fallback

BMW и Audi научиха американците да карат дизели

Ще предлагат дизелов двигател при всеки свой модел в САЩ

Най-мощният дизел в гамата на BMW - 3.0 литрa, шест цилиндъра, три турбокомпресора и мощност 381 к.с. Американците са известни с резервираността си към дизеловите коли. В последно време обаче автомобилите с такива двигатели набират популярност и заемат все по-голям дял от местния пазар. А основна заслуга за това имат немските производители на автомобили, които през последните години разработиха икономични, мощни и еластични двигатели, работещи с дизелово гориво. Така предимствата на дизеловите мотори достигнаха и до потребителите в САЩ. И бързо станаха популярна и търсена алтернатива на бензиновите и хибридните коли. "Търсенето на дизелови модели е толкова голямо, че още тази година моделите A6, A7 и Q5 ще получат такива двигатели", заяви шефът на Audi в САЩ Скот Киоу, уточнявайки, че половината от реализираните в страната Audi A3 са с дизелов двигател, а при Q7 тези версии представляват 36% от продажбите. Плановете на BMW за дизеловите двигатели в САЩ са дори по-смели. Баварците ще предлагат дизелова версия за всеки техен модел. "Още през следващите няколко месеца ще пуснем на пазара 7-Series и X3 с такива двигатели", зави шефът на американското подразделение на BMW Лудвиг Вилиш, пояснявайки, че търсенето на дизелови двигатели расте всеки ден, особено при по-големите модели. "Всяко четвърто продадено в САЩ BMW X5 е дизелово. Ако цените на бензина продължат да вървят нагоре, очакваме всеки трети такъв модел да бъде снабден с дизелов двигател". Засилващото се влияние на дизеловите коли в САЩ не остана незабелязано и от други автомобилни компании. Mazda обяви, че новата Mazda6 ще се предлага с дизелова опция, Chevrolet пусна дизелов Cruze, а Chrysler сложи такъв двигател на Dodge Ram 1500. Последният пикап Dodge Ram 1500 с дизелов двигател бе произведен преди 30 години. Информация: Аutonews. Снимка: BMW

Тагове:
fallback
  • #9
    RRE ( преди 11 години )
    "Всяко четвърто продадено в САЩ BMW X5 е дизелово,a v evropa vsiako 5 to x5 e benzinovo.Kolko sme zalki nie evropeicite.Az disel ne nosia i ne karam
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нормално!В дизела е бъдещето, категорично.
  • #7
    RoadRunner ( преди 11 години )
    Бензиновия мотор е по-евтин за поддръжка и по-надежден от дизеловия. За мен лично е по-добре да давам малко повече пари за гориво, отколкото да харча луди пари по сервизи за всякакви филтри и т.н.
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    А ти нали осъзнаваш, че на една тежкотоварна кола се падат 1000 леки коли. Което показва защо преди 20 години потреблението на нафта е било в пъти под потреблението на бензина, освен това дизела преди се е използвал много за отопление, сега обаче не се ползва, вече предприятията и мините са газифицирани, защото дизела вече е толкова скъп, че е лукс да се отопляваш с нафта и въпреки, че тези огромни консуматори на дизел са го спрели, консумацията е утроена. Именно заради леките автомобили.
  • #5
    До Дошо ( преди 11 години )
    Спокойно това да не ти е хибридна Тойота при която се оказало, че едва 4 клиента на всеки 10 собственици на Приус хибрид повтарят, останалите 6 не искали да виждат и чуват за хибрид повече.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти нали осъзнаваш, че всичкият тежкотоварен транспорт в света е на дизел ? Така че потреблението хич не е мярка за автомобилите, които карат по света. Всички рейсове и камиони са на дизел, а те хем харчат много хем непрекъснато са в движение.
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе явно не са само Европейците, щом като потреблението на дизел е по-голямо от това на бензина в световен мащаб. Самия факт, че Китай вече забрани износа на дизел а в Близкия Изток повишават неговия внос и като добавим, че дизела вече е с 14% по скъп от бензина. По принцип бензина е най-важната фракция на петрола, по по-голямото потребление на дизел прави така, че производството на дизел не смогва а бензина залежава в рафинериите. Това са загуби за рафинериите, защото за да добиеш още дизел трябва да преработиш още петрол, при който има ново производство на бензин а складовете вече са ти пълни. За това се компенсират тези загуби с по-високата цена на дизела. Преди 20г. дизела е бил на половината цена на бензина.
  • #2
    RoadRunner ( преди 11 години )
    В САЩ и Азия всичко кара на бензин, само тука "богатите" европейци мачкат дизел и газ. Дано да се усетят, по-добре хибрид отколкото дизел.
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    Su madre!
fallback
Последни