fallback

На път с новата Micra

София - Бургас - София.

Когато от българското представителство на Renault-Nissan ме поканиха на тест на новата Micra с маршрут София – Бургас – София, реших, че това е някаква шега. Беше ми трудно да си представя защо тестът на един от най-изявените и популярни градски автомобили няма да се проведе в града. Честно казано, не се натисках много-много за този тест, тъй като смятах, че дългото пътуване с Micra ще бъде тежко изпитание за крайниците, нервите и бъбреците ми. След това обаче се зачетох в информацията за новия модел. Тя твърдеше, че Micra вече е по-голяма, вози по-меко и има двигател с принудително пълнене. Това ме накара да се престраша и да тръгна към Бургас. Изненади обаче не липсваха. Първо се оказа, че в колата ще пътуваме трима колеги, а след това – че бързаме за откриването на нов шоурум на Renault, Dacia и Nissan в Бургас. Няма как, вече се бях навил и затова се напъхах в колата. В нея обаче се оказа не така тясно, както си мислех. Смея да твърдя, че дори е широко, и то при наличието на още двама. Помислих си: добре, поне няма да е тясно... но със сигурност ще друса и няма да върви. И тези ми прогнози се оказаха грешни. Колицата вози доста по-меко от предишното поколение, пък и ускорява добре, особено на първите три предавки. Да, в салона е доста шумно, особено на магистралата, където заради бързането поддържах скорост от 130-140 км/час. При по-умерено каране обаче нещата стават съвсем други. Колата поема неравностите с почерка на Renault, а двигателят, който впрочем има само три цилиндъра, се развърта като типичен Nissan. Доказателството за това са 4-те часа, които ми коства пътуването до Бургас, и непробудният сън на един от колегите, който проспа разстоянието от Стара Загора до Петолъчката на задната седалка. Идеята на производителите явно е била да затвърдят лидерската позиция на Micra сред компактните автомобили, като я направят идеална за градския трафик и подходяща за по-дълги пътувания. За целта инженерите на марката са подготвили два икономични бензинови двигателя с директно впръскване на горивото, три цилиндъра и обем 1,2 литра, които могат са се куплират с ръчна или CVT трансмисия. Свели са радиуса на завой до 4,65 метра и са увеличили разстоянието между осите с 20 мм (2450 мм). Дължината на колата също е увеличена – с 61 мм (3780 мм), както и широчината (+5 мм до 1665 мм), а височината й е намалена с 10 мм, като вече е 1520 мм. Напъхали са достатъчно екстри и системи за сигурност (ESP е стандарт) дори при най-ниското ниво на оборудване, за да направят пребиваването в Micra по-приятно, и са направили дизайна по-умерен, за да се хареса на по-широк кръг хора. Използвали са и напълно нова платформа, която е създадена с идеята да е максимално здрава, да е с минимално усукване и оттам да спомага за осигуряването на по-точно и лесно управление. Новата платформа V е както по-лека, така и по-здрава, което осигурява на новата Micra впечатляващи качества: здравина, просторен интериор, нисък разход на гориво и ниско ниво на вредните емисии. А разходът на гориво е настина малък. Уредите показаха потребление от 5,8 л/100 километра, и то при нашето каране. Все пак в колата бяхме трима автомобилни журналисти, които бързат към морето. Трябва да отбележа и факта, че моторът не беше разработен – с автомобила бяха изминати по-малко 100 километра, когато се качих на борда му. Моделът, който карах, беше с по-слабия атмосферен двигател – 1,2-литра, мощност 80 к.с. и максимален въртящ момент 110 Нм. През януари ще се появи и версия със суперчарджър на този двигател. Тя осигурява 98 к.с. и 142 Нм, оборудва се със стар/стоп система и харчи с около 1,5 литра по-малко от атмосферната. Вредните емисии на СО2 са само 98 г/км. За финал ще кажа, че в никакъв случай не искам да ви убеждавам, че Micra е идеалният автомобил за дълъг път. Няма обаче да откажа да измина този път отново, когато пристигне версията с принудително пълнене. Цените на новата Micra стартират от 21 990 лева с ДДС.Оценка на новата Micra (80 к.с.) по десетобалната система Приложимост в ежедневието - 9 (идеална за града / подходяща за по-дълги пътувания) Оборудване - 10 (серийното оборудване е доста богато за малка кола, ESP е стандарт) Пространство - 9 (в колата могат спокойно да се настанят четирима възрастни) Цена/Качество - 6 (цената от 21 990 лева с ДДС не е от най-ниските) Качество на материалите - 6 (пластмасите в салона са твърди, но все пак изглеждат добре) Разход на гориво - 8 (5.8 л/100 км при нашето каране и неразработен двигател) Удоволствие от шофирането - 7 (карането в града е удоволствие, но извънградското изморява)

Тагове:
fallback
  • #14
    Анонимен ( преди 13 години )
    hm - tq novata micra izglejda po-stara ot starata... :(
  • #13
    Анонимен ( преди 13 години )
    eha, konzolata e kato na Koenigsegg :))))))
  • #12
    Ричи ( преди 13 години )
    22 бона са прекалено много за такава кола
  • #11
    до трите точки ( преди 13 години )
    Пич, иронията ти ми харесва (дадох ти +), но е меко казано е неуместна, след като твърдиш, че "принудително пълнене","турбо" и "суперчарджър" значат едно и също ;)
  • #10
    KLASIKA ( преди 13 години )
    Добър ден.Да!Бърза реакция!!!След като се отнесоха със сегашния модел,пък и фаровете бяха все едно някой се опитва да надуе стъклено шише,сега се окопитиха!Ми вижте това прилича на предишния модел!А ТОЙ СТАНА КОЛА НА ГОДИНАТА.ЗАТОВА И ТОВА Е ХУБАВО.Чудно,каква красота има в старите форми.
  • #9
    ... ( преди 13 години )
    Браво за бързата реакция и поправка на грешките в статията на г-н Пенев.Пожелавам му за в бъдеще преди да пуска материала - да намери време за редакция, а ако не е технически компетентен - да се обади на приятел.С най-добри чувства!
  • #8
    до: japan фен ( преди 13 години )
    Предполагам имаш Алмера Тино.Аз също с 2.2 ДИ двигателя 114 к.с.Ако си с него мнооого трудно можеш да ги докараш 5/100.По-скоро 5,5/100 и то ако не надвишаваш 100-110км/ч.При много галене на газта и скорост около 80-90 км/ч се постига твоето 5/100.Веднъж съм го правил,но нямам нерви така да карам,а и преча на останалите на пътя.Ако си с на Рено двигателя дето е 136 к.с. той пък е по-неикономичен с около 0,5-1 л.спрямо Нисанския.
  • #7
    Анонимен ( преди 13 години )
    авторът не е анонимен. името му е Деян Пенев и си го пише - http://***.automedia.bg/news/
  • #6
    japan фен ( преди 13 години )
    С разхода въобще не могат да ме впечатлят. Карам 10годишен НИСАН миниван с 2.2 дизелов двигател, а разхода извън града е твърдо 5л/100, даже и с клима. Да не останете с погрешно впечатление, че карам с 90км/ч!?!?!
  • #5
    Анонимен ( преди 13 години )
    Навсякъде в статията се пише от първо лице, единствено число, а никъде не е посочен автор. Това е проява на непрофесионализъм, още в първите училищни класове се учат тези неща, дори не в СУ, специалност Журналистика.
fallback
Последни