Бяха времена, когато човек се обръщаше след лимузините на Ситроен. Това беше наистина отдавна. Французите обаче искат да променят това и да си върнат старата слава. С новия флагман С6 Ситроен се връща към авангарда.
Когато през октомври 1955 на автосалона в Париж шефовете на компанията дръпнали платнището от новата лимузина от висок клас DS, през тълпата прминал шепот. Толкова елегантна конструкция, ориeнтирана далеч напред в бъдещето, спиращи дъха дизайн и техника никой не очаквал да види. Успехът на тази "Кралицата на красотата" на четири колела "DS" бил огромен. Този ден в Париж се родила една легенда. Историята на успеха все пак отминава след 20 години и 1.5 милиона продадени автомобила. Следват и други модели на Ситроен във висшия клас, но успехът на DS не успява да повтори нито един от тях. До ден днешен този автомобил е известен с прякора "Богинята". И сега, най-накрая отново вее вятърът на "Богинята" откъм Централата на Ситроен в Париж. Защото е необходима огромна смелост да представиш нестандартен автомобил, вместо нещо по-обичайно. Дългият 4,91 метра лайнер с четири врати не пасва, подобно на DS преди 50 години, в нито един от познатите калъпи. Това не е нито лимузина, нито хечбек, нито купе, но с изключение на комби и ван, обединява в себе си почти всички концепции за каросерия, предлагани в горния клас.
Предният капак на C6 е много дълъг и гладък и завършва, както е обичайно за марката с хромираната емблема на двата шеврона, интегрирана в решетката на радиатора. Фаровете се врязват дълбоко в калниците и преливат в заострени мигачи. Силуетът е неповторим. Допълнителен акцент се поставя от т.нар. "адаптивен аеродинамичен стабилизатор", който представлява малък спойлер върху задния капак и излиза автоматично при определена по-висока скорост. Дали това е велик дизайн? Със сигурност никой няма да го подмине, нито ще го обърка. Колесната база от 2,90 метра позволява голямо пространство в купето. Отпред се седи в огромни фотьойли, почти като в къщи пред телевизора, а който доплати 1300 евро за ниво на оборудването "Lounge" ще получи две обособени седалки на втория ред в колата, които се настройват електрически и са дори по-удобни от предните. Единствено багажникът с обем от 421 литра е по-скоро малък, тесният отвор затруднява товаренето с обемисти багажи. Смелостта, проявена от дизайнерите в силуета на колата, не се чувства по отношение на вътрешното пространство. Esprit е марка, която експериментира в компактния клас с неща от типа на неподвижна централна част на волана и интегриран флакон за парфюм в кокпита (и двете в С4), но тук е заложено на традицията: елегантни дървени елементи, фина кожа, висококачествени материали и очевидно много прецизна изработка.
C6 е кораб, конструиран за дълъг път. С перфектна шумоизолация и хидроактивно окачване, той се носи толкова плавно, поглъщайки всяка неравност, че не съществува никаква опасност да си разлеете шампанското. Окачването може да си смени характера само с натискането на копче и да се адаптира към начина ви на каране. Автомобилът се носи плавно из облаците (позиция "Skyhook"), в следващият момент залепва здраво за шосето ("Roadhook"), давайки по-подробна информация за терена. Ако на някой и това му се стори прекалено меко, може с ново натискане на бутона да активира спортните настройки, които при BMW или Ауди щяха да носят етикета "Комфорт". С6 стартира първоначално с два шестцилиндрови мотора - бензинов с обем 3.0 литра и 215 к.с. и дизелов с обем 2.7 литра, познат от съвместната работа на PSA и Форд, който мобилизира 208 к.с. Въпреки че дизелът е с 3000 евро по-скъп, е по-добрият избор. Този агрегат разполага с 440 Nm въртящ момент, което му позволява голяма спонтанност. Това се потвърждава и от техническите данни. Докато бензиновият мотор ускорява от 0 до 100км/ч за 9.4 секунди, дизелът постига тази скорост за 8.9 секунди и то в комбинация със шестстепенна автоматична скоростна кутия. Максималната скорост и при двата мотора е 230 км/ч, но при разхода дизелът е с около 30% по-добър (8.7 литра на 100 км). Естествено дизеловата версия разполага и с филтър за твърдите частици. Цените на големия Ситроен тръгват от около 42 500 евро (в Германия). Серийното обзавеждане е пълноценно. Базовата версия разполага с автоматичен климатик, електрическа ръчна спирачка, ксенонови фарове, ESP, активни облегалки за главите и 9 еърбега. При евентуален сблъсък предният капак на автомобила се вдига нагоре (почти 7 см), което е резултат от действие на система за по-голяма сигурност на пешеходците. За съжаление "завиващите фарове" са с доплащане, същото се отнася и за вибриращата седалка при напускане на автомобила на лентата, в която се движи, без мигач. Възможни са всякакви екстри, липсва само опцията за безключово влизане, което конкуренцията предлага дори в малки автомобили.
Президентът Ширак кара С6След повече от пет години пауза в този сегмент Ситроен не си поставя високи пазарни цели с С6. Заводът в Рен ще произвежда по 100 екземпляра на ден, а шефовете на компанията ще са доволни при продажби от порядъка на 20 000 броя годишно. Въпреки че автомобилът все още не е на пазара, дори във Франция, компанията вече спечели един много важен клиент: точно на националния празник 14 юли, президентът на Франция Ширак смени своето Пежо 607 с един нов С6. Технически данниПроизводител:Citroen Модел:C6 Каросерия:ЛимузинаМотор:V6-турбодизел Обем:2.700 см3Мощност:150 КВ 208 КСВърт. момент:440 NmОт 0 до 100:8,9 секМакс.скорост:230 km/чРазход (ECE):8,7 литраГориво:дизелl