Вход   Регистрация

Citroen

5.9

Citroen C4 Picasso

Закупена: г., Пробег: км.
Приложимост в ежедневието
7
Надеждност
5
Оборудване
4
Пространство
9
Цена/Качество
5
Качество на материалите
5
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
3
От: WHT
21.01.2015
8288 прочитания
20 коментарa
Какво не ти харесва
Безличен
Предразполага към пенсионерско каране
Просто кола за придвижване от точка А до точка Б

На кое качество на автомобила най-много държиш:

Начин на ползване:

Еднократно, тест

Начин на каране:

Допълнителни бележки

Вановете винаги са ми били най-неприятните, във визуален аспект, коли. Често като видя такъв на пътя, особено ако е френски си представям, че шофьорът му е възпълен чичка с грозен мустак, рехава коса и панталон от ония с големите джобове отстрани, който кара с 15км/ч под ограниченията. Предразсъдъци? Разбира се, ама дали са неоправдани не знам. Както и да е, без аз самият да притежавам която и да е от изброените черти (дано така си и остане), се озовах на шофьорското място именно на един от тези ванове. Колата е Citroen Grand C4 Picasso с 1.6 литров дизелов двигател разполагащ със 115к.с. и ниво на оборудване... Seduction - маркетинг отдела на Citroen определено има чувство за хумор. Оглеждам колата отвън, за да видя има ли нещо "seductive" в нея, а отговорът е кратък и ясен. Не. Както и да е, не съм тръгнал да пиша хейтърско ревю, така че да оставим външността на колата настрана (и без това чичката с мустака няма да си купи кола заради външността ѝ). Няма да е излишно да спомена, че нямам опит с марката и последният Citroën, в който съм сядал беше Visa 11 преди 20 години. Наясно съм и с това, че Citroën все още правят малко по-особени коли и макар да са масов производител не се пускат по течението. Това се потвърждава на практика секунда след като се озовавам на шофьорското място - не помня друг път да съм се чувствал толкова неориентиран в нова кола. Че аз не мога да намеря от къде се регулира седалката! Все пак след първоначалния шок всичко си идва на мястото. Ергономията е на ниво и впечатление прави особената позиция на седене, чувстам се като шофьор на градски автобус. За сметка на това видимостта на всички страни също е сходна с тази в градските автобуси. А-колоните са тънки, всички прозорци са големи начело с предният, който се извива над главите на седящите на предния ред седаки. Интериорният дизайн създава приятна атмосфера благодарение на това, че е изчистен и относително елегантен. Качеството на изработка също е на високо ниво, но не малко от използваните материали изглеждат евтино. Същото важи и за бутоните на волана, които при натискане издават подчертано "евтино" "ЩРАК". Не питайте как звучи евтиното щракане... Много добро впечатление прави мястото на втория ред седалки. Mоже би тъкмо заради автобусната озиция на седене отпред, отзад се освобождава изключително много място и трима пътници нямат проблем да се возят на дълъг път. Разбира се за това помага и напълно равният под - французите знаят как да извлекат ползи от задвижването на предните колела. Все пак трябва да спомена и една от най иновативните черти на интериора на C4-ката и това е липсата на бутони по централната конзола. На разоложение имате два физически бутона - един за палене на двигателя и друг, комбиниран, за пускане на инфотеймънт системата и за регулиране на звука. Всичко друго се упрaвлява от сензорен дисплей или от няколкото допълнителни сензорни бутони. За мен това е един много неприятен тренд, който навлиза в автомобилната индустрия, защото не е удобно и отвлича вниманието от пътя. И все пак как се справя големият ван на пътя? По-добре отколкото очаквах. Двигателят има прилична тяга и едва забеежима турбо-дупка, тих е и работи балансирано.. Скоростната кутия е рафинирана с подходящо подбрани предавателни числа и дълга шеста скорост. Окачването е подчертано комфортно, доста е тихо при дупки и неравности и се справя със задачата да държи автомобила стабилно на пътя, макар да позволява на каросерията да се накланя осезаемо в завои. Аеродинамичният шум също не е много. Като цяло колата е приятна за дълъг път и магистралата е нейна територия, но предимно в дясната лента - нека не се заблуждаваме. Една ситроенова странност, която ми направи впечатление е това, че не може да се дозира колко вода да пръснете на стъклото. За колкото и време да се задържи лостчето на чистачките, системата си пръска едно определено количество вода. Къде е смисълът? Други особености не видях. Grand C4 Picasso определено е една добра и подходяща кола за чичовците с грозни, но практични панталони и смешни мустаци.

