Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Jaguar с газови турбини остава само на пистата

В серийната кола ще се използва 1.6-литров двигател с 313 к.с.

Jaguar с газови турбини остава само на пистата

През 2010 г. Jaguar показа концептуалния си хибриден модел C-X75, който бе снабден с газови микротурбини, зареждащи батериите. През миналата година компанията даде „зелена светлина” на пускането на модела в серийно производство, но се оказа, че това няма как да стане и машината ще може да се използва само на писта.

Шефът на Jaguar Ейдриън Холмарк обяви, че съвсем наскоро са завършили тестовете с помощта на отбора от Формула 1 Williams. Изпитанията са показали, че автомобилът притежава достатъчно мощност, за да достигне скорост от над 200 км/ч. Проблемът обаче идва от дизайна, който не може да осигури достатъчно добро охлаждане на силовия агрегат.

Специалистите са изчислили, че за да няма подобен проблем, общата площ на въздухозаборниците трябва да бъде 1.562 м. Затова и се е наложило дизайнерите да променят предната част на машината. Това, според Холмарк, е направило колата още по-красива.

„В момента върху проекта C-X75 работят 100 души – 60 от Jaguar и 40 от Williams – коментира Холмарк. – Те се занимават не само с аеродинамиката, но и с интеграцията на газовите микротурбини, производство на фирмата Bladon, в автомобила. Трябва да признаем, че на този етап подобни агрегати не могат да бъдат слагани на серийни модели”.

Все пак феновете на Jaguar ще могат да си купят C-X75. При това отново хибрид, който ще разполага с бензинов, 4-цилиндров турбомотор с обем 1.6-литра. Той ще бъде базиран на двигателя, който ще се използва във Формула 1 през 2013 г. Агрегатът е дело на Cosworth и Williams F1, чиито инженери са успели да извадят от него 313 к.с.

Към този двигател ще бъдат добавени литиево-йонни батерии и два електромотора (по един за всяка ос), които не само ще редуцират разхода и вредните емисии, но ще доставят сериозна, допълнителна динамика. По предварителни данни общата мощност на автомобила ще надмине 1000 к.с. От 0 до 100 км/ч. C-X75 ще ускорява за 3 секунди, а максималната скорост ще бъде 330 км/ч.

Jaguar смята да пусне на пазара общо 250 екземпляра от този модел, чиято стойност ще бъде около $1.15 млн. Първите клиенти ще получат машините си в края на 2013 г..

Тагове: jaguar c-x75
0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Prez 80e v F1 se vadeha 1500k.s. ot 1,5litra,sega kakvo li 6te napraviat?
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 6 години )
    Баварец - спрях да чета точно там, където пише за хибрида. Иначе за 40 км/ч в града говорим. Имаш мощна кола, тя е хибрид, гори малко в града, а извън града има 313 коня. Това е супер, да! "Агрегатът е дело на Cosworth и Williams F1, чиито инженери са успели да извадят от него 313 к.с." Е, значи не съм в грешка за мотора. 1.6 - 313 коня. Хибрида просто ще намали разхода в града от 7/10, които аз си мислех на 5/100. Просто е супер! :)
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ягуар отново показаха класа.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Tozi heitar e MIRIZMATA.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ..... ( преди 6 години )
    Тоя пък с тоз неговия Хюндай!!! Кой го интересува какъв багажник има тая корейска кошница? Тук говорят за съвсем друг клас коли!! Който има пари да си купи подобна кола, едва ли ще му пука какъв багажник имал хОндая:)))) Да е****а и хейтърите мръсни, цял ден няма какво да правите и само глупости из форумите пишете!!!
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 6 години )
    аз не разбрах как не са успяли да ги охлаждат тези турбини. принципно турбините могат да постигнат по добро КПД от ДВГ-та. недостатък са оборотните режими - това КПД го постигат в рамките на оперделени обороти и натоварване. но ако колата се движи с 100км/ч какъв е проблема с охлаждането. а ако се движи бавно в града - нали е хибрид - да кара на батерии и само като дигне скорост да пуска турбини.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 6 години )
    трифорсе ти си пракгматик. джагуарите никога не са били за прагматици, а винаги са залагали на дизайн, излъчване имидж и т.н. като искаш кола да гори малко , и да е с голям багажник - търси я другаде, но не и при джаг. а пък това да върви с 40 не го разбрах. да не е 140?
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Онзи ( преди 6 години )
    трифорс чел си между редовете това ще бъде хибрид
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 6 години )
    1,6 мотор, 4 цилиндъра, 313 коня?!?! Това шега ли е или автомобилостроенето ще прави голяма крачка напред? Не, че нещо, но ако имам кола, която може да върви с 40 и да гои 7/100 и в същото време да има потенциал да върви с 250 и да гори 25, мен лично ме устройва :)
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    reventon ( преди 6 години )
    izumitelna ma6ina..