Начин на ползване:
Универсален за всякакви пътувания семеен автомобил
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Елегантният, пустинно камуфлажен външен вид
Начин на каране:
Като венециански гондолиер
Допълнителни бележки
Моделът (W210) седан минава за пищна каляска, с която Пепеляшка да отиде на бал, ако предшественикът му (W124) беше старата неугледна "тиква" с оранжеви мигачи. Трансформацията е голяма, стария модел беше изключително хвален заради здравината си, външно беше сравним с танк, освен това на предния капак имаше и "мерник". Новият модел също запазва емблематичния "мерник" във всичките си вариации Classic, Elegance и Avantgarde, но е много по-контешки и ще ви подтиква да се обличате така за да сте в унисон заедно. В конкретния случай сме "класици", макар двигателят да е само четири цилиндра, аз бях приятно изненадан от Е230 автоматик, но имайте предвид че обемът му е над 2000 куб.см., и попада в друга ценова категория за по-високо замърсяване на околната среда, което ще разберете в местната община при плащане на годишен данък. Ускорението беше прогресивно и задоволително за Deutsche Luxus Limousinen, с kick down дори и бързо. Обратната възка от отвореността на педала на газта по време на път е сравнима единствено с послушно мъркащ котарак. От спряло положение, когато веднага си махнете крака от спирачката и натиснете повечко газта, усещате едно много приятно, първоначално "отлепяне от асфалта", "изстрелване в права линия", без да боксува някое от колелата. За да оцените положително подобна кола, се предполага че трябва да сте със спокоен нрав и разбирането ви за живота да не се изразява със сентенцията "живей за мига", а с "бързай бавно". Ако спортните коли те подканят да ги караш бързо и ти вдигат адреналина, тук е точно обратното, караш си спокойно като в открито море и винаги си повтаряш: Бавно и славно. Возията е изключително приятна и отпускаща, без излишен драматизъм можете да изминавате дълги разстояния, като за целта разполагате и с автопилот, но в градски условия относително ниското окачване (за голям семеен седан) прави впечатление по по-изпъкналите легнали полицаи. Имам лека забележка към смяната на предавките, която на моменти беше груба и остра и това отнемаше от удоволствието и комфорта по време на път. Може би шокиращо за някои ще е и това, че нямате дясно лостче за чистачката (която е само една), командвате я от лявото. Усещането зад волана е за солидна и надежна кола и въпреки задното предаване и за предвидима такава. Макар да си играех често с опционалните електрически седалки в началото, с течение на времето осъзнавах, че по-новите версии (facelift) в комбинация с Avantgarde изпълнение, тъмен махагон и кожен салон създават представа за изцяло завършен автомобил.