fallback

Мини разход

Ако не ви се дават повече от 5 лева за 100 км, време е да се обърнете към Volkswagen eco Up!

Volkswagen Up! ни стана симпатичен още с излизането си на пазара. Не ни трябваше никакво време, за да свикнем с техно-свежарския му външния вид, нито със скромните му размери. Учуди ни само едно – умението на германците да навлизат в нетипични за тях сегменти. Не е тайна за никого, че класът на миниатюрните е окупиран от автомобили от всякакви националности, към които от време на време плахо се присъединява по някой германец. Up! обаче влезе с шут през вратата. Едва през 2013 г. той получи и малко подкрепление в лицето на Opel Adam, за който ще разкажем в някое от следващите ревюта.Volkswagen има известна история с малките симпатяги, но нищо запомнящо се. Освен Lupo GTI, който с мощността си от 125 к.с. и двете тънки, но за сметка на това средно разположени изпускателни тръби, не ти позволява да запазиш студеното си излъчване. Up! всъщност се представя добре на пазара. Той дори се прероди два пъти – веднъж под формата на Skoda Citigo, и втори път, като Seat Mii. Всичко това много ни напомня на един вече поостарял отбор Toyota Aygo, Peugeot 107 и Citroen C1. Вторите трима още са на пазара между другото, но вече са леко овехтели.Обсебени от идеята за намаляване на вредните емисии и разхода, инженерите от Volkswagеn не се сдържаха и пуснаха на пазара версията еco Up!, която използва същия 1.0-литров трицилиндров двигател от обикновената версия на модела, но преработен за работа с метан. Не че автомобилът имаше нужда от допълнително редуциране на разхода, особено при средни нива от 4 л/100 км, но какво пък – колкото повече, толкова повече.Версията на природен газ може да измине до 600 км с 10 литра бензин и 11 кг метан, колкото побират двата й резервоара. Интересното тук е, че реално не можете да избирате на какво гориво да карате, а всичко се извършва автоматично за вас. На таблото има индикатор за количеството метан, което ви остава, а когато го изчерпате, двигателят автоматично преминава на бензин. Дюзата за пълнене със CNG е прикрита до гърлото на бензиновия резервоар, а бутилката е събрана под шасито на колата, там където се намира резервоарът на стандартния Up!. Интересно е, че метановата версия е с 8 к.с. по-мощна, с което германците искат да оправдаят и по-високата цена.Именно цената е и най-голямото предизвикателство пред Up!. Да убедиш клиентите, че по-високата първоначална цена впоследствие ще им донесе по-ниски експлоатационни разходи, си е цял подвиг. В тази връзка eco Up! струва 5000 лева повече от стандартната версия на модела, която започва от 16 910 лв. И тук точно идва въпросът колко километра изминавате годишно. Ако сте търговец, който преговаря по цял ден с клиенти, което често е свързано и с извънградски кратки пътувания, еco Up! може да се окаже най-добрият приятел на шефа ви. Съобразявайки се с актуалните цени на горивата към 09.08.2013 г. и каталожните данни за среден разход на гориво на Volkswagen, направихме няколко прости сметки. Според тях 100 километра пробег с eco Up! ще ви струват 4.80 лева, а с нормалния бензинов модел цената скача до 11.50 лв. Ако цените се запазят в идните години, излиза, че за да избиете разликата в цената на двете коли за четири години, ще трябва да карате по 20 000 км годишно. Ако годишният ви пробег е по-малък, сметките просто не излизат.Иначе Volkswagen Up! е супер чаровен и като визия хладен автомобил. Какъвто трябва да бъде всеки Volkswagen. Трицилиндровият му мотор ръмжи симпатично под дългото трийсетина сантиметра предно капаче и предлага достатъчно динамика, за да се надбягвате със скутерите и трамваите в централната градска част. Като се замислите те са най-бързите ме-пе-се-та там. Същото правят всички около вас, но с разликата, че техните коли харчат около 8 л/100 км, а вие можете да изминете 200 км със същото количество. Можете и да паркирате на места, където те няма да могат да припарят. Интериорът е свеж, носи излъчването на Volkswagen, на предните седалки се побират хора с ръст над 1.90 см, като това дори не им носи трайни увреждани на гръбнака. Все пак Up! има афинитет към височини, поне ако съдим по името.Снимки: Volkswagen

fallback
  • #35
    Анонимен ( преди 11 години )
    Забележете, двигателя дори не е с директно впръскване. Има голям надпис MPI, която е доста архаична система вече. Икономия ли, да бе!
  • #34
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не са прости тия от вагените, *** ако са бяха сетили, щяха да сложат емблемата на двойния *** и да искат 2 пъти повече кинти... Тук се изложихте, Меркелваген!!!
  • #33
    Анонимен ( преди 11 години )
    Най-доброто предложение в този клас е Toyota iQ, и то изобщо без спор.А на РРЕ и годпод не може да му помогне да спре да лъже и фантазира!!!
  • #32
    Анонимен ( преди 11 години )
    Лъжите в разхода са патент на ФВ и БМВ. АБ го доказаха. Сори!
  • #31
    RRE ( преди 11 години )
    Biah zabravil s kakva nisko inteligentna papla4 si imam rabota tuk
  • #30
    RRE ( преди 11 години )
    Glupaci,a da vi e idvalo na um,4e sam iskal da probvam novata kola na dalag pat.
  • #29
    пострадал ( преди 11 години )
    Най-изгодно ти излиза кията, преди обаче да си се сблъскал с реалния и разход. На колонката ще ти извие свят от лъжите на оризарите.
  • #28
    RRW ( преди 11 години )
    Колкото и патетична да е статията, нещата опрат до цифри, гаранция, надеждност, а там емоции няма. В този клас KIA Picanto излиза много по-изгодно от ламаринката на VW по всички показатели. Тук емоции няма, само здрав разум.
  • #27
    JDM+Mercedes ( преди 11 години )
    Честно казано много ми харесва !Ако трябва да избирам между Up! , Adam и IQ много ще се замисля.
  • #26
    Анонимен ( преди 11 години )
    RRE, стига си цъкал минуси :),ами кажи за кво пътуваш с малка кола на дълги разстояния..., Ровъра за кво ти е :)))
fallback
Последни