Вход   Регистрация

Електрическите коли - не бъдеще, а настояще

Електрическите коли - не бъдеще, а настояще
 

Стават все по-практични и търсени!

Само допреди няколко години мнението за автомобилите, задвижвани от електроенергия, беше скептично. Днес обаче нещата са различни - екологичните коли стават все по-практични, достъпни и търсени.

Ярък пример за това са Nissan Leaf и Daihatsu Mira Van.

Возилото на Nissan например ще бъде налично след повече от шест месеца, но въпреки това всички предвидени бройки (за 2011 г.) са вече разпродадени. В компанията са получени 13 000 заявки за електрическата кола, която все още никой не е карал...

Според експерти това се дължи на факта, че хората осъзнават предимствата на електрическите коли - безвредни, тихи, чисти и не на последно място - изгодни. Цената на Leaf е около 25 000 евро, което го прави пряк конкурент на дизеловите или хибридни автомобили в този клас.

"Под капака" му са инсталирани електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км.

Подобен пробег е напълно достатъчен за градско придвижване или пътувания на кратки разстояния. Как обаче ви звучат 1003 км с едно зареждане на батериите?

Това е новият рекорд, поставен от японското електрическо превозно средство - Daihatsu Mira Van. Колата се е движила в продължение на 27.5 часа със средна скорост 40 км/ч, като е успяла да удвои разстоянието, което измина досегашният рекордьор.

Както изглежда, електрическото бъдеще на автомобилите е вече настояще. Скоро няма да се задушаваме от гъстия смог в големите градове, улиците ще бъдат по-тихи и чисти, но... пред автоманиаците (като нас) стои един важен въпрос: ще могат ли електрическите автомобили да ни доставят онази тръпка, която ни кара да будуваме по цели нощи? Надяваме се съвсем скоро да разберем.
Реклама  


Купи кола

  • BMW 318 is Hellrot

    4000 лв.

    дата на произв. - януари , 1993 г., пробег - 210000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • BMW 318 2.0i 143к.с.

    5800 лв.

    дата на произв. - септември , 2002 г., пробег - 181000, С.к - Автоматична, цвят - Tъмно син

  • Opel Insignia 2.0CDTI=AUTO=GPS

    15555 лв.

    дата на произв. - декември , 2012 г., пробег - 111000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Alfa Romeo Crosswagon q4 1.9 mJET 4X4

    5800 лв.

    дата на произв. - март , 2005 г., пробег - 233000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • BMW 520 F10 АВТ. КОЖА. НАВИ

    25700 лв.

    дата на произв. - ноември , 2010 г., пробег - 271000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • BMW 525 D 163 k.c.

    3200 лв.

    дата на произв. - ноември , 2000 г., пробег - 190000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 41 )

Напиши коментар Влез

от: бавареца до: Субарувич
( преди 7 години )

мдааа. и аз така мисля. производство на гориво от биосуровини, отпадъци а също и от въглища. в това ще има бизнес. да не говорим че при домашните инсталации няма да ти слагат дебелите акцизи.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: бавареца до: BGRS
( преди 7 години )

мисля че цената на нафтата повее се влияе от цената на петрола. май защото за продукция на нафта трябва повече петрол и по малко технологии. и при евтин петрол е по евтина заради по-евтиното производство, но в един момент цената на суровината надделява...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Субарувич ( преди 7 години )

Според мен много добър вариант е метанът, защото всеки може да си го добива вкъщи чрез биореактор(от гниещ компост), но нещо не щат да правят разработки. Швабите направиха една инсталацийка, ако имаш биореактор, да можеш да си зареждаш колата с колонка в гаража, струваше около 14 000 евро, много готина идея, но какво стана не знам.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: BGRS ( преди 7 години )

Май се пропуска нещо много важно. Цената на дизоловото гориво бе много по-ниска от бензина, докато в Европа дизеловите автомобили не настигнаха по количество бензиновите. За нула време всичко се промени, дори дизелът за момент надмина бензинът по цена. Някой сериозно ли мисли, че нафтата трябва да е на цената на бензина? Така ще стане и с електричеството, след като ел.автомобилите навлязат масово в бита ни. Просто цената на електроенергията ще се вдигне под един или друг предлог.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Субарувич до: BGRS
( преди 7 години )

