Британците си обясняват катастрофалните резултати с лошото състояние на пазара и закъснелите премиери
Aston Martin декларира нетна загуба от 29 милиона евро за финансовата 2012 г., което е с 4 милиона евро повече от предишната 2011 г., съобщава The Telegraph. Според ръководството на компанията сривът се дължи на актуалното състояние на луксозния автомобилен сегмент, който "понесе сериозни щети от кризата". Друга причина Aston Martin откриват в слабия европейски пазар, както и във факта, че новите модели на компанията са дебютирали едва в края на 2012 г.През миналата година продажбите на Aston Martin са се свили с 9% до 67 500 продадени автомобила (от 110 000 през 2007 г.).Междувременно стана ясно, че Aston Martin Cygnet е свален от производство заради твърде ниските си продажби. През 2012 г. автомобилът, който е базиран на Toyota iQ, и за който Aston Martin имаше големи планове, е зарадвал едва 150 клиенти. Въпреки роднинската си връзка с достъпния японски модел, Cygnet струваше колосалните 35 000 евро и се предлагаше само на лоялни клиенти. Той бе представен през февруари 2011 г. и Aston Martin очакваше да пласира по 4000 бройки годишно.През тази година Aston Martin навършва 100 години.Снимка: Aston Martin