Вход   Регистрация

ТЕСТ ДРАЙВ Renault

9.5

Renault Megane

Закупена: 2010г., Пробег: 27 000 км.
Приложимост в ежедневието
10
Надеждност
10
Оборудване
10
Пространство
8
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10
От: Емилиян Ангелов
27.06.2012
13858 прочитания
111 коментарa
Какво не ти харесва
Ограничено пространство за пътуващите отзад
Предните чистачки не чистят до края

На кое качество на автомобила най-много държиш:

сигурност и безопастност за пътниците

Начин на ползване:

Начин на каране:

Допълнителни бележки

Автомобилът е Рено Меган III, 105 к.с. dCI двигател (в пиклиста за Характеристика липсва 105 к.с. двигател). Закупен е като нов, един от последните правени в Испания, преди производството да се изнесе в Турция. Не би трябвало да е минус, тъй като компаниите си имат процедури по управлението на качеството. Защо точно рено Меган? Най-важното за мен е безопасността на пътниците. Рено Меган постигна максималните 37/37 точки в Euroncap (www.euroncap.com) заедно с Нисан Кашкай. Второто условие бе цената, бюджетът бе до 30-32 000 лева и това направи автомобилът безапелационен победител. Какво получих? - Външният дизайн и линия са много красиви, особено предния "начупен" капак. Профилът не е случаен, тъй като има едно от най-ниските съпротивления с въздуха в този клас автомобили. Това неминуемо води до понижен разход на гориво. - Вътрешният дизайн е изчистен, абсолютно комфортни седалки от дишаща материя, последно поколение подглавници и лумбална подпора за водача на МПС. Воланът и скоростния лост са от кожа и много приятни на допир. Електронният скоростомер прибавя фентъзи усещане за човек, седнал за първи път в автомобила. материалите са приятни на допир и на око се вижда, че не са евтини. Мястото за пътниците отпред е в изобилие, отзад обаче не е подходящо за много едри или високи хора (над 185 см.). Автомобилът явно е проектиран за семейства с 1-2 деца и като такъв е идеален. Добра изолация на купето. Багажникът е напълно достатъчен за наколко сака и куфара - като за 4-членно семейство. - Оборудване - системите за сигурност в базовия модел са налични всичките, а именно: 6 въздушни възглавници, последно поколение (двукамерни), системи за контрол на траекторията, против буксуване, спирачен асистент, колани с дообтегачи и ограничител на натоварването, здрава конструкция на купето. Няма въздушна възглавница за коленете на водача, но в случая не е необходимо, видимо от тестовете на автомобилостроителя. Круиз контрол и ограничител на скоростта се грижат за комфорта при дълги пътувания, двузонов климатроник и охладена жабка - за околните ви температури. Управлението на автомобила е феноменално, може би и заради електронното сервоуправление, а спирачките "вадят" един от най-късите спирачни пътища за този клас. 5 скорости. -Двигателят - не разбирам от двигатели. Беше ми трудно 1-2 дни да свикна от бензинов на дизелов, но този, 105 к.с. е доста еластичен и ме залепва за седалката при по-агресивно каране. Ще ми се да е по-мощен, заради адреналина, признавам си, но за семеен автомобил е повече от идеален. Разход - твърдо 6.4 л/100 км градско. Тук има разминаване с производителя, който посочва 5.5 л/100 км в някакви си техни тестове. Климатроника никога не се гаси, възможно е и това да оказва влияние. Има по-силно "тракане" само когато зареденото гориво е лошо. Единствените констатирани минуси за повече от 2 години ежедневно зад волана са следните: - мястото на задната седалка би могло да е по-голямо, - предната лява чистачка не чисти до край стъклото и зимата се натрупва сняг, който увеличава невидимата зона на колоната на автомобила, - забелязва се много леко износване на област от кожения волан и скоростен лост. - има възможност за следене на налягането в гумите и това ми липсва - покрива се от по-високото ниво на оборудване на Меган. Бих ли купил отново Рено? Определено да, най-малкото френски автомобил, стига производителите да залагат на сигурността и комфорта. Бях максимално откровен, Емо

Снимки

Прегледайте техническата характеристика

Реклама  


Коментари ( 101 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 година )

WERTIGO...може наистина твоята кола да е читава и да си уцелил шестицата.честито.но масовите проблеми на Megan 3 са описани във форума на Рено и не са за предходните генерации както си мислиш.Всичко изброено от "oil_lbue", "keksa", "boiko" и др. са проблеми точно на 3-ката!това споделени главоболия на хора които няма да си купят по-вече рено.жалко защото има други по-читави модели.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Ilmedin ( преди 1 година )

Just the type of isginht we need to fire up the debate.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 1 година )

..Както и по джантите, защото и аз се правя на тарикат и ходя при разни малоумници, вместо в официалния сервиз. Като видях едни идиоти как ги ожулиха при смяна на гуми, ахнах. Ръцете си оставиха, неграмотниците. Всеки трябва да си върши съвестно работата, та дори и чистач да е.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 1 година )

Големи разбирачи сте, ей !
Петков е прав - надолу по ревюто ми е спамено една камара за старите модели на рено. Всеки може да си каже мнението. А форумите - четете си ги. Всеки тарикат си купува кола втора ръка, винаги на 123 хил. км. И после: "Рено са най-големите боклуци". давам ъпдейт: още няколко месеца до 3 години от купуването. Още крушка не съм сменил. Само масло и филтри. Карам всеки ден. Имам само драскотина от някой, паркирл до мен, който широко си е отворил вратата.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

ей petkov недей да спамиш темата.какво ни интересува твоя меган1 или 2 след като автора ясно е писал "Рено Меган III, 105 к.с. dCI"....ако не си видял това значи Меган3
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: кекса ( преди 1 година )

petkov ти си един от малкото които са доволни от меган2.влез във форума на Рено и си свери часовника.Там не пишат случайни драскачи като тук и проблемите не са за коли на 200 х.км, а на такива по на 20-30х.Оставянето на пътя не е едиствения критерий за здрава кола.Явно твоите критерии за това не са високи и караш колите си докато те оставят на пътя.Дано Меган3 да е по-сполучлив от чупливата 2-ка,но лично се съмнявам в това.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 1 година )

megan, Яв не си чел коментарите... Темата е за меган3, но коментарите обхващат всички мегани. Общо взето логиката на изписаното от мен е меко казана елементарна.... Доволен съм от първият, доволен съм от вторият, с радост бих си взел и третият вариант на меган. Вярвам че не е по-лош от предишните два, а те са наистина здрави машини. Е имат си проблеми, но коя кола на 200 хиляди км. няма проблеми... тук-там нещо се счупи, но за разлика от много прехвалени марки, поне не ме е оставяла на пътя
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: megan ( преди 2 години )

PETKOV.....във темата се обсъжда Меган3, а не 1 и 2.Тук никой от споделилите проблеми не е с Меган 1 или 2.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: petkov ( преди 2 години )

Запушват се от листа и други боклуци. Ако си видиш книжката се препоръчва почистване на всеки 6 месеца, аз лично не съм следил 6 месеца, просто от време на време изчиствах каквото има паднало. намират се под стъклото крайно ляво и дясно почистването става за по-малко от 1 мин, но ако не ти се цапа, отиди в сервиз я ти вземат 5 лева я не
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 2 години )

Да продължа
Взех си след това меган 2 - бензин 1,6 -110 коня - 2007 година. В момента е на 140 000 км и освен гаранционно сменен компресор на климатика не е пипано нищо по нея. Прави ми впечатление че много често се изказват мнения от от собственици на коли 2-ра употреба внос от майта си с превъртени километражи и съмнителна подръжка. По-надолу четох за един проблем, вода в жабката. Това се получава при запушени дренажни отвори.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: petkov ( преди 2 години )

Хайде да напиша и аз нещо, случайно попаднах тук и се зачетох като гледаммай аз имам най-много опит с меганите въпреки че съм карал само 2
1. Меган 1- бензин 1.6-90 коня. първи ремонт на 180 000 км бубина. скоростите не са пипани още двигателя също. Относно "проблемното окачване" ремонт на оригиналното на 230 000 км 8 години след закопуването на колата. Колата още е в движение вече е на над 350 000 км. но си почнаха ръждите и реших да я сменя.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: night_var ( преди 2 години )

ревюто е много пресилено за модел като МЕГАН 3 даже окачествяванията са леко смешни.тук не се коментират параметри на Рено по принцип, а за конкретен модел.като чета повечето са с лош късмет при бройките, а това води до извода че купуването на Меган 3 е също толкова рисковано като Меган 2.Нищо не се е променило в контрола за качество и никой не си е взел поука от това.Жалко за Рено.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 10

от: night_pz ( преди 2 години )

Да кажа и няколко думи за ревюто все пак.
Добре написано, личи си че автора е доволен, дано така и да остане още поне 3 пъти по толкова километри, защото реално погледнато до 30к рядко има кола която да направи някакъв проблем, първите обикновено започват след 60-70к.
И се чудя как може да се захващате за дреболии като изтъркан волан?! Че като се изтърка няма да закъсаш на пътя, а пък за 200лв във Вилнер ще ти го претапицират като копие на ферари ако щеш и то с много качествени материали:)
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: night_pz ( преди 2 години )

Аз от рено имам по-скоро горчив опит, но все пак моето беше над 10 годишно и то зле поддържано преди мен. Доста пъти ме оставя на пътя за всякакви проблеми. Но пък си имаше и доста добри качества, основно возията и мощния двигател(2.1 бензин беше)
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: night_pz ( преди 2 години )

Близък приятел си купи меган 2 седан преди 6 години. 1.5дци. Около 40к му излезе с лизинга. На 160 000км вече и не е пипнал нищо освен консумативи. Единствения му проблем до сега е развалено CD(още на втората година) което трябваше да сменят ганационно, но той така и не отиде. И той самия се чуди как поне нещо по окачването не се е разбило още, но сам признава че много внимава как е кара и избягва дупките постоянно. Излиза, че като при повечето марки има добри бройки, има и много кофти! Късмет..
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: gref_Op ( преди 2 години )

пич ти сигурно си списвач в някой вестник щом отговаряш на всеки коментар.във форума на Рено няма да ти стигне времето да си чатиш с феновете за проблемите на Меган3.между другото всеки може да се запознае с "болежките" на този автомобил с "феноменално" окачване във форума на Рено.там е горчивата истина и няма лъжа и измама.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: keksa ( преди 2 години )

до втория vertigo
Да ,ти и крушки не сменяш ами ползваш колата за генератор на ток.добре че си писал че гори дизел иначе щяхме да си помислим че го призвеждаш с тази кола.всеки може сам да прецени колко е успешен модела като сравни ревюто на един със мненията на МНОГО други собственици.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: wertigo ( преди 2 години )

oil_blue,

Прочети внимателно коментарите ми - не смятам, че пиша глупости.
Ако четеш по-внимателно, ще разбереш, че "натъртвам", че дори и крушка не съм сменил. Без лични нападки, не ми се занимава с махленски истории.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 2 години )

До boiko,

Понеже имам доста време, мога да си позволя персонални отговори.
Всеки модел автомобил си има нива на оборудване и това е естествено, за да се отговори на специфичното търсене и възможности. Не виждам какво се кефиш и какво съм признал? Може би, че 5 степенна кутия е по-евтината от 6-степенната за модела? Или бензиновия агрегат е по-евтин с 3к лева от дизеловия? Или че климатика е по-евтин от климатроник? 15 цоловите джанти са по-евтини от 16 и 17-ки. Не виждам какво злорадстваш.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 години )

моя меган не е за 20хил.и не съм го купил за да го сравнявам с БМВ, но не мога да си обясня как кола за 30хил. и при това в гаранция не може да бъде отремонтирана в оторизиран сервиз.там дори не могат да открият проблема.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: oil_blue ( преди 2 години )

пич стига си дрънкал глупости.явно само ти сменяш крушки, а всчки останали висим по сервизите.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: boiko ( преди 2 години )

тя колата в ревюто не е за 20хил.лв.а според автора за 30-32хил. и тази цена съпоставима с коментарите за качество на модела е направо неприемлива.Излиза така че твоя меган е от по-скъпите и качествени, а после са започнали да икономисват и да ги продават за по 20хил.Ето за това никой няма да си купи Меган3.Автора сам си призна.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: wertigo ( преди 2 години )

След това производството бе изнесено в Турция. Сложиха се по-малки мотори, скоростните кутии станаха и 5-степенни, дилърите направиха повече нива на оборудване..И всичко това, за да се задоволи търсенето от по-евтини коли за по 20 хиляди лева. Има доста конглокенция в този ценови клас. Предполагам оттам идват оплаквания от "двигател с астма" и шумове. Сега, не може 20 хиляди и да се возиш в ново БМВ, нали? И тези 12 000 лв разлика в цената между моя Меган и новоизлезлите идва от някъде, нали?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: wertigo ( преди 2 години )

Прави впечатление, че ревюто се превърна във форум, къде се обсъждат всякакви проблеми от категория "Надеждност" на автомобила. Не омаловажавам проблемите, които megan и другите описаха, вярвам, че са възможни. Щеше да не е нормално, ако не се появяват дефекти в "бройките". Същевременно твърдя, че все още нямам и сменена крушка на автомобила. Пожелавам си го и за напред. Радвам се, че нямам описаните проблеми. Megan-ът ми е правен в Паленсия, Испания.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: megan ( преди 2 години )

При потегляне притриса и вече по време на движение вибрациите осезаемо се появяват след около 1500 оборота в педалите,волана,дори ги усещам и в седалката. Остава малко повече от година гаранция , а проблема се задълбочава. Другото,което знам е че моята кола не е единствената с такъв дефект..Пропуск в горивопровода доведе до появата на мехурчета въздух в горивото, сега вече се убедих че има и проблем и с климатика.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: megan ( преди 2 години )

Ами явно е по-добре нова кола да се купи от вън!Поне така твърдят колеги,които са го правили. Колата е произведена във Франция и е 1,5, 105 коня, 6 скорости Проблемът-основния се оказва моторът,по-точно демпферния маховик.Смениха го,но резултатът според мен е никакъв.Сега пак очаквам да ме вкарат в бокса. Появиха се вибрации,които ме влудяват. На празех ход скоростния лост видимо трепери,да не говорим за усещането,когато го хвана.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: oil_blue ( преди 2 години )

При мен има проблем с оборотите. От време на време падат доста странно и започва да тресе. Случи се два пъти. Имах и други дребни проблеми, но не бяха точно констатирани и съответно не бе открито решение за тях. Притеснително е че има омасляване отгоре на двигателя при положение, че колата е на 25 хил. км.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: dido999 ( преди 2 години )

Просто имам чувството че точно тоя модел на РЕНО е като блондинка-красив отвън и нищо под обвивката!По-точно-само проблеми!Или аз съм карък.От най-каръците....
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: boiko ( преди 2 години )

Колата е с 5 степенна кутия и е с най-слабия дизел. Ако не беше без пари едва ли щях да я карам. Предишният меган, който карах за по-кратко време беше седан и си беше малко зле като качество и пътно поведение. Колата става, но има някои минуси.най-фрапантния е за шума в купето. Дразнещи шумове има при дъжд - подкалника е пластмасов и когато караш в мокрото наистина има шум.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: георги ( преди 2 години )

Покажи Коментара
меган 1--->megan 2--->megan 3....от трън та на глог.след толкова проблеми в меган2 как да се излъжеш да си купиш меган3.те са оправили някои неща от 2-ката, но пък в 3-ката куп други проблеми от това което пишат собствениците.човек преди да купува е добре да се поинтересува и да прочете тук там по форумите мнения и впечатления.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 0  Отрицателни: 6

Страница: 1234
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising