fallback

BMW утроява производството на карбон

Заводът в Моузес Лейк става най-големия производител на въглеродни влакна в света

Поради високото търсене на въглеродни влакна за автомобилната индустрия SGL Automotive Carbon Fibers в близко бъдеще ще утрои капацитета на завода за въглеродни нишки в Моузес Лейк, щата Вашингтон (САЩ). Това обявиха Joint Venture-партньорите SGL Group и BMW Group в рамките на тържествената първа копка на планираното разширение. В него ще бъдат инвестирани 200 млн. щатски долара – в допълнение към вложените до този момент 100 млн. долара. Разширението на завода ще приключи в началото на 2015 година. С това заводът в Моузес Лейк ще се превърне в най-големия производител на въглеродни влакна в света. Ще бъдат създадени около 120 нови работни места, с което броят на служителите в завода ще се увеличи от 80 до около 200. Увеличеното производство, както и автоматизираните производствени процеси, ще позволи на BMW Group да прилага карбоновите композитни материали и при други моделни семейства, става ясно от официалната информация. В момента CFRP (армирани с въглеродни влакна пластмаси) се използват при моделите на BMW i и BMW M. В момента в завода Моузес Лейк работят две производствени линии с годишен капацитет около 3 000 тона въглеродни нишки ексклузивно за моделите BMW i. Още от лятото на тази година SGL Automotive Carbon Fibers в Моузес Лейк ще пусне в експлоатация и третата и четвъртата производствени линии, с което капацитетът на завода ще се удвои до 6 000 тона годишно. Настоящата първа копка за петата и шестата производствени линии в близко бъдеще ще осигури утрояване на капацитета до 9 000 тона. Новите производствени линии, също като настоящите, ще използват генерирана от водни електроцентрали електроенергия за производството на въглеродни нишки. "Моузес Лейк е най-бързо развиващия се завод за въглеродни влакна в света. Заедно с BMW Group ние имаме пионерската роля да наложим материала CFRP в крупносерийното производство на автомобили. В комбинация с други материали CFRP открива нови перспективи за олекотяване на конструкцията за постигане на екологична мобилност”, казва д-р Юрген Кьолер, главен изпълнителен директор на SGL Group. "CFRP е ключов материал за автомобилната индустрия на 21-ви век. Благодарение на интелигентното комбиниране на материали ние ще използваме този материал не само при моделите на BMW i и BMW M", коментира д-р Клаус Дрегер, член на Управителния съвет на BMW AG.Снимки: BMW

Тагове: bmw group cfrp sgl group
fallback
  • #5
    Чичето ( преди 10 години )
    А относно това че BMW+SGL били най-големия призводител на карбон: Toray Group currently has an annual production capacity of 17,900 tons of carbon fibers globally, and will increase this to 21,100 tons per year by January 2013 with 2 new lines currently under construction. Старите пропагандни партенки на нов глас.
  • #4
    Чичето ( преди 10 години )
    Разбира се че карбона идва от Япония:The necessary precursor, which is based on polyacrylnitrile fiber, is made by a joint venture between SGL Group and the Japanese company Mitsubishi Rayon in Otake, Japan.В завода на БМВ и СГЛ само го отливат, но суровината е made in Japan.
  • #3
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Не знам кога BMW са го купили, но завода е в америка а пък и BWM от тази година произвеждат електрички ако не ме лъже паметта.
  • #2
    Илко ( преди 10 години )
    Явно долу писалият коментар, а и много хора тук не са чели статията или поне осмислили. Първо БМВ наскоро купи тоя завод и наистина са купували в.нишки от японците. Второ тоя завод ще бъде най-големият след всички разширения и т.н.
  • #1
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Моля моля... Това което пишете не може да е вярно. Моля погледнете форума и вижте, че Дошо Ко пишат, че BMW купували карбона от япония или от тойота дето били най големите производители.Моля поправете статията Дошо Ко знаят най-много.
fallback
Последни