Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: great wall
0 от 500
  • #61
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Браво!
  • #60
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Браво!
  • #59
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Karutsar ( преди 7 години )
    "Рачко Пръдлето" отивай да си пасеш козите и не не даваи глупави примери.Примерът ти с Австралия е повече от голяма глупост.Ако случайно не знаеш Австралия не е в ЕС и там няма внос на коли втора употреба от Австрия,Германия,Белгия и т.н.И още нещо Завода в с.Бухово 90% са пари на Г.Ганчев.Прочетох го някъде така че онези от поднебесната империя ще си го преместят на другият крачол ако онази къшла в с.Буховица закъса с продажбите на продукцията си.Китайците могат и ще инвестират някъде другаде.
  • #58
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Na Ba4variaVgaza ( преди 7 години )
    Ako se poivi ba4varia, 6ibaite go s - zaradi nego sme na tozi hal. 6IBAITE BA4VARIA.
  • #57
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Рачко Пръдлето ( преди 7 години )
    ... ПОДНЕБЕСНАТА КИТАЙСКА ИМПЕРИЯ ЯВНО НЕ СЕ Е СЕТИЛ, ТА ТОЧНО ВИЕ ГАНЬОВЦИТЕ СЕ СЕТИХТЕ И ВЕДНАГА ПРОРУКУВАХТЕ!!! САМО В АВСТРАЛИЯ ОТ ПИКАПА ЗА ПЪРВИТЕ 10 МЕСЕЦА НА 2011г. БЯХА ПРОДАДЕНИ 20 000бр. N1 ПО ПРОДАЖБИ В КЛАСА СИ!!! И ПРЕДСТАВЕТЕ СИ С БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ!!! АМАН ОТ *** В ТАЗИ ДЪРЖАВИЧКА!!! *** КОЯТО ВИНАГИ ОТ ВСИЧКО РАЗБИРА И ЗА ТОВА Е НА ТОВА ДЕРЕДЖЕ!!!
  • #56
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Рачко Пръдлето ( преди 7 години )
    ИДВА НАЙ-ГОЛЕМИЯ ЧАСТЕН КИТАЙСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ, ПРАВИ ЗАВОД ЗА МИЛИОНИ ЕВРО, ПОКРИВА ВСИЧКИ ИЗИСКВАНИЯ (ЗА ЕКОЛОГИЧНОСТ, БЕЗОПАСТНОСТ ...) НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ОТ ДО, НО ВИДИТЕ ЛИ ПОКАЗВА СЕ БАЙ ВИ ГАНЬО И КАЗВА "МА ТО ТУЙ ЗАВОДЧЕ ЩЕ ФАЛИРА ДО ДВЕ ГОДИНИ, ТЕ С ТОЗИ РАЗХОД НА ГОРИВО САМИ ЩЕ СЕ ЗАКОПАЯТ ... ДРЪН-ДРЪН-ДРЪН ... И ПАК ... ДРЪН-ДРЪН-ДРЪН" АЛООО ... ГАНЬОВЦИИИ ПАК ЛИ ВИЕ ТАРИКАТЧЕТА ВМИРИСАНИ СЕ СЕТИХТЕ ЗА НЕЩО, КОЕТО НИКОЙ ДРУГ АМА НАИСТИНА НИКОЙ ДРУГ ОТ ...
  • #55
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Karutsar ( преди 7 години )
    Който разбира поне малко от автомобили ще се съгласи с мен.Това безобразно харчене на гориво естествено ще се отрази и на данъците които ще се плащат .Просто те няма да се наложат на пазара.За да тръгнат продажбите първоначалната цена трябва да е 35-40% по ниска.Първоначалната ниска цена трябва да компенсира текущите разходи от по високото харчене на гориво.По ниската продажна цена няма да осигури очакваната печалба на Г.Ганчев.И ще се задействат познатите ни номера с плащанията и идва КРАЯ
  • #54
    27 rate up comment 7 rate down comment
    187 ( преди 7 години )
    *** спора...подкрепям бъчваря - данни от евростат - българина получава средно 20 и няколко процента от средната европейска заплата, производителността на труда му е 40 и няколко процента от този на средностатистическия гражданин на ЕС...мнозинството български работодатели, бачкат на принципа "като не те устройва, на улицата чакат 10 като тебе"...
  • #53
    22 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 7 години )
    Верно, че забравихме за разхода и вредните емисии. Ето, сега в съседната тема се спореше за данъците на мощните и лакоми возила. 7.3 л/100 км са огромно количество CO2 емисии. А сега познайте, какъв данък ще се плаща в Европа за тоя мотор :) Ами тоя разход вече го имат големи лимузини с по 300 к.с. Къде отиваме ние? Хубава работа, ама ***. да ви имам оптимизма. Че тя отсега продукцията е обречена на провал, ако не се осъвремени задвижването на тия автомобили.
  • #52
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дано нещата тръгнат. Но българина се отучи да работи не ,че някога еработил де... Бил съм свидетел в един електрокарен завод навремето, как гайка на главината не се завива, а се набиваше с ***.И цялата продукция отиваше за братската СССР. Разбира се , уволнени за подобни деяния нямаше ,та.. ако и сега така работим...