Дизайнерският тим на Мазда също не спи (виж японската конкуренция от страна на Акура).
Името на концепта Nagare (произнася се На-Га-Ре - от японски "тече") насочва към основната цел, която дизайнерите са получили от новия директор Лорънс ван ден Акер, а именно, да уловят емоцията на движението, независимо дали автомобилът се движи или е спрял. Подобно на
"Advanced sedan concept" на Акура студията на Мазда ще бъде представена на автошоуто в Лос Анджелис.
Франц фон Холцхаузен, директор на северноамериканското дизайнерско студио на Мазда и главен виновник за появата на този автомобил, казва: "С Nagare ние гледаме точно в пътя, искаме да направим предположение, къде ще бъде дизайнът на Мазда през 2020 година. За да успеем, предефинирахме основните пропорции в автомобила и идеята за шофиране, без да губим емоционалната съпричастност..."
Nagare е първият от серия концептуални автомобили на Мазда, някои от които всъщност са доста близо до серийно производство. Те ще бъдат представяни на света на най-големите автомобилни изложения, които предстоят - Лос Анджелис, Детройт, Женева и Токио.