IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

TÜV разпространи статистиката за автомобилите на възраст до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Най-надеждните и най-ненадеждните колиВ Германия, всеки автомобил на възраст над три години преминава през техническите прегледи на организацията TÜV. Прегледите са предназначени за откриване на дефекти при автомобилите или проблеми с тяхната надеждност. Затова всяка година както автопроизводителите, така и евентуалните купувачи на коли втора ръка чакат с нетърпение резултатите от тези прегледи.

Специалистите от TÜV съставят класация, в която излъчват най-надеждните и най-ненадеждните коли на пазара. Автомобилите са разделени в няколко категории според възрастта им -  до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години.

Тазгодишната статистика на TÜV, която се основава на 8,11 милиона извършени реални прегледа в периода между юли 2011 и юни 2012 година, отличава Toyota с най-много модели на челните места сред най-надеждните коли. Японската марка има 29 модела в топ 50 на най-надеждните автомобили в различните възрастови категории и цели 20 модела в топ 10.

Легендата Porsche 911 продължава да е лидер при автомобилите до 7, до 9 и до 11 години. При возилата до 5 годишна възраст първенецът от миналата година VW Phaeton отстъпва позицията на Toyota Prius. Японското хибридно возило вече оглавява тази категория, но губи лидерската си позиция при колите на възраст между 2 и 3 годишна възраст, където е изместено от VW Polo.

Класацията за най-ненадеждните коли е оглавена от Dacia Logan, Chrysler PT Cruiser и Fiat Bravo/Brava. Румънската кола показва най-незадоволителни резултати в категориите до 3 и до 5 години. При колите до 7 и до 9 години най-ненадежден е Chrysler PT Cruiser, а при тези до 11 годишна възраст - Fiat Bravo/Brava.

Пълната статистика на TÜV за най-надеждните и най-ненадеждните коли вижте в таблиците долу
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: VW

Най-надеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Toyota

Най-надеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Миналогодишната статистика на TÜV вижте ТУК

0 от 500
  • #92
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Севдо ( преди 2 години )
    Нисан Микра,Мазда 2,Кия Рио,Фолксваген Поло,Сеат Ибиза или Опел Корса. 2016 - 2018 година. Разбирачите...вас питам. Коя от изброените градски коли е най добрата.
  • #91
    3 rate up comment 0 rate down comment
    пинчо ( преди 2 години )
    Колеги,всички коли са хубави.Карайте си тази която ви е на сърце и по джоба.Не се връзвайте на некакви приказки,даже на ТЮВ.
  • #90
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    и на кой гении му хрумна да сравнява тойота (било то и 10-годишна) с дачия?!?!? просто едното е истинска кола, а дачията е в категория с грейт уол, чери , лифан, тата и другите подобни
  • #89
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    щом бъчо говори, и фактите трябва да мълчат! тия тюф ли са ,кви са да си оправят таблицата и да върнат фиестата на бъчо на първо място!! какво си позволяват
  • #88
    11 rate up comment 10 rate down comment
    demsil ( преди 7 години )
    Абсолютни измислици на тюфлеците в Германия! Карам 11 годишна Лагуна 2 фаза от 3 години, минал съм над 90 хил. км. като почти нищо не съм сменял послед ните 80хил. Колата е почти на 300 хил. км. и си е много добре! И фиат Стило карах/ само дребни проблеми по заключвчнето и понякога дразнещи грешки в компа. Иначе без грешка. Не че са върха тези коли, ама не са по–лоши от останалите немски, френски и японски ***. А Лагуната от много от тях може и да е дори по-надеждна!?
  • #87
    8 rate up comment 3 rate down comment
    бъчо ( преди 7 години )
    Анонимнико, като ръсиш толкова умнотии, айде сметни ми след определени години колко пари ще си дал за ремонти на Дачия и колко на RAV4. А Дачия в Германия е колата с най-малката обезценка. Така, че не вървиш и с второто си предложение.
  • #86
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчо ( преди 7 години )
    Кой пише глупости не знам, но факт е, че никой, дори и в Германия, няма да те пусне на пътя с нередовни светлини! Къде ще ги оправяш е твой проблем, ама извинявай, дори в БГ това е невъзможно без да бутнеш някой лев или ползваш услугите на познат. А за това, защо новите автомобили минават след третата година...явно никога не сте карали такъв в България за да знаете, че и тук се минава след третата година! Не вярвате? Ами купете си и ще повярвате!
  • #85
    3 rate up comment 5 rate down comment
    бъчо ( преди 7 години )
    До умника с коментара за Мазда 2 и Фиеста...В случая Фюжън е винаги в топ 10, а той си е жива Фиеста. Фиеста е малко по-назад в класацията. Не всеки може да се вреди в топ10 от Поршета :) А ако иска да види Фиеста на първо място, нека си отвори сайта на DEKRA. Там две поредни години Фиеста е номер едно, дори пред новото Поло. Обясних долу каква е разликата между двете класации. Чудя се къде са Тойотките, Фауветата, Хондите, Хюндаите в статистиката на DEKRA?
  • #84
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    това което се вижда от таблиците е,че 2-годишен Логан дава същия процент повреди като 10-годишен Рав4. цената им е също еднаква- около 10,000. Остава въпросът след като покарате 4-5 години, каква сума ще можете да вземете обратно.
  • #83
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За Австрия не знам,но в Германия ще минеш ТЮФ с големи дупки по купето когато цъфнат на пролет на баба ти налъмите.Минават с едно чукче и удрят по ламарината,където се съмняват,че е замазано само отгоре,отгоре.Вземат отверка и натискат с острото.Ако при натиск тя влезе под ламарината не минаваш.Така,че найде моля ти се недей да си измисляш глупости!