IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Auris

7.4
Закупена: г., Пробег: км.
Приложимост в ежедневието
8
Надеждност
8
Оборудване
8
Пространство
7
Цена/Качество
9
Качество на материалите
7
Разход на гориво
4
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • Висок среден разход на гориво
  • Подлакътника е неизполваем
  • Стабилност при вятър
Toyota Auris От: mena 13.05.2013 13950 прочитания 7 коментара
Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Режих да напиша това ревю след като видях че за този модел няма друго, а е жалко. От близо месец притежавам този Аурис (продадох Голф V, защото ми правеше проблеми и беше бензин). <br /><br /> Автомобилът е с най-мощният двигател за модела, а именно 2.2 D-Cat, 177hp, 400nm. Взех я на 130 хиляди километра, доста добре запазена. Няма никакви следи от износване по табло и тапицерия, въпреки че колата е на близо 6 години. Външен вид: Отвън модела се различава само по по-големите джанти (добре изглеждащи 17 инчови със гуми 224/45) и тъмните фарове от по-малките си събратя. <br /><br /> Оборудване: тук не ми липсва нищо (може би само подгряващите седалки). Колата има сериино следните джаджи - автоматичен двузонов климатик, CD-Radio с MP3 с управление от волана, кожен волан, автопилот със система за ограничаване на максималната скорост, автоматични фарове и чистачки, хенон фарове със система за миене, ISOFIX система за детски седалки, филтър за твърди частици, пълен стъклопакет, електрически подгреваеми странични огледала, автоматично затъмняващо се вътрешно огледало, 6 въздушни възглавници и система за влизане без ключ + start/stop бутон. Допълнително автомобила е оборудван с парктроник, bluetooth handsfree и стойка/зарядно за iPhone. <br /><br /> Ежедневна употреба: Седалките отпред са сравнително удобни. Тази на шофиора има и нагласяне за височина, волана също се наглася в 4 посоки, така че намирането на добра позиция за шофиране е лесно. Седалките за съжаление не държат много при бързи завои, което е важно за кола с такъв двигател. Отзад има достатъчно място за 2ма възрастни пътника, този по средата също се чувства сравнително конфортно (тук помага липсата на централен тунел между седалките). Трябва малко време докато се свикне с нестандарното табло, но работата с него не е проблемна щом човек се обучи малко. Минус точки обаче за позиционирането на копчетата на бордовия компютър и автопилота и най-вече за подлакътника. Той е просто прекалено назад между седалките и на практика неизползваем, дори при максималко дръпната седалка. Лоста на предавките е високо разположен и изненадващо удобен. Багажника е там където човек го очаква и може да се напълни с разни неща :)Изгледа напред и в страни е ок, тук помага големия преден и странични прозорци. Голям минус е изгледа назад. Парктроника за тази кола е задължителна екстра, защото задния прозорец е много малък и висок и трудно се вижда през него. <br /><br /> Шофиранe: Основната причина поради която избрах този модел е именно мотора. Работи изключително култивирано и на практика не може да се чуе при шофиране по магистрала или главен път. Изключително еластичен и пъргав мотор (стига разбира се да е над 2000 оборота, като почти всеки турбодизел). Изпреварванията не са абсоютно никакъв проблем, спринта от 80 до 120 минава като нищо на 4та предвка. На старт не е толкова рязък като например един GTI , отчасти заради много късата първа предвака. Задвижи ли се обаче, ускорява доста плавно и бързо. Колата е доста тежка – над тон и половина и седи добре на пътя. Ако се направиш на герой в някой завой ще усетиш подзавиване и малко късна, но навременна намеса на traction control-а. До към 180/190 км/ч автомобила е стабилен. 180 е добра скорост за празна немска магистрала, колата е на 3200 оборота на 6та предавка и не се мъчи въобще. Проблемно е обаче поведението с тази скорост при силен вятър – колата не се чувства стабилна като например Мазда 3 със същата скорост. Минус точки също така за разхода, който не съм свалил под 7.5 на 100, дори и със съзнателен опит да карам икономично. Тук има няколко дизела в този клас който показват по-добри стойности. Все пак разлика от заводската стойност малко над един литър не е толкова зле (6.2 комбинирано, според Тойота). Автомобилът визу сравнително твърдо но не и така че да ти изпаднат камъните в бъбреците. Нямал съм “удоволствието” да карам по български пътища все още, но не мисля че нашите ями ще се харесат много на тези нископрофилни гуми. <br /><br /> Общо: Нямам автомобила достатъчно време за да направя релна преценка на надежността му, но бъдейки Тойота се надявам да няма кой знае какви проблеми. За мен автомобила представлява доста добър компромис между мощност, разход и практичност. Бих го препоръчал на всеки който цени тези качества.
Снимки
Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris
0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Primerno ( преди 10 години )
    За този модел и двигатгел разхода е доста добър. Карал съм същият модел с най-малкият бензинов двигател 1,33, който е 100к.с. и на смесено ми дава около 6.2-6.5. А ти имаш доста кончета отгоре нищо, че са дизелови.
  • #4
    29 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 10 години )
    Отличен тест от интелигентен човек! Поздравления и от мен!
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    abvgd123 ( преди 10 години )
    Много добър тест, поздравления! Никога не съм се интересувал от модела и съм приятно изненадан, че го има оборудван и с този двигател. Много безаварийни километри!
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    mena ( преди 10 години )
    Мерси за информацията, ще го имам предвид. Така или иначе гледам обаче да не я катеря много, че е доста ниска и ме е страх да не закачи.
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 10 години )
    Добре написан тест, и обективен! Наистина маздата 3 на 170-180 е като залепена, докато при този аурис се усеща някакво полющване сякаш. Но маздата е много по-ниска според мен. Този модел мисля че има един много дразнещ недостатък- предната маска е закрепена за калника със едно подобие на пластмасов винт с ухо (почти над гумата) При слизане от високите тротоари в БГ, ако не внимаваш се получава удар по бронята и след 3-4 такива изпълнения ухото се чупи. Лстът за скоростите е доста удобен