fallback

ДАЧИЯ ЛОГАН - АГРЕСИВНО И УСПЕШНО ПРИСЪСТВИЕ НА ПАЗАРА В ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

Дачия Логан - колата изработвана в Румъния, имаща мотори от Клио и скоростна кутия от Лагуна и станала част от групата Рено. Дали агресивната политика на Рено/Дачия на източноевропейския пазар ще донесе плодове?

Сега Логан е един от най-евтините автомобили на този пазар. Само най-малките корейски коли могат да се намерят за подобна или по-ниска цена, но сравнението от гледна точка на пространство за пътуващите и багажник е изцяло в полза на Логан. Придобитото румънско дете в семейството на Рено изглежда доста масивно и отговаря на изискванията на масовия потребител в източна Европа, както и на не дотам добрите пътища в тази част на стария континент. Оборудвана е с двигатели на групата Рено с обем от 1.4 и 1.6 литра, които подсигуряват нужната динамика на Логан. Автомобилът е дълъг 4247 мм и висок 1525, което за семеен автомобил от ниската класа не е малко. По отношение на размерите, вероятно можеше да се иска повече ширина, защото така Логан изглежда несъразмерно тесен /1740 мм/ при тази дължина и височина. Рено/Дачия са имали за цел да направат възможно най-евтина колата и това личи от пластмасите използвани в интериора или от напълно плоските странични стъкла, или ако искате и от двете еднакви огледала за обратно виждане. Дачия Логан има още две особености - голям просвет /разстояние до пътя- 155 мм/ което я прави подходяща за лошите и неравни пътища в Източна Европа и голям багажник /цели 0.510м3/, отговарящ на изискванията на шофьорите в тази част на континента. Недоверието към старите румънски дачии, добре познати в Източна Европа, е принудило Рено да покаже ясно, че поема отговорността за Логан. На задния капак пише - Logan by Renault. Като отворите капака на мотора първото нещо което виждате е също надписът "Рено" върху него. По таблото също се виждат детайли от по-стари модели на Рено, най вече от Клио. Седалката е удобна и висока, дава добра видимост, само мястото за левия лакът е недостатъчно и липсата на нормална дръжка отвътре на вратата е определено неудобство. Задната седалка е практически равна и непрактична особено при смелостта на нея да се настанят 3-ма души. Воланът може да се регулира на височина, скоростите са малко дълги, но изненадващо точни, хидроусилването е добро. Бензиновият 4 цилиндров двигател на Рено с мощност 75 к.с. е познат и има добри качества, макар вече да показва видими признаци на застаряване. Той подсигурява добра динамика на Логан, но лошата изолация на купето прави шума неприятен още след 4000 оборота. Спирачките функционират добре, макар само предните да са дискови.      Интересно е, че първоначалната идея на Рено/Дачия колата да се продава само в Източна и Централна Европа претърпя еволюция и тя ще бъде продавана и в западната част от континента. Това показва, че в скоро време може да се очакват някои подобрения в модела. Логан все още не се продава в България, вероятно поради смяната на официалния представител на Рено у нас. Очаква се моделът да се появи на българския пазар в началото на 2006г.Дачия Логан 1.4 - Технически характеристикиМотор                                        4 цилиндров бензиновОбем                                                      1390 см3Максимална мощност     (kW/k.c.)                                               55/75при обороти в минута                             5500Максимален въртящмомент (N.m)                                            112при обороти в минута                              3000Максимална скорост      (км. в час)                                            162Ускорение от 0 до 100       (секунди)                                            13.0Тегло (кг.)                                                 1050Обем на багажника (m3)                          0.510Разход на гориво:градско/извънградско                              9.2/5.5   комбиниран разход                                6.8Размери - Д/Ш/В  (mm)                          4247/1740/1525База (mm)                                                  2630                                          
Тагове:
fallback
fallback
Последни