fallback

От Индонезия по „Пътя на коприната“

14 пътешественика, 4 автомобила Toyota Fortuner, 25 000 километра по стъпките на Марко Поло – са факти от индонезийската експедиция, която спря в София на път за Венеция.

От столетия „Пътят на коприната“ е едно от най-големите предизвикателства за всеки пътешественик. Дестинацията от Европа към Далечния изток привлича авантюристите не само защото е изпълнена с изненади и перипети, но и поради факта, че е пропита с история, че може да срещнеш хиляди интересни хора и най-вече защото преодоляването й със сигурност променя напълно живота на човека.Историческите сведения за сухоземния мост между Далечния и Близкия изток датират от второто столетие преди Христа. Пътищата имат стотици разклонения, но Големият северен път е сред най-важните. Той е пресичал целия Азиатски континент и е достигал до непознатите тогава земи на Индия и Китай. Всички велики цивилизации са използвли пътя, за да развият търговията си и да станат още по-велики: Китай, древен Египет, Месопотамия, Персия, Индия, Рим и др. През втората половина на 13-ти век венецианецът Марко Поло преминава по Пътя на керваните и след срещата му с великия хан на Монголската империя, Кубалай слага начало на духовен, културен и търговски обмен между закостенялата тогава средновековна Европа и Далечния Изток. Записките, които показва, след завръщанеето си дават трасък на търговията с интересния и необятен свят отвъд Азиатската пустош. Преди 8 века Европа тръгва по старият, нов „Път на коприната“, за да открие силно развитата икономика на Изтока, хартиените пари и хората от „другия свят“.Времената от тогава се промениха, но пътя на коприната все още има своето значение за отношенията между Изтока и Запада.14-те пътешественици – така може да бъдат наречени индонезийците, поели по предизвикателния маршрут от Джакарта (Индонезия) до града на Марко Поло (Венеция). Те са потеглили от столицата на островната държава на 22-ри август, като техният керван се състои от 4 подготвени оф-роуд автомобила Toyota Fortuner. Това са познатите в Европа пикапи Toyota Hilux, но със затворено багажно отделение. Моделът е с бензинов мотор и автоматични скорости и се произвежда в Индонезия. На борда на автомобилите има всичко необходимо за прекосяване на пустинята и високите планини. До момента са минали през Малайзия, Тайланд, Лаос, Китай, Киргизстан, Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран, Турция. Пробега до идването им София, по техните думи е 22 000 км, а до крайната им цел, която ще покорят на 22 декември, остават около 3000.Целта на експедицията Fastron Metro TV Europe-Asia 2011 е да „популяризира Индонезия по света, демонстрирайки, че са представители на една модерно-развиваща се страна. Освен това авантюристите снимат филм за своите приключения, с който ще покажат и какво се е случва с „Пътя на коприната“ в днешни времена. Разстоянията, които изминавли дневно били между 350 и 900 км. Рядко са правили биваци и предимно отсядали в хотели. Не са имали особени проблеми с колите, с изключение на една скъкана биалетка, в Казахстан, която са отремонтирали едва при идването си в България.Всъщност България и "Тойота Балканс“ са като оазис за тях, след многото километри оф-роуд. У нас те са получили пълно техническо съдействие (каквото до сега не са имали никъде по пътя си) и време за почивка.Традиционно трудно са минали от Китай в Казахстан, където границата е на 2900 метра надморска височина. Проблеми с намирането на горива пък са срещнали в Узбекистан.До момента са похарчили около 9000 долара за бензин, а средния разход на тойотите е бил около 12л/100км.От Бъргария, керванът се отправя през Сърбия и Унгария към крайната цел Венеция, а от там екипа се прибира със самолет в Индонезия.

Тагове:
fallback
  • #6
    blah ( преди 12 години )
    сори аутомедия ;) наистина сте прави, а аз сбърках... ще гледам в бъдеще да си проверявам по-добре информацията
  • #5
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ostavigo,az edinia go znam ,toi e mnogo pros.
  • #4
    Анонимен ( преди 12 години )
    Така ли, драги ми комплексарчо :) Я пак провери дали няма Fortuner :)
  • #3
    Ime ( преди 12 години )
    "... поели по предизвикателния маршрут от Джакарта (Индонезия) до града на Марко Поло (Венеция)"Би бил предизвикателен, ако бяха тръгнало като предците си, но със десетки хиляди долари да си угаждат как си искат...къе е предизвикателството...
  • #2
    Анонимен ( преди 12 години )
    Що не тръгнат с фолксвагенче? Хаха. естествено,че най-тежките преходи се залага на Тойота!
  • #1
    blah ( преди 12 години )
    няма такава тойота, има 4runner, драги ***
fallback
Последни