IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Zoe поставя нови стандарти

Електрически автомобил с автономия 210 километра и цена 15,700 евро.

Renault Zoe поставя нови стандарти

Renault Zoe поставя нови стандарти
Да караш електрически автомобил има своите предимства. Евтино е, а също така безвредно, пък и в много страни паркирането и движението в централните части на големите градове е безплатно. Има обаче и редица недостатъци, свързани най-вече с практичността и цената на самия автомобил.

С четвъртият си сериен, напълно електрически модел, Renault елиминира тези недостатъци, пускайки на пазара наистина удобен за ползване електромобил, при това на разумна цена.

Става дума за Zoe, чиято премиера се състоя в Женева. Електрическото возило вече може да бъде поръчано, като цените му във Франция стартират от 15,700 евро. Първите доставки ще бъдат осъществени през есента на тази година.
Renault Zoe поставя нови стандарти
С този модел Renault затвърждава лидерската си позиция на пазара на електрически коли, където вече предлага двуместен, петместен и товарен модел, в лицето на задвижваните изцяло от електрическа енергия Twizy, Fluence ZE и Kangoo ZE.

С новия Zoe обаче Renault вдига летвата още по-високо. Това е най-достъпният масов електрически автомобил на пазара, както и електромобилът с най-голям пробег. С този модел французите представят шест нови системи и патентоват цели 60 технологии в областта на електрическите задвижващи системи.

Резултатът е електрически автомобил, предлагащ място за петима и техния багаж, който може да измине до 210 километра с напълно заредени батерии (около 100 километра минимален пробег при студено време). Това означава, че освен в града, Zoe може да бъде полезен и при сравнително кратки пътувания през уикенда.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Революционното Renault Zoe предлага достатъчно място за петима като се простира на дължина от 4.08 метра, височина 1.73 метра и междуосие 2.58 метра. Тъй като моделът е конструиран на платформа, специално създадена за електрически автомобили, батериите му са позиционирани в специални гнезда под пода на колата, като по тази начин не влияят на пространството в салона и на обема на багажника.

Зареждането на батериите в електрическата мрежа отнема между 30 минути и 9 часа. Предвиден и още по-бърз вариант, при който изтощените батериите се подменят със заредени. Тъй като основното притеснение на потенциалните клиенти на електрически автомобили, е животът на батерията, французите са взели решение да предлагат батерията на лизинг. Цената му е 79 евро на месец, като по този начин клиентът винаги използва нова, работеща на пълен капацитет батерия.

Тя задвижва електромотор, генериращ 89 к.с., който предава въртящият момент към предните колела. Максималната скорост достига 140 км/час. Тъй като двигателят е напълно безшумен, французите са интегрирали система, имитираща три различни звука.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Освен с практичност и достъпност, Renault Zoe се отличава и с добър дизайн, който все още е рядкост при електрическите коли. Формите на колата са дело на новият шеф-дизайнер на Renault Лорънс Ван Ден Акер и представят как ще изглеждат моделите на френската компания, които предстои да видим през следващите няколко години.
Renault Zoe поставя нови стандарти
Оборудването на електричката също е на ниво. Базовата версия, струваща във Франция 15,700 евро, предлага бордови таблет R-Link, зарядна станция, парктроник, камера за задно виждане и автоматична климатична инсталация. Предлагат се и две допълните нива на оборудване, чиито цени стартират от €17,500. При тях са налични екстри като: работещ с гласови команди 7-ичов чувствителен на допир дисплей, навигационна система, 16-инчови джанти, сензор за токсичността във въздуха, йонизатор, вграден ароматизатор и много други.

Все още няма информация дали и кога моделът ще стъпи на пазара у нас, както и на какви цени ще се предлага.

Тагове: renault zoe
0 от 500
  • #24
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За сведение на невежите,най големите производители на батерии за хибриди в света са Sanyo и LG Chem.
  • #23
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Slavo ( преди 12 години )
    Да живее Френската електроника!!! хахахахахаха........
  • #22
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Митсубиши дори първи изкараха ел.кола! След тях Нисан.
  • #21
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Ниssan Leaf ( преди 12 години )
    Това е технологията на Нисан Лийф,който се продава вече 2 години! Японците са дали технологията.От французин и германец не може да очакваш модерна технология.
  • #20
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    направиха го нисан защото когато започна да се говори за електрически автомобили основните пазари за такива коли бяха япония и сащ, а там пазара се покрива от марката нисан, а не марката рено- демек: нисан направи първата електричка на рено-нисан по икономически причини, не от технологични
  • #19
    7 rate up comment 12 rate down comment
    до: Ime ( преди 12 години )
    Не забравяй кой е учителя на корейците по отношение на автомобилите и не само!В електрониката също са ги учили японците и се виждат резултатите.А горките франсета от колко години Нисан се мъчи да ги научи на автомобилостроене и още не може.Все пак трябва да се отчете,че откакто направиха алианса Рено-Нисан,качествените показатели на французите скочиха,докато за японците в това отношение нещата тръгнаха назад.Научиха се от свиркаджиите на хайлазлък и качеството на колите им падна.
  • #18
    8 rate up comment 10 rate down comment
    до: бб ( преди 12 години )
    Французите могат да пишат статии,че и космически кораби до слънцето ще пущат,но едно е да пишеш съвсем друго да направиш.И понеже са били много напред защо не направиха електромобил първо те,а го направиха Нисан?Японците без много да парадират правят,а другите само дават инфо какво щели да правят.Те и ФВ щяха да изкарват 2009-та супер икономичен дизелов хибрид,ама още го чакаме.Китайците СГЛОБЯВАТ,а не правят батерии,както почти 100% от всички компютри в света.За хибридните батерии са 100% япан
  • #17
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    "Освен това ти как си представяш французите дето толкова много са зле с електриката по колите изведнъж да почнат да правят електомобили,че чак и батерии"Абе те и корейците не бяха правили автомобили, ама виж ги сега...
  • #16
    12 rate up comment 6 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Ти също не си чел достатъчно. Преди време имаше статия, че Рено са решили да изграждат не само ел. коли, но и инфраструктура от станции за зареждане на такива и бяха избрали Израел. Т.е. те там не само че произвеждат, но и прилагат електомобилите на практика със все инфраструктурата. А за батерии не съм се интересувал специално, но на 90% съм сигурен, че най-големият производител е Китай ;)
  • #15
    10 rate up comment 10 rate down comment
    do: бб ( преди 12 години )
    Доста повърхностно изказване.Ако се интересуваше малко повече,щеше да знаеш,че Япония е лидер в производството на батерии.Почти всички,ако не и всички,които правят хибриди или електромобили вземат батериите от там.Освен това ти как си представяш французите дето толкова много са зле с електриката по колите изведнъж да почнат да правят електомобили,че чак и батерии.Те са по-зле и от германците в това отношение.Всичко идва от Нисшан.Бъди сигурен!Не е нужно да се кланяш на никой бог за истината.