Снимки

Прегледайте техническата характеристика

Реклама  


Коментари ( 18 )

Напиши коментар Влез

от: automotive ( преди 2 години )

Вози си ги. Всеки е свободен да бъде лузър като му е кеф ;)
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 0  Отрицателни: 3

от: Пикасо фен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Возя си детето и жената с кеф, нямам мустаци и нося шотландска поличка. Ае чао глупако...
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

от: automotive ( преди 2 години )

...плюс това буквичката била сгрешена два пъти един след друг. Айде моля ти се.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: automotive ( преди 2 години )

Всъщност Е и И са през 5 копчета... това ако е близо :D Направи ми впечатление, защото съм забелязал, че разни селяци я употребяват думата така както ти си я написал. С евтини гатанки не ми се занимава и не, не са Ситроен първите с предно предаване. Също така това няма грам общо с темата, както и миналите успехи на марката. Аз писах за колата от теста и съм свободен да изразявам каквото си поискам мнение ;)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: автор ( преди 2 години )

Ще се наложи и аз да те разочаровам: 1. Явно, че буквичката е сгрешена, тъй като двата бутона на клавиатурата са в непосредствена близост 2. Забелязал съм и по останалите форуми, че когато няма какво да каже, човек започва да подчертава грешките в правописа на опонентите - елементарно като реакция(гледай какво ти говорят, въпреки и с правописни грешки). Да видим като си специалист, знаеш ли кой измисли предното предаване, от което така се възползва Ситроен?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

Има различни марки автомобили, за различни нужди. Ако искате да съчетаете всичко- Е 63 AMG Estate/RS 6 Avant/ M5 touring. Въпрос на гледни точки.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Automotive ( преди 2 години )

@автор

Ще се наложи да те разочаровам два пъти - първо дума "предвижвам" в българския език няма. Второ теста го има на едно единствено място освен тук и то е не списание, а блогът ми.

Другото няма какво да го коментирам. Всеки има право на мнение, пък било то неинформирано и леко лаишко.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: автор ( преди 2 години )

Бога ми, ако тази статия не е преписана от някое списание. А това, че била за чичковци е най-смешната част. Хора ти говорят за семейна кола, за какво му е на чичкото семейна кола!? А по отношение на това, че бил безличен изобщо пък не е за вярване - Ситроен никога не може да бъде безличен. И последно: един Ситроен никога не е автомобил за предвижване от точка А до точка В. Ситроен не предвижва, а носи в пространството.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 13  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 2 години )

Голф и БМВ3 винаги са ми били най-приятните, във визуален аспект, коли. Често като видя такъв на пътя, си представям, че шофьорът му е комплексиран ***, облечен с официален Адидас, усилил чалгата, нахлупил бейзболната шапка, който кара с 95 км/ч над ограниченията. Предразсъдъци?
Отговори
 
+13
 

Положителни: 19  Отрицателни: 6

от: Automotive ( преди 2 години )

@Дифорс Валвматиков

Със сигурност нуждите на различните хора се различават, на хората с деца също (особено малки, дето като набуташ количката в багажника не остава място за нищо друго). Но и алтернативи има - Volvo XC90/Vоlvo V70/Land Rover Discovery и т.н. големи автомобили. Тук вече бюджетът играе роля де.

Иначе аз като пиша тестове обичам да пиша от моя гледна точка и да си давам моето мнение . Когато някой познат ме помоли за съвет какво да си купи, тогава гледам неговите нужди. Друго е.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Дифорс Валвматиков ( преди 2 години )

Като цяло добре написано, но наистина има малко "хейт". По принцип този тип автомобили не са за всички. За това има изключително разнообразие от купета, мощности, марки и др. Аз като семеен човек с малко дете с удоволствие бих карал отново ван и то точно този. От както сме тричленно семейсто съм имал няколко еднообемни автомобил и твърдя, че не съм се чувствал по свободен в друга кола. Когато возиш други хора и особенно малки деца, е добре скоростта да е по-ниска - за безопасност и за предотвратяване на прилошаване. Тогава е нещо нормално да се движиш по магистрала в дясната лента със скорост около разрешената. Също, когато тръгнеш със семейството си на море и пожелаеш да вземеш всичко, няма как да го събереш в някоя „бегачка“ тип хечбек или седан. В общи линии, както виждате често говоря за семейство и смятам, че това е основния движещ мотив на всички производители, за да проектират такъв модел. Що се отнася до този Ситроен смятам, че е пример в много насоки за много производители.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 18  Отрицателни: 0

от: Дифорс Валвматиков ( преди 2 години )

Като цяло добре написано, но наистина има малко "хейт". По принцип този тип автомобили не са за всички. За това има изключително разнообразие от купета, мощности, марки и др. Аз като семеен човек с малко дете с удоволствие бих карал отново ван и то точно този. От както сме тричленно семейсто съм имал няколко еднообемни автомобил и твърдя, че не съм се чувствал по свободен в друга кола. Когато возиш други хора и особенно малки деца, е добре скоростта да е по-ниска - за безопасност и за предотврат
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Аз съм ( преди 2 години )

Момчета, аз съм дъртото чиче с рядката коса и омачканите панталони. Може и други за изглеждат като мен, но аз не карам тумбести ванове с кубатура под два литра. Моята е 2.5 и смятам да я сменям с нещо по-мощно. Опаковката на всички остарява, но ако скуката не те влече, меракът за все повече коне остава. Живи и здрави.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Automotive ( преди 2 години )

Малко повече разбирам от коли, за да се впечатлявам от дисплеи и автоматични скорости ;)
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 години )

Пич,тоя чичка навсякъде е един и същ.Относно колата са те попрецакали.Дали са ти да покараш най-гадният рейс.Искай да тестваш ето това - "http://www.citroen.md/uploads/images/news/2014/10/17/citroen-c4-picasso.jpeg
със двуцветното табло автоматичните скорости и хубавите дисплей.Пък тогава говори "безличен автомобил като всички други"
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Automotive ( преди 2 години )

Анонимен, моят чичка си го представям германец. Те са по-грамотни технически и надали ще го уплаши дисплеят :D Но за еквивалентният български чичка сигурно си прав.

Иначе Seduction е второти ниво на оборудване, така че и по-евтино има. Таблото пък е двуцветно. Но аз както написах от интериора съм доволен като цяло. Сега се сетих, че пропуснах да спомена, че ме впечатли, колко е маневрена тая кола. Също така с четирима човека и каране с 2-3 мили в час над англииските ограния ми даде разход 4.5л
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

Това е възможно най-грозната и евтина версия на този ван.Има по-компактен модел който не прилича на автобус ..Освен това таблото е значително по красиво когато е двуцветно а скоростите автоматични.Авторът не прав..Чичката с бирено шкембе мустаци и развлечени панталони със големи джобове никога няма да си купи този миниван.Дори и в най грозната му версия.Прекалено му е футуристичен вътре има странни копчета и дисплей...Той би си купил комби дизел опел или голф.В краен случай нещо азиатско.Хах
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Стен ( преди 2 години )

Браво,много добър тест,и много интелигентно и забавно представен,6-ица по шестобалната от мен!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 23  Отрицателни: 5


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising