IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW Serie 3

9.9
Закупена: 2013 г., Пробег: 150000 км.
Приложимост в ежедневието
10
Надеждност
10
Оборудване
10
Пространство
10
Цена/Качество
10
Качество на материалите
9
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10

Какво не ти харесва

BMW Serie 3 От: Georgi__V 27.07.2015 8388 прочитания 16 коментара
Начин на ползване:
Всекидневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
динамично
Допълнителни бележки
Здравейте на всички, настоящият модел на BMW F30 получи фейслифт преди около месец, като последица от който цените на колите, произведени през периода 2012-2014 определено ще се понижат и най-вероятно ще започнат да се срещат все по-често по улиците в България. През последните две години използвам колата почти всекидневно и изминавам значително разстояние (над 5000 км на месец) и смятам, че мога да дам добра обратна връзка за събраните впечатления от автомибила до сега. 1. Екстериор/Интериор/Моторизиране/Возия Колата е БМВ 320d,luxury line, закупена през 2013 година, като досега с нея съм изминал над 150 000км основно на междуградско шофиране в Северна България (София-Варна). Моторът е 184к.с., 380nm въртящ момент, 8 степенна автоматинча скоростна кутия на ZF. Признавам, че когато колата излезе през 2012г далеч не бях очарован от дизайна, отпред ми се струваше доста странна и определено много по-грозна от тогавашния ми служебен автомобил Passat CC. Оказа се обаче, че дизайнът е нещо за свикване, както казват немците, и сега мога с ръка на сърцето да кажа, че поне на мен, дизайнът на тройката в момента ми допада изключително добре. При шофиране колата изпитва изключително ниско въздушно съпротивление, но за това по-късно като стигнем до разхода. От гледна точка на интериора мога да кажа само хубави неща, след 150 000 км и каране в жега и студ кожата на салона е все още в идеално състояние. Тон колоните са на HK и озвучаването е на много добро ниво. Огледалата са със автоматично затъмняване, колата има асистент на дългите светлини, който е безпогрешен в 99.9 процента от случаите и прави шофирането нощем далеч по-приятно. Една малка недосмислица е поставката за кафе, която се затваря вместо със стандартен плъзгащ се капак, с такъв който се отстранява, което налага постоянната необходимост той да бъде прибиран някъде (тази глупост беше за щастие отстранена при фейслифта). Като цяло в салона има достатъчно място за четирима възрастни, колата е изключително просторна (за разлика от предшественика си) и с нея четирима човека без проблем могат да отидат на море или на по-дълго пътуване. Във вратите без проблем се поставят бутилки от минерална вода, като от личен опит казвам, че при тройката мястото във вратите е повече от това в петицата. Оставям бижуто на интериора за последно: а именно пакета Connected Drive, част от който са навигационната система Professional и Head Up Display. Ще призная, че съм предубеден, но от опита ми с БМВ до сега: 2008-2010 и 2013-2015 и сравнения с Пасат 2010-2012 и системите на Ауди и Мерцедес мога да заявя, че в това отношение БМВ са много напред: ще започна от най-явното: Idrive e ужасно интуитивна джаджа,софтуерът на системата е много бърз и зарежда само няколко секунди две след стартирането, широко коментираният дисплей на тройката (негови по-лоши имитаци в момента има в С класата и новата А4) е насочен под лек ъгъл към шофьора, навигацията е с чудесни цветове и много добра разделителна способност: и дневната и нощната ни най-малко не дразнят очите. HuD обаче е безспорното бижу в системата: докато при Ауди и Мерцедес той показва само данни за навигацията, скороста и пътните знаци при БМВ той предлага няколко допълнителни функции: на стъклото се проектират заредените песни/радиостанции, също така и последните 10 избрани телефонни контакта. Лично за мен това е от огромна важност особено за хора, които карат часове на дълги разстояния. Възможността при засилен трафик да превключиш радиостанция или да избереш номер, без нито за секунда да отлепиш поглед от пътя, повишава неимоверно безопастността при шофирането и може да предотврати много опасно разсейване. Моторизиране Личното ми мнение е, че 184 конски сили са абсолютно достатъчни за БГ, максималната скорост показана ми от километража е 240км/ч, въпреки че имам съмнения, че е всъщност 230 км/ч, но и това е абсолютно достатъчно. Колата е изключително пъргава, 0-100 за 6.7 секунди и в нито един момент от ускорението не се чувства характерната за дизелите турбо дупка. Вина за това определено има основно скоростната кутия, а за нея може да се изпише наистина много. Разликата от 6 степенният автоматик на предишната тройка, до осем степения автоматик, който БМВ влага при всичките си модели от 2010 нататък е огромна, тук DSG то на Passata, въобще не смятам да го коментирам, само ще отбележа, че го карах само на Спорт, че иначе направо не се траеше момента за мислене, какво да направи, след като му натиснеш рязко педала на газта. ZF е интутивна, настроена перфектно към мотора, може да караш кротко с 60 зад редица от камиони и после без ни най-малко забавяне буквално да се изстреляш покрай тях. Карам постоянно на извънградско и колата поддържа 1500 оборота при 100 km/ч и 2200 при 150км/ч, или с една дума натоварването на двигателя, а от там и разходът са минимални. Изкачванията и спусканията не са никакъв проблем и смяната на предвавките е изключително плавна, без досадното бучене при намаляне на скороста при спускане по наклон. Всичко това резултира в страшно нисък разход на гориво: например тези дни разстоянието София-Плевен при 36 градуса навън и при 106км/ч средна скорост и пуснат на 19 градуса климатик беше взето със среден разход от 5.1/100км, което говори само по себе си. На градско харчи повече, но признавам, че аз не съм еталон за добро каране на градско: газ и спирачка нон стоп и поне в София я докарвам постоянно на 8-8.5/100, лятото може и малко повече. Като цяло заради огромния процент на извънградско, разходът ми се движи твърдо под 6/100, което е доста близко до фабричните стойности на производителя. Возията е много добра, няма да обяснявам мнението си за задното, или ти харесва или не. За мен колата се движи съвършено в завоите, изключително стабилна е и доставя невероятно удоволствие при каране. Зимата не съм срещал особени трудности, тази Нова Година на Банско беше супер сняг и просто сменях предавките ръчно. Следващата най-вероятно ще е 4x4, но честно да си призная досега не съм имал сериозна нужда от услугите му. Трябва да призная, че все още си карам с фабричните 16 цолови джанти, което се оказа изключително добро решение. За две години нямам нито една изкривена джанта, а за 150 000км имам само една гума с балон, за което определено вина има факта, че гумите са run flat, поне според мен най-доброто решение за бг пътищата (изключително здрави, докато на Пасата за две години бях сменил поне 7-8 гуми). 2. Качество/Поддръжка Досега да чукам на дърво единственото, което съм сменил освен консумативите е един бушон на запалката и мигач на дясното огледало (сменен от Варна карс безплатно след края на гаранцията). За качеството наистина не мога да кажа нищо лошо, а точно обратното и се надявам поне до 250-300 000 км да не излезе нещо сериозно. Нямам никакви забележки по окачването, за разлика от Пасата, където на 40 000 км смених лагер на Макферсон, и до 80 000 вече два пъти бях правил реглаж. Подръжката като цяло е направо без пари, отварям скоби, сравнена с Пасата. При него Фоллксваген сменят маслото на 10 000 км, докато при БМВ смяната е на 30 000 хиляди. Смяна на пълен набор филтри и масло и при двете коли е около 550 лв, но заради по-честата смяна при Фолксваген си е почти 3 пъти по-скъпо. Сменял съм 2 пъти предни и един път задни накладки, както и спирачни дискове на предни колела (безсмислено, но БМВ го искат докато колата е в гаранция). Общо взето това е всичко за поддръжката досега. Обслужвам я в София, Плевен и Варна и досега лоша дума за сервизите в някой от трите града не мога да кажа, но все пак наистина съм сменял само консумативи. Зареждам основно на три места:Ромпетрол (служебен дизел), Еко и ОМВ (нормалните дизели). От Ромпетрол може би съм най-доволен, поне при нас забелязваме, че откакто минахме на тях, нито един от служебните ни камиони не е правил проблем с дюзите за последните 100 000 км. Общо взето това е всичко, има още много какво да се напише, но се съмнявам, че ще има хора с достатъчно търпение да го прочетат. Горещо препоръчвам колата, както предполагам вече всички са разбрали. Съчетава удобството на фамилен автомобил с динамиката на спортен и определено е кола, която не те оставя да скучаеш. При въпроси съм насреща. P.S. Извинявам се предварително за допуснати правописни грешни при писане! Поздрави на всички!
Снимки
BMW Serie 3 BMW Serie 3 BMW Serie 3
0 от 500