IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: great wall
0 от 500
  • #61
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво!
  • #60
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво!
  • #59
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Karutsar ( преди 10 години )
    "Рачко Пръдлето" отивай да си пасеш козите и не не даваи глупави примери.Примерът ти с Австралия е повече от голяма глупост.Ако случайно не знаеш Австралия не е в ЕС и там няма внос на коли втора употреба от Австрия,Германия,Белгия и т.н.И още нещо Завода в с.Бухово 90% са пари на Г.Ганчев.Прочетох го някъде така че онези от поднебесната империя ще си го преместят на другият крачол ако онази къшла в с.Буховица закъса с продажбите на продукцията си.Китайците могат и ще инвестират някъде другаде.
  • #58
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Na Ba4variaVgaza ( преди 10 години )
    Ako se poivi ba4varia, 6ibaite go s - zaradi nego sme na tozi hal. 6IBAITE BA4VARIA.
  • #57
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Рачко Пръдлето ( преди 10 години )
    ... ПОДНЕБЕСНАТА КИТАЙСКА ИМПЕРИЯ ЯВНО НЕ СЕ Е СЕТИЛ, ТА ТОЧНО ВИЕ *** СЕ СЕТИХТЕ И ВЕДНАГА ПРОРУКУВАХТЕ!!! САМО В АВСТРАЛИЯ ОТ ПИКАПА ЗА ПЪРВИТЕ 10 МЕСЕЦА НА 2011г. БЯХА ПРОДАДЕНИ 20 000бр. N1 ПО ПРОДАЖБИ В КЛАСА СИ!!! И ПРЕДСТАВЕТЕ СИ С БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ!!! АМАН ОТ *** В ТАЗИ ДЪРЖАВИЧКА!!! *** КОЯТО ВИНАГИ ОТ ВСИЧКО РАЗБИРА И ЗА ТОВА Е НА ТОВА ДЕРЕДЖЕ!!!
  • #56
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Рачко Пръдлето ( преди 10 години )
    ИДВА НАЙ-ГОЛЕМИЯ ЧАСТЕН КИТАЙСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ, ПРАВИ ЗАВОД ЗА МИЛИОНИ ЕВРО, ПОКРИВА ВСИЧКИ ИЗИСКВАНИЯ (ЗА ЕКОЛОГИЧНОСТ, БЕЗОПАСТНОСТ ...) НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ОТ ДО, НО ВИДИТЕ ЛИ ПОКАЗВА СЕ БАЙ ВИ *** И КАЗВА "*** ТО ТУЙ ЗАВОДЧЕ ЩЕ ФАЛИРА ДО ДВЕ ГОДИНИ, ТЕ С ТОЗИ РАЗХОД НА ГОРИВО САМИ ЩЕ СЕ ЗАКОПАЯТ ... ДРЪН-ДРЪН-ДРЪН ... И ПАК ... ДРЪН-ДРЪН-ДРЪН" АЛООО ... ГАНЬОВЦИИИ ПАК ЛИ ВИЕ ТАРИКАТЧЕТА ВМИРИСАНИ СЕ СЕТИХТЕ ЗА НЕЩО, КОЕТО НИКОЙ ДРУГ АМА НАИСТИНА НИКОЙ ДРУГ ОТ ...
  • #55
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Karutsar ( преди 10 години )
    Който разбира поне малко от автомобили ще се съгласи с мен.Това безобразно харчене на гориво естествено ще се отрази и на данъците които ще се плащат .Просто те няма да се наложат на пазара.За да тръгнат продажбите първоначалната цена трябва да е 35-40% по ниска.Първоначалната ниска цена трябва да компенсира текущите разходи от по високото харчене на гориво.По ниската продажна цена няма да осигури очакваната печалба на Г.Ганчев.И ще се задействат познатите ни номера с плащанията и идва КРАЯ
  • #54
    27 rate up comment 7 rate down comment
    187 ( преди 10 години )
    *** спора...подкрепям бъчваря - данни от евростат - българина получава средно 20 и няколко процента от средната европейска заплата, производителността на труда му е 40 и няколко процента от този на средностатистическия гражданин на ЕС...мнозинството български работодатели, бачкат на принципа "като не те устройва, на улицата чакат 10 като тебе"...
  • #53
    22 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Верно, че забравихме за разхода и вредните емисии. Ето, сега в съседната тема се спореше за данъците на мощните и лакоми возила. 7.3 л/100 км са огромно количество CO2 емисии. А сега познайте, какъв данък ще се плаща в Европа за тоя мотор :) Ами тоя разход вече го имат големи лимузини с по 300 к.с. Къде отиваме ние? Хубава работа, ама ***. да ви имам оптимизма. Че тя отсега продукцията е обречена на провал, ако не се осъвремени задвижването на тия автомобили.
  • #52
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дано нещата тръгнат. Но българина се отучи да работи не ,че някога еработил де... Бил съм свидетел в един електрокарен завод навремето, как гайка на главината не се завива, а се набиваше с ***.И цялата продукция отиваше за братската СССР. Разбира се , уволнени за подобни деяния нямаше ,та.. ако и сега така работим...