fallback

Фетел бе избран за "Пилот на годината"

15-годишен швейцарец е победител при новобранците

Трикратният световен шампион във Формула 1 Себастиян Фетел бе избран за "Пилот на 2012 г" в анкетата на списание Autosport. Германецът печели наградата за трета поредна година. При награждаването си Фетел заяви, че тази година е участвал в най-тежкото първенство в кариерата си. Пилотът на Red Bull призна, че през сезона тимът му е редувал спадове и възходи, като нещата с автомобила му са се получили едва в края на сезона и това се е оказало решаващо за спечелване на титлата. Болидът Red Bull RB8 спечели отличието "Автомобил на годината". Болидите от Милтън-Кейнс също печелят за трета поредна година, като сега се конкурираха с Audi R18 e-tron Quattro, DeltaWing DW LM12 и Lotus E20. Трофеят бе връчен на създателя на RB8 Ейдриън Нюи и помощниците му Питер Продръм, Роб Маршал, Марк Елис и Пол Монахън. "Трябваше ни известно време, за да направим една сравнително бърза кола. При нас се получи в Гран при на Сингапур едва във втората половина на сезона", коментира Нюи. За "Новобранец на годината" читателите на Autosport избраха 15-годишния швейцарец Матео Тушер. През миналата година той стана шампион в китайските серии Formula Pilota China, а през 2012 г. завърши втори във Формула 2. В допитването Тушер изпревари пилоти, които са с 5-8 години по-възрастни от него. "Когато ми се обадиха, за да ми кажат, че съм номиниран, първо попитах "Какво е това? После видях, че редом с мен има пилоти от Формула 1 и INDYCAR и направо не можах да повярвам", каза Тушер. При гласуването швейцарският тийнейджър изпревари дебютантите във Формула 1 Даниел Рикардо, Жан-Ерик Верн и Ромен Грожан. Матео спечели пол-позишън още в първия си старт за сезона, след това победи в 2 състезания и финишира втори в крайното класиране след бившия пилот от GP3 Лучано Бакете. За "Рали-пилот на годината" бе избран 9-кратния световен шампион Себастиен Льоб. Това е седмата такава награда за французина, който само 2 пъти е бил изпреварван от някой друг - през 2007 г. отличието отиде при Маркус Грьонхолм, а през 2009 - при Мико Хирвонен. Колата на Льоб - Citroen DS3 WRC, също е №1 при рали-автомобилите. За последните 5 години тя има 4 отличия, като единствено миналата година отстъпи приза на MINI.Снимка: gpupdate.com

Тагове:
fallback
  • #8
    Fenix ( преди 11 години )
    Кими караше много добре, особено след толкова години извън Ф1, но от такива моменти или технически проблеми никой не може да се опази с пилотски умения. Грожан тогава изкара от състезанието 5-6 автомобила и прелетя над 2 като се стовари на колата на Алонсо. Как ще се опазиш от такова камикадзе особено след старта когато наавсякъде около теб е пълно с болиди. Тук е само въпрос на късмет.
  • #7
    /// ( преди 11 години )
    Всеки сам си създава късмета, Кими цяла година кара много добре, бори се гума до гума с не един и двама пилоти и успя да се опази и от такива като Грожан и от такива като Малдонадо, въпреки че стартираше почти винаги след 5 позиция където мелето е голямо.
  • #6
    Fenix ( преди 11 години )
    /// Пич, Кими имаше невероятния късмет нито веднъж да не отпадне поради технически проблем или заради някое камикадзе като Грожан. Алонсо беше на 1 състезание от това да подобри рекорда на Шумахер по брой състезания в зоната на точките, но въпросния Грожан го отнесе на старта и така го провали. Иначе щеше да има над 20 състезания в които е взимал точки.
  • #5
    /// ( преди 11 години )
    Ако си говориме за постоянство нито Фетел нито Алонсита не могат да стъпят и на малкият пръст на Кими тази година, само едно състезание Кими не можа да вземе точки и то беше по вина на отбора. Малко или много Фетел си заслужи титлата, бори се колкото можа, когато колата му не беше добра, спечели каквото можа, когато колата му беше добрата. Единствените пилоти, които заслужаваха титлата повече от него бяха Кими и Хам, но за заслуги титли не се дават,дават се само за точки а Фетел имаше най-много
  • #4
    vettel ( преди 11 години )
    е *** на годината.Най-тъпия световен шампион от 20г насам. Въздух
  • #3
    ??? ( преди 11 години )
    Пълна мизерия, най-слабия от претендентите пилот на годината защото и той не знае как е станал шампион. След лятната пауза когато не трябваше да се работи по колите неговата изведнъж стана най-добра с по 1 - 2 секунди. А преди това с равностойни коли точка не можеше да вземе. Да не говорим че не го наказват за нищо, вадят му кола за сигурност когато изостава с 35 секунди и си е направил спирането в бокса , можем да си говорим за още 20 примера. Пълна мизерия. Или Алонсо или Райконен това е.
  • #2
    Fenix ( преди 11 години )
    За пръв път не съм съгласен с тая анкета. Пилот на годината трябва да е Алонсо, защото изгуби титлата само с 3 точки, а караше много по-слаба кола от Фетел. А кола на годината трябваше да са Макларън. Ред Була се оправи едва след лятната пауза и то на моменти пак беше зад Макларън.
  • #1
    бъчо ( преди 11 години )
    Луда работа. Mini и кола на годината :) Мина и замина това Мини :) Това показва колко е актуална тая анкета. Не съм съгласен, че Фетел е пилот на годината. За мен пилот на годината е Алонсо, заради постояннството и борбата, която водеше за всяка точка всяко състезание. Интересно ми е да видя бъдещите изяви на тоя швейцарец. Явно се заформя нова звезда във F1.
fallback
Последни