IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

TÜV разпространи статистиката за автомобилите на възраст до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Най-надеждните и най-ненадеждните колиВ Германия, всеки автомобил на възраст над три години преминава през техническите прегледи на организацията TÜV. Прегледите са предназначени за откриване на дефекти при автомобилите или проблеми с тяхната надеждност. Затова всяка година както автопроизводителите, така и евентуалните купувачи на коли втора ръка чакат с нетърпение резултатите от тези прегледи.

Специалистите от TÜV съставят класация, в която излъчват най-надеждните и най-ненадеждните коли на пазара. Автомобилите са разделени в няколко категории според възрастта им -  до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години.

Тазгодишната статистика на TÜV, която се основава на 8,11 милиона извършени реални прегледа в периода между юли 2011 и юни 2012 година, отличава Toyota с най-много модели на челните места сред най-надеждните коли. Японската марка има 29 модела в топ 50 на най-надеждните автомобили в различните възрастови категории и цели 20 модела в топ 10.

Легендата Porsche 911 продължава да е лидер при автомобилите до 7, до 9 и до 11 години. При возилата до 5 годишна възраст първенецът от миналата година VW Phaeton отстъпва позицията на Toyota Prius. Японското хибридно возило вече оглавява тази категория, но губи лидерската си позиция при колите на възраст между 2 и 3 годишна възраст, където е изместено от VW Polo.

Класацията за най-ненадеждните коли е оглавена от Dacia Logan, Chrysler PT Cruiser и Fiat Bravo/Brava. Румънската кола показва най-незадоволителни резултати в категориите до 3 и до 5 години. При колите до 7 и до 9 години най-ненадежден е Chrysler PT Cruiser, а при тези до 11 годишна възраст - Fiat Bravo/Brava.

Пълната статистика на TÜV за най-надеждните и най-ненадеждните коли вижте в таблиците долу
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: VW

Най-надеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Toyota

Най-надеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Миналогодишната статистика на TÜV вижте ТУК

0 от 500
  • #72
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вземи си Астон Мартин,и тогава ще видиш ЧУДО!!
  • #71
    4 rate up comment 3 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    @знаещ, казваш не връщали за крушка, а я сменяли на място. Ами те и скоростната кутия може да искат да ти оправят на място. Тогава какво правим? Но реално колата се връща за ремонт, та било то и смяна на крушка. Ти си попаднал на майстори, ама ако примерно имаш някакви особени фарове, да кажем ксенон или LED, пак ли се занимават със смяна? На моята предна Фиеста (че и на тая), крушка при добро желание се сменя за 20 минути след смъкване на целия фар. Чудя се, тия от TuV магьосници ли са, че да знаят всички тънкости на стотици модели автомобили? Защо са тогава фирмените сервизи? Както и да е, не съм бил в Германия и не мога да кажа. Логично е обаче да се връща за нередовни или недобре регулирани светлини. Нима в TuV могат и да регулират? Хе, явно са доста напред от нас, щото например тук в сервиз на Мерцедес не могат да регулират фарове на Голф. Защо ли? А за японските автомобили...така си е. Не съм казал, че са скъпи ***. Напротив, бих предпочел някоя японска, но не намерих за тая цена добри предложения. Вярно, че са малко пари, но и в по-горна категория да се мине, изгодните автомобили са малко. И това са главно германски. Всъщност, бях се навил и за Ситроен, но тия дето гледах, бяха просто в доста окаяно състояние. Ярис е добър избор, но не търсех пуча въшка. По-скоро работно магаре , способно да носи тежки дисаги за малко пари.
  • #70
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    Хм швабето много са си набутали кочините напред тая година
  • #69
    12 rate up comment 5 rate down comment
    bo ( преди 11 години )
    Aбе гледам едни Дачии таксита по на 400-450000 км и не знам какво да кажа. Щом на толкова километри двигател и скоростна кутия държат фронта, значи не е толкова зле положението...Е, карам Е46, но и то си иска поддръжката. Спестявам за Aстон Мартин, малко ми остава....
  • #68
    8 rate up comment 12 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    в тая класация не виждам пробег. но със сигурност е ясно че френска италианска и румънска кола няма да си взема. точка.
  • #67
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    половина професори от тука нито се качва ли в френска италианска и японска кола ама чули от преди 20 годни че японските коли били най-здрави а френски *** алооооооо бай *** слез на земята опитай тога бълвай глупости пак
  • #66
    7 rate up comment 3 rate down comment
    брей ( преди 11 години )
    цитат1:"Да минеш ТЮФ в Германия си е доста сериозно нещо и наистина колата ти трябва да е топ от всякъде по техните критерии, а те наистина са доста високи и държат на тях."цитат 2:"Има и далавера за колите, които са за експорт. Там изобщо не се престарават и ТЮФ-а е просто формалност, колкото държавата им да се отърве от старите коли. Така, че някой ако ви каже, че колата нов внос е с ТЮФ, то това почти нищо не значи за техническото и състояние."Т.е. : Тюф - хора без принципи.
  • #65
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    за 3000 лева може да се вземе десетгодишен ярис.. за толкова пари е добър избор.
  • #64
    10 rate up comment 3 rate down comment
    ross ( преди 11 години )
    za polo ne sym saglasen . IMam polo ot 2010 oktomwri - za tozi period pone 7 poseshtenia w serviza!!!
  • #63
    6 rate up comment 8 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 11 години )
    Бъчо,за 3500лв може само да те повозим в тойотата.Истинското струва пари,а с годините само немските каски за 3 г свалят по 70-80 % от цената си.За жалост в БГ сте на нисък стандарт и там е проблемът.