fallback

Mustang II - провалът, който спаси модела

Дори във Ford признават, че това е един от най-неуспешните им проекти

Точно преди 40 години на пазара излиза второто поколение на легендарния Ford Mustang. То се появява в момент, в който цените на бензина вървят нагоре, което принуждава производителите да подходят различно, като го изградят на базата на Ford Pinto и го оборудват с мудни, но икономични двигатели. Резултатът определено не въодушевява заклетите фенове на Mustang, които заклеймяват второ поколение като неистински представител на култовия модел.Въпреки това, в прес-съобщението на Ford по случай годишнината на модела, се казва, че създаването на второто поколение e било необходимо и именно то е спасило бъдещето на Mustang . От компанията признават, че автомобилът е останал в сянката на мощното първо поколение, както и че феновете на Mustang са го приели доста хладно. Същевременно обаче втората генерация е задала пътя, благодарение на който моделът се радва на пазарен успех вече 50 години.Като цяло Mustang II е с 200 кг. по-тежък от своя предшественик и разполага с далеч по-мудни двигатели, припомня Motor Authority. Базовият 2.3-литров редови мотор предлага само 86 к.с., а класическият V8 излиза едва през 1975 г. и разчита на сравнително скромния за Америка по това време обем от 4.9 литра. От компанията и до ден-днешен са категорични, че са били наясно как поемат риск с пускането на подобен автомобил. Но заради обстановката са били принудени да пренебрегнат мнението на феновете, които са искали второто поколение на Mustang да бъде в стила на първото. Първоначално такова намерение са имали и във Ford, но са решили да създадат един различен автомобил.Изданието Motor Authority допълва, че да създадеш сравнително лек и достъпен като цена автомобил, като за 10 години го доработиш до масивен масъл-кар, а след това да го превърнеш в маломощен и икономичен модел, е доста странна стратегия. В крайна сметка обаче именно икономичните двигатели изиграват важна роля на намиращия се по това време в криза американски пазар и привличат допълнителни клиенти. А Mustang оцелява до наши дни...Ford Mustang II. Снимки: Ford

Тагове: ford mustang ii
fallback
  • #3
    Alfist ( преди 11 години )
    Това в силует (купе и тарга версията) си е чисто Capri. Не случайно на Capri прякора му е европейският Мустанг.
  • #2
    бъчваря ( преди 11 години )
    За кой джоб по-добре?
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако го бяха базирали на Форд Маверик от същото време по-добре щеше да бъде.
fallback
Последни