fallback

На път с новата Micra

София - Бургас - София.

Когато от българското представителство на Renault-Nissan ме поканиха на тест на новата Micra с маршрут София – Бургас – София, реших, че това е някаква шега. Беше ми трудно да си представя защо тестът на един от най-изявените и популярни градски автомобили няма да се проведе в града. Честно казано, не се натисках много-много за този тест, тъй като смятах, че дългото пътуване с Micra ще бъде тежко изпитание за крайниците, нервите и бъбреците ми. След това обаче се зачетох в информацията за новия модел. Тя твърдеше, че Micra вече е по-голяма, вози по-меко и има двигател с принудително пълнене. Това ме накара да се престраша и да тръгна към Бургас. Изненади обаче не липсваха. Първо се оказа, че в колата ще пътуваме трима колеги, а след това – че бързаме за откриването на нов шоурум на Renault, Dacia и Nissan в Бургас. Няма как, вече се бях навил и затова се напъхах в колата. В нея обаче се оказа не така тясно, както си мислех. Смея да твърдя, че дори е широко, и то при наличието на още двама. Помислих си: добре, поне няма да е тясно... но със сигурност ще друса и няма да върви. И тези ми прогнози се оказаха грешни. Колицата вози доста по-меко от предишното поколение, пък и ускорява добре, особено на първите три предавки. Да, в салона е доста шумно, особено на магистралата, където заради бързането поддържах скорост от 130-140 км/час. При по-умерено каране обаче нещата стават съвсем други. Колата поема неравностите с почерка на Renault, а двигателят, който впрочем има само три цилиндъра, се развърта като типичен Nissan. Доказателството за това са 4-те часа, които ми коства пътуването до Бургас, и непробудният сън на един от колегите, който проспа разстоянието от Стара Загора до Петолъчката на задната седалка. Идеята на производителите явно е била да затвърдят лидерската позиция на Micra сред компактните автомобили, като я направят идеална за градския трафик и подходяща за по-дълги пътувания. За целта инженерите на марката са подготвили два икономични бензинови двигателя с директно впръскване на горивото, три цилиндъра и обем 1,2 литра, които могат са се куплират с ръчна или CVT трансмисия. Свели са радиуса на завой до 4,65 метра и са увеличили разстоянието между осите с 20 мм (2450 мм). Дължината на колата също е увеличена – с 61 мм (3780 мм), както и широчината (+5 мм до 1665 мм), а височината й е намалена с 10 мм, като вече е 1520 мм. Напъхали са достатъчно екстри и системи за сигурност (ESP е стандарт) дори при най-ниското ниво на оборудване, за да направят пребиваването в Micra по-приятно, и са направили дизайна по-умерен, за да се хареса на по-широк кръг хора. Използвали са и напълно нова платформа, която е създадена с идеята да е максимално здрава, да е с минимално усукване и оттам да спомага за осигуряването на по-точно и лесно управление. Новата платформа V е както по-лека, така и по-здрава, което осигурява на новата Micra впечатляващи качества: здравина, просторен интериор, нисък разход на гориво и ниско ниво на вредните емисии. А разходът на гориво е настина малък. Уредите показаха потребление от 5,8 л/100 километра, и то при нашето каране. Все пак в колата бяхме трима автомобилни журналисти, които бързат към морето. Трябва да отбележа и факта, че моторът не беше разработен – с автомобила бяха изминати по-малко 100 километра, когато се качих на борда му. Моделът, който карах, беше с по-слабия атмосферен двигател – 1,2-литра, мощност 80 к.с. и максимален въртящ момент 110 Нм. През януари ще се появи и версия със суперчарджър на този двигател. Тя осигурява 98 к.с. и 142 Нм, оборудва се със стар/стоп система и харчи с около 1,5 литра по-малко от атмосферната. Вредните емисии на СО2 са само 98 г/км. За финал ще кажа, че в никакъв случай не искам да ви убеждавам, че Micra е идеалният автомобил за дълъг път. Няма обаче да откажа да измина този път отново, когато пристигне версията с принудително пълнене. Цените на новата Micra стартират от 21 990 лева с ДДС.Оценка на новата Micra (80 к.с.) по десетобалната система Приложимост в ежедневието - 9 (идеална за града / подходяща за по-дълги пътувания) Оборудване - 10 (серийното оборудване е доста богато за малка кола, ESP е стандарт) Пространство - 9 (в колата могат спокойно да се настанят четирима възрастни) Цена/Качество - 6 (цената от 21 990 лева с ДДС не е от най-ниските) Качество на материалите - 6 (пластмасите в салона са твърди, но все пак изглеждат добре) Разход на гориво - 8 (5.8 л/100 км при нашето каране и неразработен двигател) Удоволствие от шофирането - 7 (карането в града е удоволствие, но извънградското изморява)

Тагове:
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 13 години )
    Свели са радиуса на завой до 4,65 метра (при Fiat 500 е 9,2 метра)____________________________________Кой ги пише тия простотии??? :-)))))
  • #3
    Анонимен ( преди 13 години )
    "принудително пълнене","турбо" и "суперчарджър" значат едно и също - провери си инфото!
  • #2
    ... ( преди 13 години )
    "радиуса на завой до 4,65 метра (при Fiat 500 е 9,2 метра)"За уточнение - при ФИАТ Диаметъра на завой е 9,2 м, т.е. Радиуса на завой е 4,6 м.За незапознатите "принудително пълнене","турбо" и "суперчарджър" значат едно и също.Иначе хубава градска количка.
  • #1
    Нисанчо ( преди 13 години )
    Добре са справили. Изглежда доста по-добре от сегашния модел. Това е един прекрасен градски автомобил.
fallback
Последни