fallback

Peugeot търси държавна помощ, за да не затвори фабрика

Подпомагането може да се състои и под формата на данъчни облекчения, твърди Ройтерс

Френският автомобилен алианс PSA Peugeot Citroen очевидно ще подаде официална молба за държавно подпомагане, за да предотврати затварянето на втори завод във Франция, предаде Ройтерс.„Те ни казаха, че ще питат правителството за мащабна помощ“, казва пред агенцията запознат със случващото се източник от кабинета. Става дума за значителна помощ за мощностите в Севелнорд, която заедно с намаляване на заплатите на служителите би трябвало да гарантира продължаването на производството там. Финансовото подпомагане, което може да се изразява и в данъчни облекчения, трябва да бъде предоставено от кабинета в Париж и регионалните правителства, твърди друг източник. За разлика от своя конкурент Renault, през последните години Peugeot задържа голяма част от производството си във Франция и се концентрира силно върху европейския пазар. Заради кризата в Европа в момента концернът изпитва финансови затруднения.Заводът Севелнорд се намира в град Валансиен и има 2700 работници.„Ние имаме реален проблем със стратегията на Peugeot, с алианса с General Motors и с поведението на (главния) акционер", заяви преди няколко дни министърът на промишлеността Арно Монтебург пред канала France Inter.Правителството, което на 25-и юли ще представи план за предоставяне на подкрепа на френската автомобилна промишленост, отклонява обявяването на нова програма за подпомагане при обновяване на автомобили. „Ние се стремим към масивна подкрепа за иновативни и екологични превозни средства, хибридни и електрически", казва министърът, като допуска въвеждането на някакъв еко-бонус.В допълнение към предварително обявеното премахване на около 6000 работни места, Peugeot ще съкрати още 8000 служители и ще затвори фабриката си Aulnay в близост до Париж, обяви компанията преди малко повече от седмица.Вчера Peugeot обяви официално, че ще засили сътрудничеството си с Toyota. Японският концерн ще купува лекотоварни автомобили от гамата на европейския алианс - Peugeot Expert и Citroen Jumpy и ще ги продава в Европа под името си Toyota. Очаква се те да бъдат произвеждани именно в Севелнорд.Същевременно Peugeot обяви, че заводът няма да бъде налаган като производствена база за бъдещото поколение средноголеми ванове, ако не се подобри производителността. Без това производство обаче Севелнорд няма да бъде достатъчно натоварен, за да има икономическа обосновка за съществуването му. В момента в него Peugeot асемблира автомобили в сътрудничество с Fiat. Италианският концерн обаче се оттегля от джойнт венчъра. Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: psa
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само не разбрахме каква връзка има между Пежо и Хюндай колега?!?Между другото те също имат завод в Турция ама не искат държавна помощ ха-ха.
  • #3
    Вагнер ( преди 11 години )
    С шефове евреи е така.Добре че в Рено все още не са влезли!
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ооо те пък корейците с едни качествени материали като видя напуканите табла в такситата как скърцат моля. Като прочетохме и при техническите прегледи в Германия че още нови Хюндаите не могат да издържат техническия преглед мерси, никога корейска кола. А Пежо направи грешка със заводите в Турция от където падна и качеството и не на самите материали а най вече на самите сглобки криви линии, фуги и др. които оставят впечатление за евтина и немарлива работа.
  • #1
    Лелее ( преди 11 години )
    Не е така. Преди доста време карах 405 и беше страхотна кола. Просто последните 10 години решиха, че с евтинийки могат да преборят корейците. Дано 208 GTI оправдае очакванията.
fallback
Последни