IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Zoe поставя нови стандарти

Електрически автомобил с автономия 210 километра и цена 15,700 евро.

Renault Zoe поставя нови стандарти

Renault Zoe поставя нови стандарти
Да караш електрически автомобил има своите предимства. Евтино е, а също така безвредно, пък и в много страни паркирането и движението в централните части на големите градове е безплатно. Има обаче и редица недостатъци, свързани най-вече с практичността и цената на самия автомобил.

С четвъртият си сериен, напълно електрически модел, Renault елиминира тези недостатъци, пускайки на пазара наистина удобен за ползване електромобил, при това на разумна цена.

Става дума за Zoe, чиято премиера се състоя в Женева. Електрическото возило вече може да бъде поръчано, като цените му във Франция стартират от 15,700 евро. Първите доставки ще бъдат осъществени през есента на тази година.
Renault Zoe поставя нови стандарти
С този модел Renault затвърждава лидерската си позиция на пазара на електрически коли, където вече предлага двуместен, петместен и товарен модел, в лицето на задвижваните изцяло от електрическа енергия Twizy, Fluence ZE и Kangoo ZE.

С новия Zoe обаче Renault вдига летвата още по-високо. Това е най-достъпният масов електрически автомобил на пазара, както и електромобилът с най-голям пробег. С този модел французите представят шест нови системи и патентоват цели 60 технологии в областта на електрическите задвижващи системи.

Резултатът е електрически автомобил, предлагащ място за петима и техния багаж, който може да измине до 210 километра с напълно заредени батерии (около 100 километра минимален пробег при студено време). Това означава, че освен в града, Zoe може да бъде полезен и при сравнително кратки пътувания през уикенда.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Революционното Renault Zoe предлага достатъчно място за петима като се простира на дължина от 4.08 метра, височина 1.73 метра и междуосие 2.58 метра. Тъй като моделът е конструиран на платформа, специално създадена за електрически автомобили, батериите му са позиционирани в специални гнезда под пода на колата, като по тази начин не влияят на пространството в салона и на обема на багажника.

Зареждането на батериите в електрическата мрежа отнема между 30 минути и 9 часа. Предвиден и още по-бърз вариант, при който изтощените батериите се подменят със заредени. Тъй като основното притеснение на потенциалните клиенти на електрически автомобили, е животът на батерията, французите са взели решение да предлагат батерията на лизинг. Цената му е 79 евро на месец, като по този начин клиентът винаги използва нова, работеща на пълен капацитет батерия.

Тя задвижва електромотор, генериращ 89 к.с., който предава въртящият момент към предните колела. Максималната скорост достига 140 км/час. Тъй като двигателят е напълно безшумен, французите са интегрирали система, имитираща три различни звука.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Освен с практичност и достъпност, Renault Zoe се отличава и с добър дизайн, който все още е рядкост при електрическите коли. Формите на колата са дело на новият шеф-дизайнер на Renault Лорънс Ван Ден Акер и представят как ще изглеждат моделите на френската компания, които предстои да видим през следващите няколко години.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Оборудването на електричката също е на ниво. Базовата версия, струваща във Франция 15,700 евро, предлага бордови таблет R-Link, зарядна станция, парктроник, камера за задно виждане и автоматична климатична инсталация. Предлагат се и две допълните нива на оборудване, чиито цени стартират от €17,500. При тях са налични екстри като: работещ с гласови команди 7-ичов чувствителен на допир дисплей, навигационна система, 16-инчови джанти, сензор за токсичността във въздуха, йонизатор, вграден ароматизатор и много други.

Все още няма информация дали и кога моделът ще стъпи на пазара у нас, както и на какви цени ще се предлага.

Тагове: renault zoe
0 от 500
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 10 години )
    За всички тук които коментират за Нисан, Митсубиши, и т.н само да кажа че всички модели на нисан са с двигатели на Рено и Рено притежава 44% от Нисан. И в статията се говори за сериини произведени електрически коли и това са Нисан и Рено заедно. Но като се има предвид кой притежава японският производител мисля че коментариите на тази тема са излишни. Рено спасиха Нисан от фалит през 1999 г. и всички модели на Нисан след тази година са дизайн на Рено.
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    От чужбина ( преди 11 години )
    Интересувам се от покупката на Рено ЗОЕ. За това почнах тема във форума на рено България. http://***.renault-bg.com/smf/index.php?topic=141304.0Видях колата вече два пъти и съм публикувал снимки и малко впечатления.
  • #32
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Chevy Volt ( преди 12 години )
    Ако сега си купиш нова петролна кола, след някоя друга година (план ЕВРО 2030->краен срок) не само не можеш я подари (поне иска гориво, за да върви), ами ще трябва да платиш бясна еко такса за претопяване :D Избиване на пари йок, а си набил за поддръжка и консумативи още 3 пъти цената :D С Реното е точно обратното - поддръжка на ДВГ няма, за батерията се грижи само Renault-те я поддържат, те я сменят с по-нов модел и т.н., слагаш фотоволтаици и караш без пари! Чист въздух, тишина в града - КЕФ!
  • #31
    12 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Абе хора, японцита правят добри коли, но когато прекалено ги превъзнасяте ставате смешни и те покрай вас. Като чета коментарите по-долу излиза, че САМО и ЕДИНСТВЕНО в Япония се създават технологиите, другите са *** и нищо не правят. В такъв случай ми е чудно как изобщо се продават европейски коли!? По вашата логика толкова ли хора не виждат, че едното е космически кораб, а другото каруца!? Ако става въпрос за 100 човека хайде заблудени са, а те са милиони тези, които купуват европейски коли.
  • #30
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Вагнер ( преди 12 години )
    Варта,Бош...какви са?М/у другото мисля,че Конкорд(свръхзвуков пътнически самолет)е произведен във Франция през 1968/69 г..и още нещо за пичовете с Хонди и Голфчета..През 1902 година Луи Рено създава четирицилиндров бензинов двигател, който произвеждал 24 к.с. мощност, а малко по-късно патентова и първото турбо.Renault FT17
  • #29
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе я кажете някой голям френски или немски производител на батерии? Аз нещо не се сещам.
  • #28
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Дошо, какво не ти харесваш френските автомобили? Я кажи твоята Хонда с какъв мотор е, че е по-добра от френските?!
  • #27
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Най-големите производители на батерии са Саньо,Панасоник и Тошиба. Всички други са мнооого назад.
  • #26
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Евала направо съм изумен! Радвам се, че този път са работили дизайнерите на Рено, а не тези на Нисан.Повечето европейски модели на Рено представляват Нисан, със сменена емблема.Но тук просто си личи, колко е изпипано.. и изобщо новата гама на Рено е страхотна, започват да изграждат свое уникално излъчване.Това ще се вижда тепърва,когато Рено финализират сделката за купуването на VW Group.
  • #25
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Къде са ВАГините? ( преди 12 години )
    Дали Митсубиши или Нисан са първи няма значение.Разликата е от няколко месеца между излизането на едното и другото возило.Важното е,че за пореден път японците са на върха на технологиите и са пак първи,а другите ще гледат и ще копират само.Истината е,че Рено се възползват,че са в съюз с много по-напреднала технологично компания и пущат модели,които в друг случай никога не биха могли да направят.В същото време ВАГиналната марка и всички останали немски талиги подобряват дизелите си. :D