IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

TÜV разпространи статистиката за автомобилите на възраст до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Най-надеждните и най-ненадеждните колиВ Германия, всеки автомобил на възраст над три години преминава през техническите прегледи на организацията TÜV. Прегледите са предназначени за откриване на дефекти при автомобилите или проблеми с тяхната надеждност. Затова всяка година както автопроизводителите, така и евентуалните купувачи на коли втора ръка чакат с нетърпение резултатите от тези прегледи.

Специалистите от TÜV съставят класация, в която излъчват най-надеждните и най-ненадеждните коли на пазара. Автомобилите са разделени в няколко категории според възрастта им -  до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години.

Тазгодишната статистика на TÜV, която се основава на 8,11 милиона извършени реални прегледа в периода между юли 2011 и юни 2012 година, отличава Toyota с най-много модели на челните места сред най-надеждните коли. Японската марка има 29 модела в топ 50 на най-надеждните автомобили в различните възрастови категории и цели 20 модела в топ 10.

Легендата Porsche 911 продължава да е лидер при автомобилите до 7, до 9 и до 11 години. При возилата до 5 годишна възраст първенецът от миналата година VW Phaeton отстъпва позицията на Toyota Prius. Японското хибридно возило вече оглавява тази категория, но губи лидерската си позиция при колите на възраст между 2 и 3 годишна възраст, където е изместено от VW Polo.

Класацията за най-ненадеждните коли е оглавена от Dacia Logan, Chrysler PT Cruiser и Fiat Bravo/Brava. Румънската кола показва най-незадоволителни резултати в категориите до 3 и до 5 години. При колите до 7 и до 9 години най-ненадежден е Chrysler PT Cruiser, а при тези до 11 годишна възраст - Fiat Bravo/Brava.

Пълната статистика на TÜV за най-надеждните и най-ненадеждните коли вижте в таблиците долу
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: VW

Най-надеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Toyota

Най-надеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Миналогодишната статистика на TÜV вижте ТУК

0 от 500
  • #22
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    пълни глупости я са я видя ли 20 30 000 човека тая класация капка в морето харесвам френските коли и ще продължа да ги харесвам 309 partner lancia zete clio 1.8 16v 407 sw досега адски доволен съм и бъдещата кола смятам да е 508 rxh 4х4 така че всеки да си кара каквото му харесва и да не гледа някакви класации и да се мъчи да убеждава някой коя марка е *** и коя не е а и 309 е на 1 200 000 км с смяна да бутала и сегменти ;)
  • #21
    31 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 години )
    Принципно тези класации имат доста субективен елемент!Както се отбеляза в един от долните коментари едно Порше се кара от гаража до мола примерно, а едно Добло, най-често служебно се кара по доста различен начин. Разбира се аз винаги съм казвал, дано всеки да кара каквато кола му върши работа и му е на сърцето. Аз лично карам модели на някои от "най-ненадежните" марки, а досега почти съм нямал оплаквания!Така че според мен 90% от надежността на дадена кола се определя от поддръжката и!
  • #20
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    малко ми е жал за италианските и френските коли, но както казва поговорката крушата си има опашка. Не напразно точно френските и италиански автопроизводители губят пазари, клиенти и твърно и устремено вървят към фалит. Класацията донякъде обяснява защо това се случва. Тойота не виждам къде е слагат при 7-8-9-10-11годишните коли преди 10-11г. Тойота си беше екзотика в Европа.
  • #19
    24 rate up comment 5 rate down comment
    dimityr ( преди 11 години )
    Не казвам ,че Дачия е здрава а ,че Фве никога не са правили здрава кола след 95 с последния истинкси Пассат. От тогава насам правят чупливи и скъпи за гледане коли! А сега ми казват ,че т'ва умрялото поло с три цилиндровия си мотор е надеждно , та той е постояннен гост на сервизите ,дрослеи ,кутии ,датчици и т.н. Или пък Кю5 ,те масово са ТДИ моторите а те са доказани *** я турбина я кутия я дюза или помпа.. А Порше ?!?! Кой кара Порше и кво му е надеждното ,едно се разпдана в ТОП ГИАР!!!
  • #18
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мда всичко си има причина и следствие, не напразно валят многомилионните сервизни акции на Тойота в много списания автожурналистите казват, че откакто Тойота е станала масовка и продава на килограм, качеството е паднало драстично И то ва се вижда както в тази класация така и от сервизните акции за последните 3 години 30 милиона коли върнати в сервизни акции. Вижда се че при три годишните Тойота доста е свалила надеждноста, докато при по-старите модели е била много по-добра надеждноста.
  • #17
    25 rate up comment 8 rate down comment
    абв ( преди 11 години )
    първо , класацията не е на автобилд ,а на ТУВ, което си е немската институция за технически прегледи. не е нова и се публикува всяка година.таблицата е обективна понеже отчита процент повреди за всеки модел и година, а не както автобилд и повечето списания, които плати е най-добър. В момента например от Дачия обикалят редакциите и едва ли не ги изкарват върхът на автомобилостроенето. последните 2 години такива кампании правиха КИА и Хюндай.
  • #16
    24 rate up comment 13 rate down comment
    dimityr ( преди 11 години )
    Поредната купена немска класация..
  • #15
    40 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако ще и 50 години да не се чупи НИКОГА няма да си купя Тойота. Хонда и Мазда са 100 пъти по-коли от тези грозни,скопени Тойоти. По същата логика да си взема и някоя грозна жена само защото чистела и готвела....айде нема нужда.
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    fiat ( преди 11 години )
    Полското подразделение на италианската компания Фиат днес обяви, че ще съкрати 1500 работни места, което е около една трета от персонала на завода в южния град Тихи, предаде АФП.
  • #13
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    пълни глупости изобще не вярвам на тия класации всеки си пише квот си знае