Пикът означава че половината е вече изразходван и много хора се съмняват че е бил преминат през 2001-2002 г. През последните петдесет години светът е бил проучван - няма открити големи находища освен вече известните. Най-голямото находище е Гауар в Саудитска Арабия. При администрацията на Буш имаше нещо като комисия по енергийно регулиране под ръководството на вицепрезидента Дик Чейни. Тези хора имаха една задача - да разберат колко останал нефт има, къде се намира и кой го притежава, всеки знае че войната в Ирак беше заради това. Има някакви твърдения че щели да се изнесат от Ирак , които са пълни глупости, в момента американците строят в Ирак най-голямото посолство в света(по голямо от Ватикана) и най-голямата военна база в света – нямат никакво намерение да си тръгват и никоя сила не може да ги мръдне от този петрол. Но и това не може да промени нещата. Казваш че още през седемдесетте твърдяха че нефта ще свърши, това е така, но вече не живеем в онзи свят. Лично за мен най-голямото доказателство е въпросният доклад на Пентагона – за него преди месец-два писаха много вестници и това беше първият, ама наистина първият път, когато тези мръсници с половин уста признаха че може би нещо не е наред.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: бавареца до: Анонимен
( преди 7 години )

това за тези магнитни генератори на фрее енергия нали не го вярваш..това са чисти шарлатани. ще видим какво ще стане но за сега ел.колите просто не стават. освен ако не си холивудска звезда - те там одавна замениха хамърите с приуси. модно било да си green. смешковци.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: бавареца до: Анонимен
( преди 7 години )

това със сигурност НЕ е вярно. аз казах вече - за замяна на фосилните горива трябват 15000 атомни. някой сметна че само за колите са към 5000 атомни а може и повече. за сега единствения фосилен източник който няма да свърши тови век са въглищата. но там нещата са още по мръсни.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Иван до: BGRS
( преди 7 години )

BGRS,време е да излезнем от тесногръдното си мислене "сега се живее, след нас и потоп".Всички суровини на планетата Земя са изчерпаеми.Все още не сме достигнали технологиите да правим изкуствени пластмаси и метал (атом по атом).Затова е необходимо от рано (а може би вече е късно?!) да започнем да използваме възобновяеми източници на енергия и мксимално рециклиране на отпадъците!В противен случай,ще се събудим някоя сутрин с цена на нефта 500$ и тогава накъде?Апропо,сегашната криза започна с 150$
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Stefan ( преди 7 години )

"ще могат ли електрическите автомобили да ни доставят онази тръпка, която ни кара да будуваме по цели нощи?"

Миии не! ;)
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: BGRS до: Анонимен
( преди 7 години )

Ами защото, ако Европа и Сащ пак си измислят някой закон, ще ни тряснат такива санкции, дето нямаме ел.автомобили, че не е истина! Пресен пример е търговията с емисии, която бе забранена на България преди една-две седмици!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Защо намесвате въобще България? Мен ме интересува САЩ, Китай Индия защото те замърсяват най-много. Ние и да караме и да не караме ел. автомобили това няма значение. А там електричество имат и ще имат.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Реалист до: BGRS
( преди 7 години )

Разбирам какво имаш предвид. Линка, който си дал, ще го прочета подробно утре.
Иначе не се доверявай на всяка информация за ел.автомобилите. Много от т.нар. "научни публикации" не са обективни. Петролната индустрия има мощно лоби навсякъде. Все по-често ще "плюят" по алтернативни технологии и ще ги задушават всячески.
Истината е, че инфраструктурата за ел.автомобили е още съвсем неразвита, защото още няма масово ел.автомобили и скоро няма да ги има, но пътят вече е ясен...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: BGRS до: Реалист
( преди 7 години )

Ако ти е интересно, прочети последната част от линка, който дадох. Там се коментира, защо електромобилите няма да са ефективни и след 10 години. Може би не си ме разбрал. Не защитавам електромобилите, а обратно - защитавам ДВГ. А изчисленията ги направих, защото явно няма кой друг да ги направи. Почти никой в тая страна не мисли. Най-лесно е да се каже: " Аз не вярвам, че ел.автомобилите ще претоварят мрежата", както спомена един колега по-долу. Разбира се, има хора, които мислят, като господин Г.Тончев, който бе така любезен да предостави тоя линк в тоя сайт! Той има и решение за всички проблеми. Разбира се, в държава като нашата, много от решенията са неприложими. Например, слънчевите панели до магистралите. Ние първо нямаме магистрали, второ асфалт и трето маркировка. Четвърто, а може би и на първо място, имаме *** и нямаме култура.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Реалист до: BGRS
( преди 7 години )

Необходими ли са такива изчисления?
Сякаш утре 1 млрд. автомобили ще са електрически. Тези неща се променят БАВНО. Дори и след няколко години да се появи надежден и евтин ел.автомобил и с дълъг пробег, това не значи, че производството на конвенционалните модели веднага ще спре. А и какво ще стане с наличния до момента автопарк - ще се подмени след 10-20г.

