IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Zoe поставя нови стандарти

Електрически автомобил с автономия 210 километра и цена 15,700 евро.

Renault Zoe поставя нови стандарти

Renault Zoe поставя нови стандарти
Да караш електрически автомобил има своите предимства. Евтино е, а също така безвредно, пък и в много страни паркирането и движението в централните части на големите градове е безплатно. Има обаче и редица недостатъци, свързани най-вече с практичността и цената на самия автомобил.

С четвъртият си сериен, напълно електрически модел, Renault елиминира тези недостатъци, пускайки на пазара наистина удобен за ползване електромобил, при това на разумна цена.

Става дума за Zoe, чиято премиера се състоя в Женева. Електрическото возило вече може да бъде поръчано, като цените му във Франция стартират от 15,700 евро. Първите доставки ще бъдат осъществени през есента на тази година.
Renault Zoe поставя нови стандарти
С този модел Renault затвърждава лидерската си позиция на пазара на електрически коли, където вече предлага двуместен, петместен и товарен модел, в лицето на задвижваните изцяло от електрическа енергия Twizy, Fluence ZE и Kangoo ZE.

С новия Zoe обаче Renault вдига летвата още по-високо. Това е най-достъпният масов електрически автомобил на пазара, както и електромобилът с най-голям пробег. С този модел французите представят шест нови системи и патентоват цели 60 технологии в областта на електрическите задвижващи системи.

Резултатът е електрически автомобил, предлагащ място за петима и техния багаж, който може да измине до 210 километра с напълно заредени батерии (около 100 километра минимален пробег при студено време). Това означава, че освен в града, Zoe може да бъде полезен и при сравнително кратки пътувания през уикенда.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Революционното Renault Zoe предлага достатъчно място за петима като се простира на дължина от 4.08 метра, височина 1.73 метра и междуосие 2.58 метра. Тъй като моделът е конструиран на платформа, специално създадена за електрически автомобили, батериите му са позиционирани в специални гнезда под пода на колата, като по тази начин не влияят на пространството в салона и на обема на багажника.

Зареждането на батериите в електрическата мрежа отнема между 30 минути и 9 часа. Предвиден и още по-бърз вариант, при който изтощените батериите се подменят със заредени. Тъй като основното притеснение на потенциалните клиенти на електрически автомобили, е животът на батерията, французите са взели решение да предлагат батерията на лизинг. Цената му е 79 евро на месец, като по този начин клиентът винаги използва нова, работеща на пълен капацитет батерия.

Тя задвижва електромотор, генериращ 89 к.с., който предава въртящият момент към предните колела. Максималната скорост достига 140 км/час. Тъй като двигателят е напълно безшумен, французите са интегрирали система, имитираща три различни звука.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Освен с практичност и достъпност, Renault Zoe се отличава и с добър дизайн, който все още е рядкост при електрическите коли. Формите на колата са дело на новият шеф-дизайнер на Renault Лорънс Ван Ден Акер и представят как ще изглеждат моделите на френската компания, които предстои да видим през следващите няколко години.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Оборудването на електричката също е на ниво. Базовата версия, струваща във Франция 15,700 евро, предлага бордови таблет R-Link, зарядна станция, парктроник, камера за задно виждане и автоматична климатична инсталация. Предлагат се и две допълните нива на оборудване, чиито цени стартират от €17,500. При тях са налични екстри като: работещ с гласови команди 7-ичов чувствителен на допир дисплей, навигационна система, 16-инчови джанти, сензор за токсичността във въздуха, йонизатор, вграден ароматизатор и много други.

Все още няма информация дали и кога моделът ще стъпи на пазара у нас, както и на какви цени ще се предлага.

Тагове: renault zoe
0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Говорим за България, н за нормалните държави. Иначе щяхме д говорим за евро, не смяташ ли?Или просто се опитвш да мминеш за начетен?
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "...т.е. 150 лв. бензин срещу 20 - 25 лв. ток при сегашните цени...."+ 160 лева на месец за батериите. - част от данъците и еко таксите в нормалните държави ( а те там не са по 300-400 лева на година за нормална кола, а с по още една нула отзад)- смяна на масло и филтри, при дизелите турбина, маховик и гдп (5-6000 лева на 7 години, ако изобщо там карат до толкова време колите си)...
  • #12
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    "...т.е. 150 лв. бензин срещу 20 - 25 лв. ток при сегашните цени...."+ 160 лева на месец за батериите.
  • #11
    14 rate up comment 7 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Това Рено трябва да е японско според "разбирачите" в този сайт. Вече има едно такова мнение по-надолу. Всичко електрическо е японско според тях. Те е го разбират, но за тях всички идващо от Япония е извънземно. /Тук те падат на колене, вдигат ръце и започват да се кланят на изгряващото слънце-техния Бог!/А Рено показват, че докато другите говорят те правят. Всеки може да направи такъв автомобил, проблемът са батериите. Дано разрешат този проблем. А за зареждане не ти трябва и гараж, а удължител
  • #10
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Както казват германците от десетилетия,Renault - Das *** !
  • #9
    15 rate up comment 4 rate down comment
    LAGUNA FEN ( преди 12 години )
    До последните двама-много простотия има по тоя свят и тези двамата се отличават,***....
  • #8
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Когато имат автономност от мин. 600 км. и струват 15 хил. евро,бих го предпочел пред компактен дизелов модел.
  • #7
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    да, реално няма нищо сложно в инсталирането на точки за захранване на паркингите в моловете и други закрити паркинги, а защо не и специални места за паркиране на електрически коли, при които в заплащането е включена и цената на тока за времето, за което е било паркирано на тях и всякакви други подобни зарядни станции- все пак са 2 жици, един *** уред за отчитене и таксуване и контакт, които общо струват не повече от една лампа или колче против паркиране
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    мда ( преди 12 години )
    то е ясно, че който има 30 бончета, вероятно има и гараж. Но не е лошо и държавата да помисли за подкрепа на електричките. Като обществени зарядни и тн
  • #5
    26 rate up comment 4 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Браво на Рено - това е един от най-обещаващите електрически автомобили, които съм виждал. Изглежда чудесно и готов за производство.Разбира се, имайте предвид, че за да ползваш подобна кола трябва малко инфраструктура (поне гараж с ток :)) и още една поне една, но нормална кола в семейството :)