Вход   Регистрация

ТЕСТ ДРАЙВ Renault

9.5

Renault Megane

Закупена: 2010г., Пробег: 27 000 км.
Приложимост в ежедневието
10
Надеждност
10
Оборудване
10
Пространство
8
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10
От: Емилиян Ангелов
27.06.2012
20962 прочитания
111 коментарa
Какво не ти харесва
Ограничено пространство за пътуващите отзад
Предните чистачки не чистят до края

На кое качество на автомобила най-много държиш:

сигурност и безопастност за пътниците

Начин на ползване:

Начин на каране:

Допълнителни бележки

Автомобилът е Рено Меган III, 105 к.с. dCI двигател (в пиклиста за Характеристика липсва 105 к.с. двигател). Закупен е като нов, един от последните правени в Испания, преди производството да се изнесе в Турция. Не би трябвало да е минус, тъй като компаниите си имат процедури по управлението на качеството. Защо точно рено Меган? Най-важното за мен е безопасността на пътниците. Рено Меган постигна максималните 37/37 точки в Euroncap (www.euroncap.com) заедно с Нисан Кашкай. Второто условие бе цената, бюджетът бе до 30-32 000 лева и това направи автомобилът безапелационен победител. Какво получих? - Външният дизайн и линия са много красиви, особено предния "начупен" капак. Профилът не е случаен, тъй като има едно от най-ниските съпротивления с въздуха в този клас автомобили. Това неминуемо води до понижен разход на гориво. - Вътрешният дизайн е изчистен, абсолютно комфортни седалки от дишаща материя, последно поколение подглавници и лумбална подпора за водача на МПС. Воланът и скоростния лост са от кожа и много приятни на допир. Електронният скоростомер прибавя фентъзи усещане за човек, седнал за първи път в автомобила. материалите са приятни на допир и на око се вижда, че не са евтини. Мястото за пътниците отпред е в изобилие, отзад обаче не е подходящо за много едри или високи хора (над 185 см.). Автомобилът явно е проектиран за семейства с 1-2 деца и като такъв е идеален. Добра изолация на купето. Багажникът е напълно достатъчен за наколко сака и куфара - като за 4-членно семейство. - Оборудване - системите за сигурност в базовия модел са налични всичките, а именно: 6 въздушни възглавници, последно поколение (двукамерни), системи за контрол на траекторията, против буксуване, спирачен асистент, колани с дообтегачи и ограничител на натоварването, здрава конструкция на купето. Няма въздушна възглавница за коленете на водача, но в случая не е необходимо, видимо от тестовете на автомобилостроителя. Круиз контрол и ограничител на скоростта се грижат за комфорта при дълги пътувания, двузонов климатроник и охладена жабка - за околните ви температури. Управлението на автомобила е феноменално, може би и заради електронното сервоуправление, а спирачките "вадят" един от най-късите спирачни пътища за този клас. 5 скорости. -Двигателят - не разбирам от двигатели. Беше ми трудно 1-2 дни да свикна от бензинов на дизелов, но този, 105 к.с. е доста еластичен и ме залепва за седалката при по-агресивно каране. Ще ми се да е по-мощен, заради адреналина, признавам си, но за семеен автомобил е повече от идеален. Разход - твърдо 6.4 л/100 км градско. Тук има разминаване с производителя, който посочва 5.5 л/100 км в някакви си техни тестове. Климатроника никога не се гаси, възможно е и това да оказва влияние. Има по-силно "тракане" само когато зареденото гориво е лошо. Единствените констатирани минуси за повече от 2 години ежедневно зад волана са следните: - мястото на задната седалка би могло да е по-голямо, - предната лява чистачка не чисти до край стъклото и зимата се натрупва сняг, който увеличава невидимата зона на колоната на автомобила, - забелязва се много леко износване на област от кожения волан и скоростен лост. - има възможност за следене на налягането в гумите и това ми липсва - покрива се от по-високото ниво на оборудване на Меган. Бих ли купил отново Рено? Определено да, най-малкото френски автомобил, стига производителите да залагат на сигурността и комфорта. Бях максимално откровен, Емо

