fallback

Най-нелепите закони в Европа и Азия

Правилникът за движение по пътищата регулира шофьори и пешеходци, но понякога наистина изумява

Още от изобретяването на автомобила през 1886 година власите по света създават различни правила и закони за автомобилистите. Благодарение на тях по пътищата има разбирателство, което позволява на колите и пешеходците да съжителстват относително безопасно. Въпреки това обаче някои от законите за движение по пътищата са меко казано озадачаващи. С помощта на спедиторската компания Barrington Freight ви представяме най-идиотските правила за движение в света. В тази част обръщаме внимание на Европа и Азия. Великобритания В страната все още действа закон, който задължава така наречените "hackney carriages" винаги да се движат по пътищата с бала сено и торба с овес. Това са автомобили под наем за превоз на пътници и стоки, но във Великобритания с това име се наричат популярните лондонски таксита. Дания Всички шофьори в страната са длъжни да погледнат под колата си преди да потеглят. Отдолу може да има човек... Кипър Яденето и пиенето по време на шофиране са абсолютно забранени в Кипър. Водачите нямат право дори да пият вода. Люксембург Абсолютно всички автомобили са задължени да имат чистачки на предното стъкло. Дори тези, които нямат предно стъкло (колкото и малко да са те). Русия Шофьорите, които управляват мръсни коли, подлежат на глоба. Това правило го има и в България, има и още едно общо нещо между двете страни - мръсните пътища... Германия В Германия е забранено да ти свърши бензина докато си на аутобан. На нарушителите се налага глоба. Спирането на магистрала, освен при технически проблем, е забранено и в България, така че ние не виждаме нищо странно в този закон... Испания Шофьорите, които носят очила са задължени да разполагат с допълнителен чифт очила в колата си. В някои испански градове автомобилите трябва да се паркират от тази страна на шосето, от която се нечетните номера на сградите. Но това важи само за дните от месеца с нечетна дата... сложно! Скандинавия Фаровете са задължителни, дори когато грее слънце. Според британската спедиторска компания това е идиотски закон, само че той действа и в България. Естония Във всеки автомобил трябва да има поне два застопоряващи клина - дървени блокчета, които се поставят пред или зад гумите, за да не може колата да потегли неволно. Турция Отново нещо познато. Във всеки автомобил в Турция трябва да има пожарогасител, светлоотразителен триъгълник и аптечка за първа помощ. В противен случай се налага глоба. В България си носим и светлоотразителна жилетка, носим си и кутия с инструменти, въпреки че законът не го изисква. Франция Всеки шофьор трябва да има в колата си дрегер за алкохол. Ако няма, глобата е 11 евро. Сърбия Всички коли в страната трябва да имат теглич и въже за теглене с дължина поне 3 метра. Филипини Ако живеете в столицата Манила и регистрационният номер на колата ви завършва на 1 или 2, няма да можете да я карате в първия ден от седмицата. Подобен закон действа и в други страни, като целта е ограничаване на трафика. Япония Още един осмян от британците закон, който добре познаваме в България. В Япония, както у нас, шофьорите са длъжни да пазят пешеходците. Ако автомобил премине през локва и изпръска пешеходец, на шофьора му се налага глоба. В Япония тя е 65 долара. Факт е, че някои от изброените закони са остарели и дори идиотски. Сред тях обаче има и такива, от които има смисъл. Очаквайте утре най-безумните правила за движение по пътищата в Америка.Снимки: Barrington Freight

Тагове:
fallback
  • #19
    GFY ( преди 11 години )
    Квото се задъвкахте с тия крушки, фарове и прочее :D от сърце се смях с вас. На мен ми е много интересно тоя пич с би-ксенона какъв автомобил кара, наистина ми е много интересно - дали е Панамера 4S или Голф 4ка със афтърмаркет ксенон....за 400 кво беше..евро :)))) *** смотан, като не искаш да караш лятото с включени светлини, ми недей бе. Плащас си глобата от 50 лева и си ти! Все пак имаш скъпи крушки, можеш да си позволиш...Весели празници!
  • #18
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кико както казах прочети заглавието на статията. Държавите в които действа този закон са най-северните в европа това са държави в които не се използва климатик през лятото. Не българи са написали че този закон е нелеп. Няма смисъл да осмиваш Българите. Закона е признат за хората като глупост, най-малкото не е съобразен с географската ни ширина. За зима в дъжд и мъгла е задължителен фара, през лято особенно на магистрала е тъпня.
  • #17
    Triforce ( преди 11 години )
    Като ви се пекат фаровете, ще си сложите DRL модул! Красиво, грозно, тва еп оложението! Моята крушка е с цокъл H7 (Най-глупавият, който съм виждал някога) и скоро си смених крушката от миналата пролет. Голямо реване, голямо нещо! И за мен закона е глупав, но пък е хубаво да се виждат колите отдалеч!
  • #16
    Кико ( преди 11 години )
    До Име:Според не си разбивай главата в стената" с българската народопсихология. Аз също не издържам понякога и се намесвам, но само установявам за пореден път, че 45 години комунизъм "майката ни разгони" като народ. Лошото е, че продължава да се унаследява от подрастващото поколение.
  • #15
    Kико ( преди 11 години )
    До Име:Колега, абе българин си бе! Явно вече 10 г. си забравил, че манталитетът ни е такъв. Ние в дискотеката ще хвърлим 5000 лв., за да покажем, че сме патрони. Ще спрем пред нея с последен модел гъзарски КСЕНОН тип Ауди, отново да парадираме колко сме богати. Но иначе тук в коментарите ще направим подробен анализ, колко е глупав закона за дневните светлини, нищо че са установили тяхната полза за намалените инциденти. Същата работа е да обориш пушачите в България, че вредят на останалите.
  • #14
    Ime ( преди 11 години )
    Ами как да кара, на година навърта между 15 и 20 000км, и то ако не си ходи до България, че това са още 8-10 000км в двете посоки.
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    Зависи колко кара. Ако кара от вкъщи до работа за 10 минути, няма как да се изпече фара. Но ако кара като мен редовно по 3-4 часа постоянно ще види колко бързо се изпича фара. Аз казах не съм против зимното каране на фарове, а против безмисленото каране на фарове през лятото. И без това слънцето е напекло колата и ти допълнително да си печеш фара с 4 часово пак повтарям абсолютно безмислено 4 часово каране по магистралата. Както виждаш и заглавието на статията е "нелепи закони" и аз го подкрепям
  • #12
    Ime ( преди 11 години )
    Колегата кара кола с би-ксенон. И той по навик кара постоянно със светнати фарове. Вече над 6 години не е сменил нито една крушка. Вие как ги горите не знам... И фаровете не виждам да са му потъмняли...
  • #11
    До Striker ( преди 11 години )
    Както виждаш не само на мен а и на Англичаните им се струва това за пълна глупост. А Трифорс не знам какви крушки от 20лв. ползва, но аз съм с ксенон и там крушката е 200 евро. двете стават 400. И въпроса не е само в крушките, самите фарове потъмняват и когато наистина имаш нужда от тях вечер те светят по-слабо. А смяната на цял фар е 1600лв. двата 3200лв с ксеноновите крушки и саморегулиращите се ексцентрици и всичко това за безмислено 4 часово светене посред бял ден по магистрала през лятото.
  • #10
    paco ( преди 11 години )
    ауто билд бр 40/2005г
fallback
Последни