fallback

Opel Meriva получи „шептящ“ дизел

Така в компанията наричат новата версия на двигателя 1.6 CDTI

Германската компания Opel добави още един агрегат в гамата на модела Meriva. Това е специално разработена икономична версия на 1.6-литровия CDTI агрегат, която в компанията наричат „шептящият“ дизел. Новата модификация на двигателя, който вече е наличен във версии със 110 или 136 к.с., генерира 95 к.с. Тя се отличава с още по-нисък разход на гориво и още по-тиха работа, от където идва и прякорът й. Агрегатът покрива бъдещия стандарт за емисии Euro 6, комбинира се стандартно със Start/Stop система и шестстепенна трансмисия, като се явява заместник на поостарелия 1.3-литров дизел. Въпреки че генерира аналогична мощност, новият мотор разполага с по-висок въртящ момент - 190 срещу 280 Нм. Средният разход на гориво на новия 1.6 CDTI мотор е само 4.0 л/100 км., сочи официалната информация от Opel. Вредните СО2 емисии са 105 г/км. Интересна подробност е същото така, че двигателят разполага с технологията Lean NOx Technology (LNT). Тя служи за намаляване на азотните окиси, като ги складира в специално устройство. Когато капацитетът му се запълни, електронното управление на двигателя започва автоматичен процес на регенериране. Системата е напълно необслужваема. Снимки: Opel

Тагове: opel meriva 1.6 cdti
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да електронно управление на турбината, за да има още какво да умре след 2-3 години. Какво му е на управлението в случая ? При определено налягане се променя отвора на wastegate- а, да виждаш някакъв недостатък? А изгорелите газове от къде минавали... еми къв им е проблема ? Има тплинен щит има си всичко, според тебе къде трябва да сложат турбината ? Някъде в купето ? При така разполаганите двигатели тръбите са отпред, а турбото къде да е освен около вентилатора? Затова си има щит и изолация.
  • #8
    Питър Пан баща му ( преди 10 години )
    Като гледам снимката на двигателя, турбото е с вакумно управление, този метод се ползваше в старите мотори, вече е с електромотор при новите двигатели, защо се връщат назад от ОПЕЛ . Тръбите за отработените газове ще минават зад вентилатора на радиатора, кой пиян инженер е проектирал този мотор .Погледнете моторите на ВАГ 2000 г., дано да научите, как се правят мотори .Тих мотор, не винаги означава надежден .Шума идва от веригата, ролките, зъбчатките .Пак пластмаса са сложили американците...
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мдаа, те и досегашните едвам се намира кой да ремонтира, пък тези най-новите хептен!
  • #6
    razgradski pop ( преди 10 години )
    относно VW: старите им дизели бяха наистина шумни и неефективни, но всички нови, включително 1.6 и новият 1.4 на Polo са последно поколение common rail, ефективни и сравнително безшумни..
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Едва ли си прав, имайки предвид незабравимия и отчетливо чуващия се звук от дизелите на ВАГ - през 3 пресечки с гръб мога да позная, че идва тракалка от ВАГ. Новите дизели на фиат - 1.6, 1.9 и особенно 2.0 и 3.0 са изключително тихи и рафинирани. Освен ако не си ги гледал на картинка... и така си разбрал, че са шумни ....
  • #4
    ... ( преди 10 години )
    То всички останали съвременни дизелови двигатели в сравнение с дизелите на Фиат са "шептящи"...
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да де и 1.3 двигателя има версия 95 коня - демек една модернизация за понижаване на разхода и вредните емисии е още по-логична.
  • #2
    Анонимен ( преди 10 години )
    95 коня-малкият данък...
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    Интересно решение - стария 1.3 двигател на Фиат е много много добър двигател- достатъчно мощност и въртящ момент за автомобили около 1000-1200 кг. Разход около 4.0 - 4.5 извънграда при спокойно каране.... Общо взето повече компании "Downgrade-дват" обема на двигателите, а от опел са решили друго. Странно решение ,пък времето ще покаже дали е правилно, за мен по-логичното е да направят модернизация и подобрения на изпитания 1.3 двигател - спокойно дори и конете могат да се вдигнат.
fallback
Последни