Снимки

Прегледайте техническата характеристика

Реклама  


Коментари ( 49 )

Напиши коментар Влез

от: Ilmedin ( преди 3 години )

Just the type of isginht we need to fire up the debate.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

..Както и по джантите, защото и аз се правя на тарикат и ходя при разни ***, вместо в официалния сервиз. Като видях едни *** как ги ожулиха при смяна на гуми, ахнах. Ръцете си оставиха, неграмотниците. Всеки трябва да си върши съвестно работата, та дори и чистач да е.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

Големи разбирачи сте, ей !
Петков е прав - надолу по ревюто ми е спамено една камара за старите модели на рено. Всеки може да си каже мнението. А форумите - четете си ги. Всеки тарикат си купува кола втора ръка, винаги на 123 хил. км. И после: "Рено са най-големите боклуци". давам ъпдейт: още няколко месеца до 3 години от купуването. Още крушка не съм сменил. Само масло и филтри. Карам всеки ден. Имам само драскотина от някой, паркирл до мен, който широко си е отворил вратата.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 3 години )

megan, Яв не си чел коментарите... Темата е за меган3, но коментарите обхващат всички мегани. Общо взето логиката на изписаното от мен е меко казана елементарна.... Доволен съм от първият, доволен съм от вторият, с радост бих си взел и третият вариант на меган. Вярвам че не е по-лош от предишните два, а те са наистина здрави машини. Е имат си проблеми, но коя кола на 200 хиляди км. няма проблеми... тук-там нещо се счупи, но за разлика от много прехвалени марки, поне не ме е оставяла на пътя
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 3 години )

Запушват се от листа и други боклуци. Ако си видиш книжката се препоръчва почистване на всеки 6 месеца, аз лично не съм следил 6 месеца, просто от време на време изчиствах каквото има паднало. намират се под стъклото крайно ляво и дясно почистването става за по-малко от 1 мин, но ако не ти се цапа, отиди в сервиз я ти вземат 5 лева я не
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 3 години )

Да продължа
Взех си след това меган 2 - бензин 1,6 -110 коня - 2007 година. В момента е на 140 000 км и освен гаранционно сменен компресор на климатика не е пипано нищо по нея. Прави ми впечатление че много често се изказват мнения от от собственици на коли 2-ра употреба внос от майта си с превъртени километражи и съмнителна подръжка. По-надолу четох за един проблем, вода в жабката. Това се получава при запушени дренажни отвори.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 3 години )

Хайде да напиша и аз нещо, случайно попаднах тук и се зачетох като гледаммай аз имам най-много опит с меганите въпреки че съм карал само 2
1. Меган 1- бензин 1.6-90 коня. първи ремонт на 180 000 км бубина. скоростите не са пипани още двигателя също. Относно "проблемното окачване" ремонт на оригиналното на 230 000 км 8 години след закопуването на колата. Колата още е в движение вече е на над 350 000 км. но си почнаха ръждите и реших да я сменя.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: night_pz ( преди 3 години )

Да кажа и няколко думи за ревюто все пак.
Добре написано, личи си че автора е доволен, дано така и да остане още поне 3 пъти по толкова километри, защото реално погледнато до 30к рядко има кола която да направи някакъв проблем, първите обикновено започват след 60-70к.
И се чудя как може да се захващате за дреболии като изтъркан волан?! Че като се изтърка няма да закъсаш на пътя, а пък за 200лв във Вилнер ще ти го претапицират като копие на ферари ако щеш и то с много качествени материали:)
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: night_pz ( преди 3 години )

Аз от рено имам по-скоро горчив опит, но все пак моето беше над 10 годишно и то зле поддържано преди мен. Доста пъти ме оставя на пътя за всякакви проблеми. Но пък си имаше и доста добри качества, основно возията и мощния двигател(2.1 бензин беше)
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: night_pz ( преди 3 години )

