може завода да е спрян 2001г. но това не означава че Москвичи не са продавани и години след това. Кой знае колко стока на склад са имали. Като излезе версията Инсигния на Опел. Две години по-късно представителството на Опел за България обяви промоция за Вектри по 20000лв. И в крайна сметка 2-3 години след като е спряно производството на Вектра още се продаваха чисто нови такива у нас. Тя може да е излязла преди 3години от завода, но в талона се пише годината на продажбата. Така, че е напълно възможно това да се отнася и за москвичите в статията.
fallback
Последни