MINI представи следващото поколение на емблематичния си хечбек с две врати. От компанията казват, че той е изграден от нулата, за което свидетелства новата UKL1 платформа на BMW, по-голямото във всички посоки купе, както и изцяло новата двигателна гама.
Моделът е с 98 мм по-дълъг, 44 мм по-широк и 7 мм по-висок от актуалната версия на колата. Междуосието е увеличено с 42 мм до 2495 мм, което обещава повече комфорт в интериора и по-добро пътно поведение. Помислено е и за практичността - обемът на багажника е увеличен с 30% до 211 литра.
Екстериорният дизайн е запазил духа на компанията, комбинирайки го с няколко модерни щрихи от концепта Rocketman, който дебютира в началото на 2011 г. в Женева.
За пръв път колата ще се предлага с опционално адаптивно окачване с два режима на работа: Comfort и Sport. Базовото оборудване на Cooper и Cooper D ще включва 15-инчови джанти, а при версия с S на задния капак колелата ще бъдат 16-цолови. Срещу доплащане ще могат да бъдат поръчани и други джанти с размер до 18 инча.
Интериорът ще бъде по-луксозен и ще предлага куп системи за безопасност, както и делима задна седалка в съотношение 60/40.
Под капака ще бъдат вградени изцяло нови Eвро 6 двигатели, оборудвани със старт-стоп система и принудително пълнене. Първоначално на пазара ще излязат версиите Cooper, Cooper D и Cooper S. Първата ще се задвижва от 1.5-литров трицилиндров двигател с мощност 134 к.с. и 220 Нм максимален въртящ момент, който в overboost режим на турбината нараства до 230 Нм.
Дизеловата версия също ще използва 1.5-литров трицилиндров двигател, но тук мощността е 114 к.с. и 269 Нм. Разликата в средния разход между Cooper и Cooper D e близо литър в полза на дизела - 4.4 срещу 3.5 литра на 100 км.
Cooper S ще има по-голям четирицилиндров двигател с 2.0 литра работен обем. Той ще произвежда 189 к.с. и 279 Нм (300 Нм в overboost режим на турбото). Средният разход при върховата за момента версия ще бъде 5.6 л/100 км при нива на вредни емисии от 133 г/км.
И трите двигателя ще пристигат серийно с 6-скоростна механична трансмисия, а срещу доплащане ще могат да бъдат комбинирани с 6-степенен автомат. Последният ще има и Sport функция, която ще сменя по-бързо предавките и ще може да се управлява от волана.
По-късно на пазара ще се появят базовите MINI One и MINI One D варианти, както и Cooper SD и JCW.
fallback
Коментари ( 5 )
Напиши коментар
-
#5
prav si nqma gre6ka,s 2-ka motor 6te bude i v TopGear go pro4etox,interesno re6enie...
-
#4
Ne sa v gre6ka.2 litra e taka pi6e i v autoexpress.Men me pritesniava samo,4e ot tezi dva litra s turbo samo 10 konia pove4e izkarva ot 1.6 litrovia dosega v cooper S
-
#3
Mega grozno
-
#2
silno se sumnqvam 2-litrov motor v mini,nqma nikakva logika,automedia mai sa v gre6ka!
-
#1
Оха, Криско ще ги краде в мола под носа на кифлите...
1 - 5 от 5