Близък приятел си купи меган 2 седан преди 6 години. 1.5дци. Около 40к му излезе с лизинга. На 160 000км вече и не е пипнал нищо освен консумативи. Единствения му проблем до сега е развалено CD(още на втората година) което трябваше да сменят ганационно, но той така и не отиде. И той самия се чуди как поне нещо по окачването не се е разбило още, но сам признава че много внимава как е кара и избягва дупките постоянно. Излиза, че като при повечето марки има добри бройки, има и много кофти! Късмет..
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

oil_blue,

Прочети внимателно коментарите ми - не смятам, че пиша глупости.
Ако четеш по-внимателно, ще разбереш, че "натъртвам", че дори и крушка не съм сменил. Без лични нападки, не ми се занимава с махленски истории.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До boiko,

Понеже имам доста време, мога да си позволя персонални отговори.
Всеки модел автомобил си има нива на оборудване и това е естествено, за да се отговори на специфичното търсене и възможности. Не виждам какво се кефиш и какво съм признал? Може би, че 5 степенна кутия е по-евтината от 6-степенната за модела? Или бензиновия агрегат е по-евтин с 3к лева от дизеловия? Или че климатика е по-евтин от климатроник? 15 цоловите джанти са по-евтини от 16 и 17-ки. Не виждам какво злорадстваш.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

След това производството бе изнесено в Турция. Сложиха се по-малки мотори, скоростните кутии станаха и 5-степенни, дилърите направиха повече нива на оборудване..И всичко това, за да се задоволи търсенето от по-евтини коли за по 20 хиляди лева. Има доста конглокенция в този ценови клас. Предполагам оттам идват оплаквания от "двигател с астма" и шумове. Сега, не може 20 хиляди и да се возиш в ново БМВ, нали? И тези 12 000 лв разлика в цената между моя Меган и новоизлезлите идва от някъде, нали?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

Прави впечатление, че ревюто се превърна във форум, къде се обсъждат всякакви проблеми от категория "Надеждност" на автомобила. Не омаловажавам проблемите, които megan и другите описаха, вярвам, че са възможни. Щеше да не е нормално, ако не се появяват дефекти в "бройките". Същевременно твърдя, че все още нямам и сменена крушка на автомобила. Пожелавам си го и за напред. Радвам се, че нямам описаните проблеми. Megan-ът ми е правен в Паленсия, Испания.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

Аз се чудя, вие хора правите ли тест драйв на автомобила преди покупка. Как е възможно някой да се оплаква от спирачки и 'спънат' мотор, като това са две от нещата, които веднага се забелязват при тест. Не те кефи - не купуваш, избираш друго.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До aaaa,

По принцип са куци медузи. Продавай докато е време и търси Форд Сиера '83. Късмет !
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

toshko,
моля те като коментираш, да уточняваш, че става въпрос за Меган 2, както си писал някъде далеч по-долу.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До анонимния след balagan:

Тези двама потребители изглежда притежават Меган 3, от онези 10-15 мнения, повечето са на разбирачи, които са го виждали на картинка и имат някакви хронологични спомени за предишни масови производства на платформата. Аз за това казах, че мнението ми остава непроменено, тъй като съдя от личен опит.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До balagan:
Виж, моите критерии за автомобил не са "музиката" на клаксона или лесното разглабяне на някоя част, защото не възнамерявам да го разглабям този автомобил. Има си сервизи, мина времето на висене по бели потници цял уикенд под автомобила. Абсолютна лъжа е това за спирачките, не случайно написах, че имат от най-късите спирачни пътища. Не ми се занимава да убеждавам, търси в нета или изпрати запитване до Рено, ако те интересува. Мотора, ако не те устройва, има Меган и с 265 к.с., нали?
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: plexa ( преди 3 години )

Всъщност се замислих наистина какво съм сменял, и се сетих че освен масла, филтри и накладки смених (поръчах си) нова капачка за горивото, защото след като взех колата на връщане от морето на бензиностанция не ми бяха затворили капачката хубаво, и от бързото каране беше паднала външната част. В сервиза на Рено (Ауто Франс) я поръчаха, дойде много бързо и ми я смениха евтино.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До dido999 и saler,

възможно е да сте изтеглили късата клечка. До момента само масло и филтри при мен, и при plexa, както виждам. То в такива случаи сервизът на Рено може да бъде верният източник на информация. Жалко, че не можем да "покажем" сервизните книжки тук. Saler, ти Меган 3 ли караш ? Моят има само бутони, не завъртам нищо.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

Plexa,

Тъкмо се чудех дали тук говорим за един и същи автомобил, понеже много плюят хората. Радвам се, че си доволен, знам какво е. А, колкото до това, че нямало нито една нова технология - новото поколение подглавници ме кефят, но вероятно вече морално остаряват с бързото развитие на индустриите. Всичко, което излезе, вече не е ново.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До анонимния след toshko,

Моят задник не плува в пот, дали заради липсата на излишни мазнини, дали заради 'синтетиката' на дрехите или седалките..
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До toshko,

Разбирам горчивият ти опит от Меган 2, аз самият съм чел за проблемите с електроника и т.н. В момента обсъждаме 3-то поколение и въобще не смятам да хвърлям боб, тъй като съм направил информиран избор.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: plexa ( преди 3 години )

Та да обобщя, след 2 активни години на шофиране на този автомобил аз съм изключително доволен, и ако след първия ми Меган не исках повече Рено, след този определено бих си купил ново Рено отново, макар да съм фен на Японските коли. Бих препоръчал колата на всички, и след като съм карал доста от конглокентите в този клас и от тази година, бих казал че е сред лидерите в класа, а дизайна на купето е безапелационен лидер. И нека не застъпваме темата за RS, защото е всепризнат за най-добър hot hatch.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: plexa ( преди 3 години )

Може би е малко тесничка на задните седалки, но съм возил 2 момчета (нормален размер) и момиче отзад до морето и обратно без никакви проблеми за тях. Багажника е доста голям защото идва доста дълбок и има много място. Относно километража - това което някой беше написал за че показва през 5 километра въобще не е вярно, изключително динамичен е и реално показва с точност реалната скорост на колата. Темпомата е през 2 километра регулируем и е изключително удобно измислен - с копчетата от волана.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: plexa ( преди 3 години )

Оп, аз съм с коментара по-долу.

Предишната ми кола беше отново Меган, но предишния, отново 1.9 дизел и честно казано имаше доста проблеми. Турбото го смених малко след 100к км, и редовно имаше проблеми с електрониката и разни други, заради които колата не вървеше.

Малко ме беше страх като минавах на Меган 3, но колата няма нищо общо с предишния, във всички измерения е подобрена значително. Материалите в купето са много качествени, както каза колегата при неравни павета няма грижи.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 години )

Здравейте на всички...много глупости се изписват тук, за години, километри...аз карам меган 3, само че двувратото купе...1.9 дизел, 130 коня, много приличен двигател, много добре балансиран между динамика и разход на гориво. 2009 производство, аз го карам от лятото на 2010 - 2 години вече, а реално колата е на 3. Имаше 2 години гаранция колата, защото беше от първите в България - на следващите коли им дават 3 години гаранция. До момента не съм имал никакви проблеми с нея.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 3 години )

До Gold,

Човече, искрено ти съчувствам. Това, което си написал е кошмар. Бъди сигурен, че живи и здрави след 2-3 години ще напиша ъпдейт и нищо няма да спестя. Ако се потроши Мегана, ще го напиша. Нямам намерение да заблуждавам никого.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: gold ( преди 3 години )

изтече им гаранцията и се хванах за главата с проблеми.То не беше карта на запалването,амортесиори,дискове(консуматив),сензор за дъжд,стъклоповдигачи,дюзи,разлепи се тапицерията на едната врата,пасажерската врата увисна и трудно се затваряше,изби ръжда по вратата на багажника(без удар)...спирам че се ядосвам, а има много други неща.мегана нямаше и 100хил.км, а сценика 60хил.бягай далеч от Рено.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising