fallback

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Продажбите на нови коли се понижават с 8,2% до 12,05 млн. броя - най-ниското ниво от 1995 г. насам

Снимка: РойтерсИзминалата 2012 г. бе всичко друго, но не и радостна за производителите на автомобили, представени в ЕС. През последните 12 месеца броят на новорегистрираните превозни средства е спаднал с 8,2% до 12 053 904 броя, обяви Асоциацията на европейските производители (ACEA) в сряда. Това е най-ниското ниво от 1995 г. насам. Нещо повече – няма видими признаци на подобрение. Със спад от 16,3% декември е не само най-лошият месец през изминалата година. От 2008 г. не е имало друг декември с толкова рязък спад в регистрациите. С изключение на Великобритания всички ключови пазари отчитат двуцифрени спадове. В Испания (-23,0 %) и Италия (-22,5%) положението е най-лошо. Германия (-16.4%) и Франция са сравнително по-добре. Ръстът в Обединеното кралство е 3,7%. Нарастване, но с малки темпове, има и в Унгария, Естония, Словакия и България. У нас нарастването за годината също е скромно - в размер на 1,6%, но с цялата условност на данните, защото от октомври 2011 г. официална информация не се разпространява заради изкривяването й от реекспорта. Страната ни остава пета отзад напред по отношение на реализираните обеми с 19 419 продадени нови леки коли. Само в Естония (17 267), Литва (12 170), Кипър (10 967) и Латвия (10 665) сделките са по-малко. Сред германските производители BMW отчита скромен ръст от само 0,3% в Европа. Volkswagen (-16,2%) и Daimler (-8.7%) от друга страна претърпяват спад. Компанията-майка на Opel General Motors пък е продала с 27,2% по-малко превозни средства. При това Opel и Vauxhall имат среден спад от 26,2% при новите регистрации. Южнокорейският производител на автомобили Hyundai се опълчва за пореден път сам срещу тенденцията: Тук продажбите се увеличават с 10,5%, а европейски производители не успяват да удържат същото темпо. Така продажбите на Renault са намалели с 19,1%, а PSA Peugeot Citroen продаде с 18,2% по-малко коли. При Fiat продажбите са намалели с 17,8%. Отвъд Западна Европа според Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) са постигнати почти навсякъде печалби. Така например продажбите в САЩ нарастват през декември с 9%. Новите регистрации в Русия са се увеличили с 1%. Китай регистрира ръст от близо 7%. В Япония обаче има спад на регистрациите с 2 на сто.Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

Тагове:
fallback
  • #19
    Анонимен ( преди 11 години )
    AKO PISHESHE CHE BMW SE PRODAVA POVECHE SHTQHA TOGAVA DA POCHNAT ETO NAK HUBAVATA KOLA NAI MNOGO SE PRODAVA SEGA NE IM UTARVA I ZATOVA TAKA PISHAT KOMPLEKSARI
  • #18
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мдаа, в Европа евтината нискокачествена ширпотреба от ВАГ се продава най-много. Какво чудно има?
  • #17
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ei zavistliv narod,caka minusi,kato ne osaznava,4e nai-golemia minus si e samiat toi
  • #16
    kiki ( преди 11 години )
    червеният е за алуминиеви блокове
  • #15
    Анонимен ( преди 11 години )
    Land Rover Group+25%,blagodarenie na RR evoque,koito imam 4esta da pritezavam
  • #14
    ЗА АНТИФРИЗА ( преди 11 години )
    НЕ,не може червения е за по-новите коли лонглайф т.е сменя се по-рядко,а освен това и химичният им състав е различен!
  • #13
    TNT ( преди 11 години )
    WV, Ford, Opel трите най-произвеждани марки. Нищо ново под слънцето
  • #12
    ??? ( преди 11 години )
    Бих искал някой да ми помогне-могат ли да се смесват обикновеният/син/ антифриз и червения?
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    От марките на ФВ само Ауди и Шкода имат ръст. А от премиум марките само Ауди и Ягуар имат ръст в Европа.
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ко каза ко? 25% от пазара се държи от ФВ? Това значи че всяка четвърта продадена кола в Европа е от концерна ФВ! Тия държат огромен дял от продажбите в Европа. Хюндай и КИА имат напредък, но като гледам продажбите им плюс продажбите на всички японски марки общо правят горе долу половината от продажбите на ФВ.
fallback
Последни