IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стимулират електрическите коли в България

Фирми от Индустриален клъстер „Електромобили” ще изграждат зарядни станции във всеки град в страната

Стимулират електрическите коли в България

Индустриален клъстер „Електромобили” (ИКЕМ) започва изграждането на национална мрежа за продажба и поддръжка на електрически превозни средства, съобщиха от клъстера. Целта е да се улесни и увеличи продажбата им в страната. Идеята е фирми от клъстера да помогнат за изграждането на зарядни станции във всеки град.

Досега основна спънка пред потенциалните купувачи на електромобили беше липсата на достатъчно на брой зарядни станции.
Стимулират електрическите коли в България
Мрежата ще улесни дистрибуцията и продажбата на електрически превозни средства, обясни председателят на ИКЕМ Илия Левков пред Investor.bg. По думите му това се гарантира, че в най-скоро време във всички градове на страната ще има зарядни станции за електрически превозни средства (ЕПС).

Той припомни, че през януари тази година Европейската комисия (ЕК) постави цел до 2020 г. на територията на Европейския съюз да има поне 69 хил. зарядни колонки за превозните средства. От този общ брой за България се пада, че до 2020 г. трябва да има изградени поне 7 хил. колонки.

Изграждането на национална мрежа ще гарантира, че това изискване на ЕК ще бъде спазено в срок. „Като клъстер ние имаме голям интерес да развием мрежата от електромобили и станции за зареждане в страната. Добре е, че това изискване за колонките дойде от ЕК, защото ако зависеше от политическата воля, нямаше да има желаното развитие“, коментира Левков.

Изграждането на колонките ще става с помощта на финансови средства на фирми от клъстера. „Това е въпрос на бизнес интереси. Имаме членове, които ще се ангажират във всеки един град в страната до 2020 година да има зарядни станции“, увери Левков.

В края на октомври 2012 г. Министерският съвет (МС) прие Национален план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства, включително на електрическата мобилност, в България за периода 2012-2014 г.

Към настоящия момент има няколко мерки за стимулиране на покупката на подобни автомобили – собствениците им паркират без да заплащат за синя и зелена зона в центъра на София. Собствениците на коли на ток са освободени от това да заплащат данък за колата си на съответната община.

До този момент членове на ИКЕМ са поставили общо 20 колонки, които се намират в София, Стара Загора, Добрич, Варна и други градове.

През март т. г. от клъстера прогнозираха, че до 2020 г. в България ще има между 120 и 150 хил. елетромобила.

Още по темата:
Първите зарядни за електромобили пристигнаха в България


Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    cop ( преди 10 години )
    още днес бих си изхвърлил колата си която иначе съм стегнал много добре но опел или нисан на батерии са извъм възможностите на 99 процента от населението
  • #4
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най-добрите електроколи се наричат тролейбуси. Те возят повече от няколко човека и освен това ги купуват общините.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Blake ( преди 10 години )
    Не зарядните станции са проблема, а цената на колите. Един абсолютно безмислен за извънградско електромобил струва 70+ бона, айде нема нужда да дам толкова пари, за да ходя на работа с него... то по-добре да не работя въобще в този случай... Или пък кво - трябва да дам 70 бона за градски автомобил, и още 40 за извънградски, и да има 2 коли, съответно да заемам 2 паркоместа (които липсват)...
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колега имаш лека грешка, явно данък МПС, не плащаш. Данъка се плаща на база възраст на МПС-то и кс.
  • #1
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да ви имам стимулите. Абе нека държавата да поеме едно 20% поне от цената на елекромобила. Данък нямало да се плаща. Че то на какъв принци да се плаща данък на електромобил при положение че данъка на автомобила се плаща на кубатура/обем на двигателя/. Приказват колкото да си чешат езиците а синята зона хубаво че не се плаща, само където няма свободни места в синя зона или ако намериш място.