fallback

Suzuki напуска американския пазар

Четвъртият по големина японски автоконцерн ще обяви фалит на своето американско дъщерно дружество

Един от най-популярните модели на Suzuki - Grand VitaraЯпонската автомобилна марка Suzuki се изнася от американския пазар. Същевременно компанията обяви във вторник в Токио, че ще подаде заявление за банкрут на американската си дъщерна компания, предаде Ройтерс.Основната причина за решението е невъзможността на компанията да постигне първоначалните си продажбени планове и да спре понижението на финансовите си резултати на фона на подема на бизнеса в Северна Америка. Решението е продиктувано още от неблагоприятните валутни курсове, ниските продажби и високите разходи за дистрибуция.Компанията ще продължи да продава нови автомобили до изчерпването на наличните бройки в складовете, след което ще се концентрира върху продажбите на мотоциклети, високопроходими моторни превозни средства и двигатели за плавателни съдове.Suzuki стъпи на американския пазар през 1985 г. и предложи първоначално компактния джип Samurai. През 2003 г. American Suzuki обяви амбициозната си цел за годишни продажби от над 200 000 броя, но през следващите години стана ясно, че това е изключително висока и невъзможна за постигане цел. Най-успешната година на компанията в САЩ е 2007 г., когато успява да продаде 102 000 автомобила.През миналата година в САЩ са били продадени малко над 26 500 автомобила от японската марка. За първите девет месеца на годината продажбите на Suzuki в САЩ спадат с 4,7% до 21 188 автомобила, което отрежда на японския концерн пазарен дял от 0,2%. За сравнение пазарният дял на Toyota в САЩ е 14,4%.До 30-и септември 2012 г. в American Suzuki са натрупани задължения в размер на 346 млн. долара (240 млн. евро), 173 млн. долара от които към свързани компании. Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #6
    Ивайло Попов ( преди 11 години )
    Така и като спират производство в Сащ да не би да означав, че спират да произвеждат автомобили за другия свят или, че изобщо прекратяват автомобилното си производство а? Колко марки и модели се продават в Сащ и произвеждат за Сащ, а в Европа не сме ги и виждали? И последно това какво е:http://***.speed-press.com/Suzuki-обнови-Jimny/?pageId=22383
  • #5
    точно обратното ( преди 11 години )
    Понеже отказаха сътрудничество с VAG, a започнаха флиртове с Fiat, са в това положение. Всеки си плаща за грешките, но за грешките на Маркионе ще плащат милиони италианци, а и не по-малко други европейци. А Suzuki ще се върне там, където винаги му е била силата - мотоциклети,АТВ-та и подобни.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Който се събере с ВАГ се затрива.
  • #3
    Аззз ( преди 11 години )
    Просто ще спрат да продават коли,но всички коли в гаранция ще бъдат сервизирани в регионални центрове,които обаче ще бъдат намалени."Японската автомобилна марка Suzuki се изнася от американския пазар"-това просто няма как да стане!Веднага давам първия линк на който попаднах-да не каже някой,че си измислям http://***.cbc.ca/news/business/story/2012/11/06/suzuki-us-cars.html
  • #2
    Аззз ( преди 11 години )
    Доста нескопосан превод от някой чужд сайт!И до голяма степен невярна също.Първо Сузуки НЕ Е основно автомобилна кмпания!В САЩ като кажеш Сузуки поне 90% от хората се сещат за моторите на Сузуки-не за колите им.Доста хора там дори не знаят,че има коли Сузуки!Да-колите им не са добре продавани там,но за сметка на това АТВ-та,лодки и особено моторите са супер популярни.Освен това Сузуки доставят части и двигатели за много производители на всякакви лодки и яхти в САЩ!
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сузуки са хубави автомобили, обаче тяхните рекламисти и маркетолози хич ги няма. И защо махнаха успешната Лиана?
fallback
Последни