Китайците вече 15 г. имат икономически растеж над 10 % и все някакси успяват да поддържат ел.мрежата си.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: BGRS до: Анонимен
( преди 7 години )

Хубаво е, че не мислиш, но това ни най-малко не помага за решаване на тоя проблем. Tрябват ни мислещи хора.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: BGRS до: Slavo
( преди 7 години )

Не исках да задълбавам по-сериозно с линкове и обяснения. 12 кВч се използват за зареждането на Митсубиши e-miev , ако не греша, за да измине 100 км. Може би и в тоя сайт я има тая статия, не съм сигурен. 20 кВч бе записано в един български сайт за българска разработка. Може да ти дам линк. Но общо взето, това явно са границите. А за пресмятането сложих грубо един милиард електромобила и средно изминато разстояние за денонощие от 50 км, което прави 18000 км/годишно. Мисля, че пресмятането е приблизително, но честно. Ако един автомобил се зарежда за 8 часа и изминава 300 км, ще са необходими около 35-60 кВч за едно зареждане. На час това прави 4.5-7.5 кВч, което за домашната мрежа ми се струва доста, особено ако нощем пускаме бойлер и някакви печки или климатик. Това е над 30 А консумация на ток само за автомобила! Просто няма как да стане със сегашната енергопреносна мрежа. Разбира се, сметките ми са въз основа на изнесената в пресата информация за консумацията на един електромобил. А ето и един интересен линк. Там се споменава за 200 Wh/km :




http://www.tonchev.org/hcarbg.html
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: :) до: g
( преди 7 години )

Намери си и линк, където да видиш как САЩ произвеждат своите електрически мощности...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Реалист ( преди 7 години )

Стига с тези крайни изказвания. Ясно е, че нефтът скоро няма да свърши, но цената му ще расте в дългосрочен план. Разработват се нови находища, но на по-висока цена. "Лесните" вече са изчерпани като цяло.

На всеки трезвомислещ човек е ясно, че електроавтомобилите ще навлизат бавно. Дори и след 10 год. те все още ще са екзотика, вкл. и в развитите страни. Така че нарастването на потреблението на еленергия ще е с бавни темпове.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Slavo до: BGRS
( преди 7 години )

Не е много ясно това:
12-20 кВч на 100 км
Как ги свърза тези мерни единици?
Ако си го прочел това от някой сайт...
Няма да е зле да я обясниш по-подробно тази сметка относно разхода на ел. енергия. Не казвам, "вярно е" също не казвам и "не е вярно"!!!
Просто искам да разбера каква методика имаш за песмятането на тази неизвестна за мен величина kW/h>km.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен до: Анонимен
( преди 7 години )

харесват електромобилите и отдавна следя развитието им
не мисля, че цще претоварят енергосистемата
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Бен до: BGRS
( преди 7 години )

BGRS, виждам че си запознат с електричеството. Искам да те попитам, ако във всяка втора къща има по един електромобил, който най-вероятно ще се зарежда вечер, ще бъде ли нужна подмяната на преносната мрежа, жиците? И каква консумация "от контакта" има един електромобил? 3-4 киловата?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Даскал по математика ( преди 7 години )

Субарович, бегом в първи клас да си оправиш математиката.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: BGRS до: g
( преди 7 години )

Ами разходът на един електромобил е от порядъка на 12-20 кВч на 100 км. Ако средно един автомобил изминава на ден 50 км и го умножим по броя на автомобилите в световен мащаб, ще се получи, че са необходими допълнително 4166 хиляда мегаватови атомни реактора като тия в Козлодуй или Белене. Не знам, как си представяте това. Това че ние нямаме проблеми с електроенергията не означава, че и по-голямата част от останалия свят нямат!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: BGRS до: Субарувич
( преди 7 години )

Пикът не означава ли, че новооткритите находища са равни на известните? Постоянно се откриват нови находища и доколкото мога да вярвам на дадени статии, пикът още не е достигнат. Спокойно, нефтът няма да свърши, но цената ще се вдигне ( както на цигарите). Нали се сещаш, че веднага се намират други канали.Засега прогнозата е, нефтът да стигне до 2050 година при сегашният темп на добив. До тогава я камилата, я камиляря. От 30 години ми натякват, че нефтът щял да свърши. Тогавашните прогнози бяха за 2020 година. Сегашните са изместени 30 години напред. Разликата е все 40 години. Как си обясняваш това? Може би икономистите и драскачите не могат да смятат, затова предпочитат една константна цифра от 40 години?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Субарувич ( преди 7 години )

