fallback

Най-големият двигател в света

Висок е колкото четири етажна сграда и генерира 109 000 конски сили

Бизнесът със стоки се разраства постоянно и това налага търсенето на средства за превоз на възможно най-много товар. За да отговори на търсенето, е създаден най-големия дизелов двигател в света. Като казваме голям, имаме предвид - 14-цилиндров, двутактов агрегат, генериращ мощност от 109 000 конски сили и 7 603 850 Нм максимален въртящ момент.            Разбира се, става дума за корабен двигател. Той задвижва най-големия контейнеровоз в света, способен да пренесе 11,000+ контейнера с дължина шест метра. Корабът е Emma Mærsk - транспортно чудо с дължина 396 метра и тегло - 170,974 тона.

Самият двигател - Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, тежи 2,300 тона, висок е 13,4 метра и има дължина от 27,4 метра. Способен е да движи Emma Mærsk със скорост 31 морски мили в час (стандартната скорост на този тип кораби е 18-20 морски мили в час).

       Двигателят използва технологията за впръскване на горивото - Common rail, която му позволява да работи по-добре и по-икономично при ниски обороти. Въпреки модерните технологии, всеки цилиндър на дизеловото чудовище гълта по 0.19 литра дизелово гориво на цикъл. Двигателят работи при 102 об/мин.     

 

fallback
  • #40
    zoom-zoom ( преди 13 години )
    vpe4atlen sum, 4e praskate takiva staiiki...ba4kam na common rail dvigateli wartsila, 4-taktovi...statiqta e povurhnostna, no snimkite sa qki...neka kavalite, mraze6ti drupnatite da vidqt kvi ne6ta stroqt tam...po-to4no south korea...v toq business direktnite konkurento na wartsila sa edinstveno man-b&w, moje da se govori dosta, no nema smisal...
  • #39
    Анонимен ( преди 13 години )
    http://***.iol.co.za/motoring/industry-news/two-strokes-rule-at-80-000kw-1.1105329 - още малко подробности за двигателя
  • #38
    Subarufan ( преди 13 години )
    Освен това, тези двигатели имат ниски честоти на въртене, защото масите са огромни, и инерционните сили стават много големи, което налага да се уголемят конструкциите или да се използват по здрави материали, което би оскъпило много двигателя. Освен това, реверсирането на такъв двигател би било доста трудно.
  • #37
    Subarufan ( преди 13 години )
    Да, ниско оборотните двигатели са около 200 оборота/мин, 700 са средно оборотните. Основна причина тези големи двигатели да не надхвърля много над 100 оборота е защото КПД на съвремените грбни винтове е максимално около 85 оборота +-, и това дава възможност двигателя да се куплира директно към гребния вал, без редуктори. Друг факт е, че няма нужда двигателя да бъде на газьол за да се стартира, съвремените корабни двигатели, дори и по-малки ДГ се спират и пускат на мазут.
  • #36
    Инж. ( преди 13 години )
    Инъче за фундамента си адски прав, просто няма как друго яче да стане :D, да не говорим че дебелините на стоманените листи стигат над 30 мм в зависимост от теглото габаритите на пропусилвното устройство..
  • #35
    Един корабен механик ( преди 13 години )
    Може, не споря. Позабравил съм вече някой неща.
  • #34
    Инж. ( преди 13 години )
    Корабен механик, наскоро завърших корабостроене и преподавателите даваха до200 оборота ниско-оборотните двигатели..
  • #33
    Анонимен ( преди 13 години )
    Поздрави за хората написали най-горните коментари! Именно за това са коментарите, за да се обогатява съдържанието на статиите, поне според мен де :)Евала!
  • #32
    Един корабен механик ( преди 13 години )
    Написах горната граница на нискочестотните двигатели, до колкото си я спомням от училище. В действителност оборотите зависят от конструкцията, желаната мощност и т.н.
  • #31
    гошо ( преди 13 години )
    освен някои смешни коментари има и много полезни. благодария за информацията пичове.дано по-често да пишат такива хора.
fallback
Последни