Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
През 2005-та баща ми си купи чисто ново 307 (все още първата фаза). Вярно, беше нова кола от СФА, но въпреки лошите ревюта онлайн и TUV резултати за модела не сме имали никакви проблеми. Дори с 308 (сменихме две 308-ци – 1-ва фаза и после фейслифта) имахме доста повече проблеми откъм качество на сглобката – то падащи борми на сенниците, то разтропващи се задни врати, то фар за светлини, който при изключено ги включва, а при включена позиция ги изключва (?!) и т.н. неща, които нова кола не би трябвало да има. Но сега като чета как на други марки им заминават целите мотори и трансмисии или ръждясват имам чувството, че по-добре такива дребни проблемчета вместо като на някои уж елитни марки да им се скапе целия двигател или скоростната кутия. Скоростните им кутии са желязо – второто 308 беше автомат и учейки се да карам автоматик съм правил големи глупости, които биха съсипали кутията на някоя немска марка като например да изключа преди да сложа на P позиция или да я включа в движение (с малка скорост, но все пак в движение). Да не говорим за това как при движение с 30-40 км рязко по навик натиснах с левия крак спирачката като съединител и колата спря рязко, антиблокиращата система е много добра... но да се върна на 307. Както казах на външен вид ми грознееше, най-вече отпред. Малко след като си взехме нашата излезе фейсифта и определено ме грабна, дори и сега смятам, че изглежда много по-добре от оригинала отпред, а също и от 308. Та наскоро по чужбина се оглеждах за втора кола, която обаче да стане основна един ден, защото с С1 пътуването на дълъг път изтощава и като цяло си е кола почти само за в града. Попанда ми 307 фейсифт и не мислих много-много. Какво да кажа – доволен съм, за малко пари се намираха модели с пълни екстри, а голф на същите години струва почти двойно само заради емблемата, да не говорим, че 307 след фейслифта по хваща окото. Салонът е просторен, дизелът 2.0 е добър, пъргав в града и не само и харчи малко. Седалките учудващо са по-удобни от на 308, макар че таблото изглежда една идея по-старомодно с квадратните отвори за въздух (на първото 308 са кръгли, а на новото 308 са изчанчени и като цяло таблата на най-новите пежа ми идват твърде нестандартни, аз предпочитам класически табла и инструменти). Няма никаква ръжда по праговете или другаде за разлика от някои други мои любими модели като Мазда 3 (освен на пежо/ситроен съм фен и на японските коли), като четях ниските резултати за качество очаквах да е боклук, но до сега не ми е създавала ядове с електрика или двигател, вероятно тези след фейслифта са с по-високо качество. Смених накладки и биалетки и това е. Минусите са сравнително неголемите огледала, липсата на видимост към предницата и прекалено ниската предна броня (която обаче е по-висока от на 308). Колата се кара както в чужбина, така и в България и дори с нашия дизел върви доста прилично.