IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW Serie 1

7
Закупена: 2009 г., Пробег: 22000 км.
Приложимост в ежедневието
7
Надеждност
9
Оборудване
5
Пространство
5
Цена/Качество
8
Качество на материалите
6
Разход на гориво
7
Удоволствие от шофирането
9

Какво не ти харесва

BMW Serie 1 От: Wane 28.10.2012 9450 прочитания 16 коментара
Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Наскоро се наложи да изиграя ролята на консултант за покупката на употребяван автомобил за първа кола. Тъй като при колите "втора ръка" винаги има риск да се попадне на кофти бройка, се насочих към една от най-изпитаните програми за употребявани коли - BMW Premium Selection. Въпросната единица е на три години и малко над 20 хиляди километра, разполага с двулитров бензинов двигател с 122к.с. и шест степенна автоматична скоростна кутия. Като оборудване е по-скоро базова с доста малко опционално оборудване като например двузонов климатроник, черен таван и... май друго няма. Дизайна няма какво да го коментираме, защото е спорен и всеки има вкус. Лично аз смятах единицата за особено грозно творение когато се появи, но в последствие започна до някъде да ми харесва както между другото стана и с останалите модели от времето на Крис Бенгъл. В интериора няма нищо особено - преобладава типичната за немските коли функционалност за сметка на естетиката, но като цяло атмосферата е приятна и качеството е добро. Няколко неща не ми харесаха. Започвам с ужасяващите седалки. Не знам защо BMW все още държат регулировките да стават с някакви дръжки (вместо познатите "врътки", но на мен ми беше много трудно да си настроя седалката, отделно, че наклона на облегалката е степенуван. Иначе самите седалки са ок като удобство, макар тези във Volvo С30 например да са значително по-удобни. Друго нещо което не ми хареса е пласмасовия "алуминий" по таблото и вратите, но това по-скоро е проблем на конкретната кола и конфигурацията и. Пространството отпред е достатъчно за човек с нормални размери, отзад е тясно и основата на седалките е недостатъчно дълга, но за къси разстояния е ок за двама човека. На пътя единицата има много рафинирано поведение - шума от пътя и двигателя е добре филтритан, като двигателя работи по-шумно само при ускорение с kick-down. Добро впечатление ми направи и липсата на аеродинамичен шум, но BMW имат един от най-високотехнологичните аеродинамични тунели в света, така че инвестициите си казват думата. Пътното поведение е много добро като окачването е стегнато, но не вози прекалено твърдо. Общо взето колата е наистина много приятна за каране. Скоростната кутия работи добре, но все пак на няколко пъти се случи да се чуди на коя точно предавка да отиде. Предавателните числа са добре избрани и без проблем може да се поддържа скорост от около 150км/ч при относително ниски обороти. Лично аз поддържах скорост на магистрала между 140 и 180км/ч и при тази скорост и не идеалната настилка на пътя, колата се държа съвсем добре - комфортна, стабилна и не дразнещо шумна. Като цяло BMW са направили една много добра кола, но това което и пречи да бъде още по-добра са детайлите. Освен горедпоменатото регулиране на седалките, трябва да кажа, че управлението на мигачите и чистачките е доста неудобно, тъй като при натискане лостчетата автоматично се връщат в неутрална позиция и като цяло управлението им е контраинтуитивно. Също така ме изуми това, че при еднократно натискане на лостчето за мигачите, те (мигачите) не мигат три пъти както е при нормалните коли, а само веднъж... ми дреболия, ама дразни. Друга дреболия е че само шофьорското огледало е асиметрично. Не на последно място стандартната аудиосистема свири като радио от преди двадесет години. Много хора не биха обърнали внимание на подобни детайли, но аз съм си такъв, а това, че карам Volvo което е много по-изпипан автомобил откъм малките неща, със сигурност се отразява на мнението ми. Все пак да не завършвам негативно, останах с по-добри впечатление от единицата, която определено впечатлява с поведението си на пътя и всъщност е една много разумна покупка заради качествата си, заради надеждността на BMW и заради ниското обезценяване.
Снимки
BMW Serie 1 BMW Serie 1 BMW Serie 1 BMW Serie 1 BMW Serie 1 BMW Serie 1
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    gt ( преди 11 години )
    като се качих за първи път в единичка наистина помислих че и има нещо на аудиосистемата но явно си е така, само това не ми хареса :)
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    tttt ( преди 11 години )
    БМВ ползват един и същи двигател от 2000 кубика за 3 модела, 116, 118 ,120, съответно 122 кс., 145 и 170, всеки с различна цена
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    mkvr32 ( преди 11 години )
    БМВ 1-ва серия съвсем не е лош автомобил просто си тествал възможно наи евтината версия! Аз карам 135и купе със спортен и зимен пакет и всички ектри без навигация от Октомври миналта година и съм предоволен. Минах на нея от Голф р32 и разликата беше огромна Миналата събота даже и флашвах компутъра и със спортния филтър сега е 404 коня и 636нм при около 2600 оборота и трябва да си призная че в някои моменти ме стряска :) Можете да прочетете теста ми докато все още беше стокова от миналата година.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За това с мигачите - и на мен ми беше трудно в началото но като свикнах ми е много по удобно. При леко натискане на лоста мигачите мигат само 2-3 пъти и е много полезно когато заобикаляш нещо на пътя, защото по този начин не се налага да връщаш мигачите обратно. При по силно натискане на лоста мигачите работят като при другите коли. Въпрос на свикване и не мисля че е минус.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Коста, те просто ползват един и същ двулитров двигател за няколко версии (примерно 116, 118 и 120) и го предлагат с различна мощност. Този е най-спънатия, но това не е направено, защото не могат да правят двигатели, а просто така си правят позиционирането.
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Коста ( преди 11 години )
    Като алтернатива на други малки коли, сигурно е добре. От БМВ обаче се очаква повече, отколкото от Клио. Не разбрах как от двулитров бензинов двигател вадят 122 коня. Може би са киловати? Старото ми БМВ беше със 150 коня при същия обем. Смених го с Волво и потвърждавам, че шведската кола е комплексно по-добра. Лек път на всички.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Да след като тройката го има, значи и единицата. Явно все пак съм изпуснал настройката :)
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    pfff ( преди 11 години )
    Имам bmw e90 "06, и го има това меню- представлява ключ с отметка върху него, там се нагласят мигачите. Мисля че и 1-та го има , те са почти близнаци с 3-ката.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    pfff, аз не видях възможност за настройка на мигачите, въпреки че потърсих и не мисля, че съм я пропуснал. Възможно е по-късно да са въвели въпросната настройка.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    pfff ( преди 11 години )
    Добре написано, но с някои неточности- лоста на мигачите се настройва от борд компютъра, може и 3-пъти да мига, всичко е до настройка