IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

TÜV разпространи статистиката за автомобилите на възраст до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Най-надеждните и най-ненадеждните колиВ Германия, всеки автомобил на възраст над три години преминава през техническите прегледи на организацията TÜV. Прегледите са предназначени за откриване на дефекти при автомобилите или проблеми с тяхната надеждност. Затова всяка година както автопроизводителите, така и евентуалните купувачи на коли втора ръка чакат с нетърпение резултатите от тези прегледи.

Специалистите от TÜV съставят класация, в която излъчват най-надеждните и най-ненадеждните коли на пазара. Автомобилите са разделени в няколко категории според възрастта им -  до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години.

Тазгодишната статистика на TÜV, която се основава на 8,11 милиона извършени реални прегледа в периода между юли 2011 и юни 2012 година, отличава Toyota с най-много модели на челните места сред най-надеждните коли. Японската марка има 29 модела в топ 50 на най-надеждните автомобили в различните възрастови категории и цели 20 модела в топ 10.

Легендата Porsche 911 продължава да е лидер при автомобилите до 7, до 9 и до 11 години. При возилата до 5 годишна възраст първенецът от миналата година VW Phaeton отстъпва позицията на Toyota Prius. Японското хибридно возило вече оглавява тази категория, но губи лидерската си позиция при колите на възраст между 2 и 3 годишна възраст, където е изместено от VW Polo.

Класацията за най-ненадеждните коли е оглавена от Dacia Logan, Chrysler PT Cruiser и Fiat Bravo/Brava. Румънската кола показва най-незадоволителни резултати в категориите до 3 и до 5 години. При колите до 7 и до 9 години най-ненадежден е Chrysler PT Cruiser, а при тези до 11 годишна възраст - Fiat Bravo/Brava.

Пълната статистика на TÜV за най-надеждните и най-ненадеждните коли вижте в таблиците долу
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: VW

Най-надеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Toyota

Най-надеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Миналогодишната статистика на TÜV вижте ТУК

0 от 500
  • #62
    24 rate up comment 0 rate down comment
    до: бъчо ( преди 7 години )
    Скъпички са на старо японките,защото държат цена.Хората не искат да се разделят и трудно го правят с колата която им служи вярно дълги години. Като нови обаче не са по-скъпи от конглокенцията.Горе-долу са на еднакви цени.Само немските коли излизат по-скъпи,защото базовите им модели са ошмулени от еккстри,които като ги добавиш колата става златна.При японците оборудването още в базовите варианти е доста богато и от там идва разликата,но като удариш чертата са най-изгодния вариант цена/качество.
  • #61
    23 rate up comment 1 rate down comment
    знаещ ( преди 7 години )
    Виждам, че има доста хора, които не знаят какво е това ТЮФ и как се минава. Понеже съм е минавал няколко пъти процедурата ще споделя. Първо си запазваш час поне 1-2 седмици предварително в някой сервиз, който е лицензиран да прави инспекции на автомобилите. Те не са много, както у нас. Отиваш там и хората ти казват да дойдеш след 1 час. Обикновено има помещение с маси, вестници, списания, брошури за четене, кафе автомати, за безалкохолни и закуски. Ако искаш чакаш там, ако искаш отиваш да се разходиш някъде. След 1 час се връщаш и главният механик вади лист ити казва евентуално какво има на колата и какво трябва да се оправи, за да мине ТЮФ. Ако има нещо сериозно ти дават срок да отидеш и да си го оправиш и след това пак да минеш. За изгорели лампи и разни дреболии не връщат и не пишат, че колата не е минала. Пишат само за сериозните неща. За дреболиите ти предлагат те на място да ги сменят или да отидеш на друго място да ги оправиш и да ти дадат тогава документа, че си минал и да ти залепят стикерчетата на регистрационният номер до кога ти важи ТЮФ-а. Най-много връщат за пробивна ръжда по купето, за ръжда по мостовете и окачването, течове от двигател, скоростна кутия, охладителна система, изгорели газове не в нормата, неравномерна работа на двигателя, луфтове в окачването и кормилната система, нарушена геометрия, неработещи добре спирачки и т.н. Да минеш ТЮФ в Германия си е доста сериозно нещо и наистина колата ти трябва да е топ от всякъде по техните критерии, а те наистина са доста високи и държат на тях. Като се замисля, ако в България автомобилите трябваше да минават технически преглед по техните изисквания дали щяха 5-10 % да успеят. Има и далавера за колите, които са за експорт. Там изобщо не се престарават и ТЮФ-а е просто формалност, колкото държавата им да се отърве от старите коли. Така, че някой ако ви каже, че колата нов внос е с ТЮФ, то това почти нищо не значи за техническото и състояние
  • #60
    7 rate up comment 9 rate down comment
    бъчо ( преди 7 години )
    Абе скъпички са си Тойотките и изобщо японските автомобили. Скоро търсих автомобил до към 3500 лева и да ти кажа, не открих почти нищо. Само една Мазда 626 и 2 Нисан Примера за малко над 3500 лева. Но Маздата е известна с ръждата си от тия времена така, че си е покер да я вземеш. Примерите също не са напред в класациите на TuV. Дори те са едни от най-лошите японски модели. Нищо друго за тия пари. Единствено Астра и някой друг френски и италиански дарак. Тогава изборът е ясен...
  • #59
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    за Германците също е ясно,че японските коли са по-издържливи от немските,но си купуват родното от шовинизъм. при Българинът пък е точно обратното... оплюва всичко родно преди дори да го изпитал. Брех, много прости били тез Шваби , да им се чуди човек ,как така са номер 1 в Европа...
  • #58
    14 rate up comment 1 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 7 години )
    тойотите не са по-скъпи от една средностатистическа кола-добро съотношение на цена-качество.Корола на 3 г-75000 км-дребни малки проблеми,Рав 4 на 1г-18000 км-като цена е 2 пъти по-евтин от някоя немска каска с голямо име.Подръжката също не е скъпа.Да живеят умерените коли-създадени за каране без проблеми.
  • #57
    14 rate up comment 4 rate down comment
    бъчо ( преди 7 години )
    Някой се е развихрил с минусите, което само по себе си е жалко. А по темата...TuV определя колко процента от автомобилите не са минали от първи път техническия преглед при тях. Демек, за чистачка едва ли някой ще те върне. За скоростна кутия също. Виж, за крушки, спирачки, ръжда по рамата, луфтове в управлението...ще те върнат от раз. И понеже тук някой пита, как се прави тая класация, ами ето така. Минаваш преглед и хората правят статистика от 12 милиона автомобилни ТП. Долу горе толкова правят и ДЕКРА, но при тях класацията е по-различна. Дали е по-коректна не знам, но при тях годините на автомобилите нямат значение. Значение имат само изминатите километри и моделът на автомобила. Примерно Ford Fusion от 2002 до 2008 година, без значение от възрастта, се разпределя в три групи – до 50 000 км, от 50 000 до 100 000 км и от 100 000 до 150 000 км. Вземат се под внимание минимум 1000 ТП, за да не стават грешки. Лично за мен това е по-добрия вариант, защото по тоя начин човек, търсещ автомобил на старо, може да прецени по изминатите километри къде долу горе би трябвало да се намира автомобилът му. А по класацията ми прави впечатление изкачването точно на тоя Ford Fusion с течение на годините, който си е повдигната Фиеста, както и Мазда 2. Вчера някой спомена за обезценката на Форд...ами дай ми тогава 9 годишен Fusion без пари или поне за 4000 лева, веднага го купувам! Прави впечатление, че новите модели на Форд вече не са в топ 10 отзад напред, както доскоро бяха старите модели. Ето още едно доказателство за израстването на тая марка. Останаха единствено коопът с Фолксваген-Galaxy и испанската сиеста – Ка, която отдавна вече не се произвежда там. Що се отнася до Дачия, едва ли някой би обърнал внимание на тия неща, щото частите за тая кола са в пъти по-евтини от коя да е друга реномирана марка. Освен това, ако питаш собствениците в България ще кажат, че тя е отличен вариант за такси – ниски разходи по ремонти и сравнително редки такива. Не знам как TuV я поставят там, но предполагам не им харесва някоя изгоряла крушка за 5 лева, та затова и ги връщат назад. Едва ли това са проблеми с управлението и окачването, защото тая кола е правена за страни като Румъния и България, дето е осеяно с трапове. Интересно ми е да прочета, защо дадени автомобили от дадена марка не са успели да минат ТП, а не толкова някаква почти измислена класация за дефекти, които могат да струват и стотинки и хиляди. Като цяло трябва да се гледа тенденцията, а не точното място на определени модели. Когато един модел тръгне добре още в началото ( Fusion/Fiesta примерно), така е и до края. Другото е само реклама и празни приказки. Изненадан съм от Поло, но тия 2.2 процента гарантират, че и след няколко години тая кола ще е безпроблемна. Затова вече почвам да препоръчвам и нея на търсещите подобен автомобил, стига разбира се и цената да не е в небесата. Иначе всичко се обезсмисля!
  • #56
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    всичко зависи от начина на каране и поддръжката, чак след това от марка и модел..затова има разминавания и с никоя класация не сме съгласни.човека с мегана е по-скоро късметлия, или най вероятно кара (като мен) 1000 км на месец. короли и голфове, който се смятат за по здрави нормално да дадат фира ако навъртат по 10,000 на месец. а тоя дето 2,000 км нищо не бил пипнал по дачията си няма нужда от коментар.
  • #55
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Аутомедия веднага ви съветвам да си поправите класацията и да я публикувате в оригиналния и вид че се излагате вече. Защо манипулирате хората
  • #54
    8 rate up comment 8 rate down comment
    На всеки километър ( преди 7 години )
    Тази класация може да си я наврът знаете къде. Няма нищо реално. Всеки знае тези поршета какви хора ги карат и кога, (през уикендите). А през другото време си карат мерцедеса с 50. А за Дачиите и тях може да ги наврете там при класацията. Никога няма да си купя такава кола, вие сте на принципа може и най-скапаното дърво да е но да е ново. Предпочитам да си взема по-стар автомобил за същите пари пред това нещо. И пак ще е по-сигурен, удобен, икономичен и надежден!
  • #53
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Че си късметлия, късметлия си. А човека под теб с 2000-те хиляди километра много ме разсмя, защото аз на моята кола, която на 351700 километра и ремонтирах кормилна кутия, смених и някакви втулки и още не съм сменял оригиналните амортисьори. И имаше някакъв шарнир, ама няма как. Другото, което ми се развали беше помпата на вакуумите на вратите, ама тя е работила 14 години безотказно. Та... всеки според джоба. Направи ми впечатление Тойота РАВ4. Като нефен на марката, определено колата си струва!