Много странно - коментарите изчезнаха затова пиша пак последния си коментар:

Нямам желание да споря, просто ще спомена няколко цифри – всички залежи на Ирак например, се равняват на 90 млрд. барела. Изглежда като много нали? Но имайки предвид че потреблението в света е 85 млн. барела на ден, това значи че 1млрд. барела стигат за 11,5 дена, или целият нефт на Ирак стига за 3 месеца доставки на целия свят. Нефтените пясъци в Канада – каквото и да правят, не могат да добиват повече от 8, максимум 10 млн. барела на ден, като при всяка такава операция се похабяват милиарди литри чиста питейна вода. Що се отнася до нефта на Русия – всеки път когато ОПЕК намали доставките, Русия компенсира с повишен добив, така че не само нефтът в изтока е преминал пика си – този в целия свят го е преминал. Не пиша това за да разбунвам духовете и т.н. просто се интересувам за тези неща от много години и споделям с вас. Не е 100% задължително да съм прав.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Субарувич ( преди 7 години )

Нямам желание да споря, просто ще спомена няколко цифри – всички залежи на Ирак например, се равняват на 90 млрд. барела. Изглежда като много нали? Но имайки предвид че потреблението в света е 85 млн. барела на ден, това значи че 1млрд. барела стигат за 11,5 дена, или целият нефт на Ирак стига за 3 месеца доставки на целия свят. Нефтените пясъци в Канада – каквото и да правят, не могат да добиват повече от 8, максимум 10 млн. барела на ден, като при всяка такава операция се похабяват милиарди литри чиста питейна вода. Що се отнася до нефта на Русия – всеки път когато ОПЕК намали доставките, Русия компенсира с повишен добив, така че не само нефтът в изтока е преминал пика си – този в целия свят го е преминал. Не пиша това за да разбунвам духовете и т.н. просто се интересувам за тези неща от много години и споделям с вас. Не е 100% задължително да съм прав.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: g до: бавареца
( преди 7 години )

Според изследване в САЩ, ТЕКУЩИТЕ електрически мощности на държавата могат спокойно да поемат натоварването, дори ВСИЧКИ автомобили в нея изведнъж да бъдат заменени с електрически. Ще ми е трудно да намеря линк към излседването, отдавна го четох.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Samo Russia ima neft za 50 godini napred,tq se prostira ot Atlanti4eskiq do Tihiq okean i ako znaete kolko kladeneca stoqt zatapeni ,svar6i na edno mqsto i po4nat drug ,a da ne govorim za Kanada ,tam naskoro 4etoh ,4e imat ot petrolnite pqsaci neft za 100 godini napred pri normalna eksploataciq na nahodi6teto,NO tova ne pre4i na proizvoditelite da nalagat takiva avtomobili ,samo za dobro e ,ako cenite sa ot porqdaka na 20-30k evra e perfektno
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Субарувич до: Анонимен
( преди 7 години )

Ти също си прав, но например при вятърната енергия имаш вятър - имаш електричество, нямаш вятър, нямаш електричество, същото е и при слънчевите колектори, а общото при алтернативните източници на енергия е че цялата консумация е местна и поради непостоянния си характер не е достатъчна. Разбира се че е възможно, но за съжаление вече е късно. Пикът на петрола беше достигнат през 2001-2002 година, което означава че половината е вече изчерпан, през 2006 г. ОПЕК намали добива на петрол с 15% - това ще се случва на всеки 8-10 г., понеже нефта започва да свършва. Много хора ще ме обвинят в конспиративно мислене, но тук вече не сме само фенове на конспирацията – последният доклад на Пентагона сочи 2015 г. за началото на най-голямата енергийна криза в историята, а тези хора знаят много добре колко нефт има останал и къде се намира, така че е напълно възможно времето ни вече да е свършило. Има и едно предполагаемо находище от 500 млрд. барела под полярната шапка, но засега е невъзможно да се добива там, затова и всички нефтени компании се кефят на топенето на ледниците и се молят да става по-бързо.
Но надежда винаги има :)))))))))))))))
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 години )

ето го решението
няма нефт няма аец и еон..чиста енергия

http://www.vbox7.com/play:afced889&start=20
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising