Вход   Регистрация

Mazda

7.3

Mazda MX-5

Закупена: 2016г., Пробег: 8000 км.
Приложимост в ежедневието
4
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
3
Цена/Качество
5
Качество на материалите
8
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10
От: Hristo
29.11.2016
2694 прочитания
14 коментарa
Какво не ти харесва
стърчаща външна антена (?!?)
спирачки

На кое качество на автомобила най-много държиш:

Начин на ползване:

през уикендите

Начин на каране:

с усмивка

Допълнителни бележки

Ето едно кратко ревю на колата, която спечели наградата за световен автомобил за 2016 г., а не е нито практична семейна кола; нито някой от така модерните SUV, които са превзели пазара. В нета е пълно с ревюта на тази кола, но все пак, ето и моята гледна точка, какво е преживяването да имаш и да караш новата MX-5. Конкретната MX-5 е най-високото ниво на оборудване с 2.0 литра бензинов двигател (160 атмосферни кончета и 6-скоростна ръчка) моделна година 2016. Въпреки, че няма как да съм изцяло обективен в оценката си за тази кола, съм се постарал оценяването по отделните критерии да е неутрално и сега ще се аргументирам за някои от тях. Разход на гориво - при по-скоро агресивното ми каране (атмосферният двигател няма нищо против да се развърти до 4000-5000 об/мин на втора, трета и т.н.) средният разход е строго в интервала 6.2 - 6.6 л/100 км. Ясно е, че никой не си купува роудстър с мисли за икономията на гориво, но при тази кола наистина няма нужда да се мисли за разхода. Единственият недостатък е, че резервоарът все пак не е 55-60 литра като в един нормален седан например. Трансмисията заслужено е една от най-хвалените в автомобилния свят; смяната на скорости е приказка (единственото, което не очаквах и странно никой в толкова ревюта не споменава е, че лоста за скоростите си вибрира леко). Двигателят и трансмисията са много добре "тюннати" - може спокойно да карате на 5-та при скорост от 60 км/ч, все едно сте в Мустанг - просто маздата е свръх лека, а двигателят е с много добър въртящ момент (за атмосферен бензинов) при ниските обороти. В средните обороти звучи прекрасно за 4 цилиндров двигател. Удоволствие от шофирането - изключително прецизна и стабилна в завои. Понеже е с LSD един лек и цивилизован дрифт на някое кръстовище си е просто задължителен. Качество на материалите и Оборудване - страхотен интериор без скърцания и паразитни шумове; RECARO седалките са чудесни; очаквано мекият покрив не спира много от шумовете и въпреки, че е с BOSE медия не си мислете, че ще се наслаждавате на кристално чист и плътен звук, особено над 120 км/ч. Климатикът върши перфектна работа (тестван в лятна Гърция). Мултимедията не е по-различна от тази в новите Мазда 3 и 6. Въпреки, че е добре оборудвана, това просто не е колата за дълго и комфортно пътуване по магистрала. В една шкода дори ще е по-удобно. Всичко останало, което бих написал само ще повтори добре познати неща за което и да е кабрио (не става да си натовариш новото шкафче от ИКЕА и други такива работи). Но удоволствието да притежаваш такава икона е незаменимо. В България MX-5 не са толкова много, но в другите държави винаги, когато видиш на пътя някой от голямото семейство на Миата следват едни премигвания с фарове, едни клаксони, палци нагоре през смъкнатия покрив и много усмивки. А, да - нещата които не ме кефят: спирачките са някак прекалено плавни за спортна кола (без други забележки) и просто не мога да повярвам, че Мазда са решили да произведат кола през 2016-та с дълга външна антена ?!?

Снимки

Прегледайте техническата характеристика

Реклама  


Коментари ( 14 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Не си знаеш парите но не звучиш нагло като повечето платежоспособни българи. Браво!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: BRAT ( преди 11 месеца )

Поздрави за ревюто и най-вече за избора! Малцина се решават на покупка на коли като МХ-5, най-вече заради ограничената практичност. Не съм го карал, но съм абсолютно убеден, че кефът е голям!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Пич, браво за колицата, продължавай да си я караш с кеф и...благородно ти завиждам!
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Покажи Коментара
До Двоумящия се.
Че с какво ще я купиш бре? С капачки от буркани ли?
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 1  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Малко на ферари сякаш мяза като я погледнеш с премрежен поглед :) Със здраве да си я караш,от надъханото ти ревю личи че си я много харесваш.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Има сравнителни тестове в тубата на GT86 и MX-5 - за някои неща Маздата е по-добра за други не, но крайната им оценка беше за MX-5 и то основно заради усещането. Освен това, на писта маздата се оказа малко по-бърза (особено в секторите със завои).
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Много се двуомях дали да не е купя. Сърцето ми казва купи я, а разумът ме спира. Чудесна е! За това спор няма, но ми се ще нещо по-бързо и по-мощно. Именно това ме спираше до сега. Скоро ще излезе МПС версия и се надявам да не е под 250 к.с. Ако предложат с подобна мощност сигурно ще си взема. Другия вариант пред мен е GT86. Чакам и там да пуснат наточена версия и ще избирам. Като поведение двете коли са много близки. GT86 е една идея по-добра, а и 200 к.с. са си 200 макар и малко по-тежка.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Поздравления за избора колега! Много добра кола. Правих и тест драйв, а предния модел съм го карал многократно и съм почти на 100% с това, което си споделил. Само ще ти кажа, че с 60-65 км/ч спокойно можеш да караш на 6-та предавка по равно и когато искаш да си икономичен. Разхода ти пада на 4,5/100 в този случай. Някой, ако ти се изпречка ръгаш 3-тия зъб и го подминаваш, като малка гара. Разбира се не икономията, нито динамиката са важни при тази кола, а кефа от шофирането. Е няма такъв кеф!!!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: 112 ( преди 11 месеца )

Еха, такъв разглеждах на едно изложение. Много е готин, особено на живо. Но за единствен автомобил не става, по скоро за втора кола за удоволствие. Да хвърчиш из завоите по страничните пътища. Голямо желание имам да се повозя но от дилъра в Бургас ме пращат чак в столицата.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: до: е46 ( преди 11 месеца )

Ами просто е ... вземи си немски спортен толуп над два тона. Така на старта ще ви издухват всякакви японци, дори и микра.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: e46 ( преди 11 месеца )

Покажи Коментара
Е тва са японските коли.Малко неудобно твърдо харчи много за кола 900кила с скапан покрив дето ше ти тече по тиквата като има дъжд.Толкова пари за това изпражнение.Ае кажи ми аз като съм 127 кила и ръката ми е 45 как да се кача в нея?
Отговори
 
 -35
 

Положителни: 1  Отрицателни: 36

от: ZOOM_IN ( преди 11 месеца )

Окачването при 1.5 наистина е друго и по-меко. Тази е с BILSTEIN, което е по-спортно и съответно - по-твърдо.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: nikito_blend ( преди 11 месеца )

Поздравления, перфектен избор. В едно ревю казаха че по-ниското оборудване с 1.5 двигателя вози по-меко и е по-удобен в ежедневието. Лично на мен мекия покрив по ми допада от тарга варианта. Много безаварийни.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: ZOOM_IN ( преди 11 месеца )

Автоматично заредената техническа характеристика очевидно се отнася за третото поколение MX-5. В някакъв момент може би, AutoMedia ще си осъвременят базата данни :)
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising