+ прецизно поведение на пътя, спортен 2.0 литра бензин, гладковъртящи и пестеливи дизели- частично не особено добро качество на изработката, твърдо окачване, високи фиксирани разходи
История на модела1/01 Представяне на модела - компактна лимузина с 3 и 5 врати. Серийно 6 въздушни възглавници, мотори 1.6 TS Eco, 105 к.с., 1.6 TS, 120 к.с., 2.0 TS, 150 к.с. и скоростна кутия Selespeed4/01 Представяне на нов турбодизел 1.9 JTD, 115 к.с.12/02 1.9 JTD с 140 к.с.1/03 Аlfa 147 GTA, 3.2 литра V6, 250 к.с.
Автомобил за влюбване с някои практически и технически недостатъциТова е първият автомобил от Италия, който реално влезе в компактната класа и успява да конкурира Голфа и френските претенденти. Не само външният вид на 147 е причина моделът да бъде реална алтернатива в този клас. Впечатление правят спортното управление и жизнените мотори. Конструктурите са дали второстепенна роля на ежедневното ползване на този автомобил. Пространството в купето едвам покрива стандарта в този клас, едвам що се отнася до свободата на коленете на седящия отзад и размера на багажника. Възможността на шофьора да гледа назад също е доста ограничена. 1.6 TS Eco успява твърде относително да задоволява претенции, свързани с динамиката, затова препоръчителния мотор е 1.6 TS със 120 к.с.Първият избор, обаче трябва да е 2.0 литровия туин спарк (2 свещи на цилиндър) или хармоничния турбодизел, които правят възможна типичната за Алфа динамика.
Най-често срещани повредиИзработка - относително качествоОхладителна система - радиатори и маркучи не добре уплътнениМотор - скъсани ангренажни ремъци при бензиновите двигатели, прегорели гарнитури на цилиндровата глава, разбити капачки за наливане на масло, скъсани маркучи на турбото при дизела.Електрика - ядове с имобилайзерите, единични случаи на проблеми с управлението на двигателя и индикатора за горивотоПредавка - известни смущения при автоматичните скоростни кутии, дефектни ръчни скоростни кутии.