Вход   Регистрация

Opel Zafira/Опел Зафира

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори - твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

История на модела

1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с.
7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с.
6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с.
9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с.
1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с.
11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с.
7/05 Смяна на модела 



Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. 

Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. 

Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. 

По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. 

По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. 

Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане.

Най-често срещани повреди:
Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година.
Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.)
Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.)
Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството.
Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
Реклама  


Купи Opel

  • Opel Omega 2.5 TDS

    3300 лв.

    дата на произв. - август , 2000 г., пробег - 135000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Opel Corsa 1,0 Климатик!

    3300 лв.

    дата на произв. - септември , 2003 г., пробег - 106000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Opel Astra 1.7D VAN!

    2499 лв.

    дата на произв. - септември , 1999 г., пробег - 130000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Opel Zafira 1.9CDTI/CosmoEU4

    8299 лв.

    дата на произв. - януари , 2007 г., пробег - 103000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Astra 1.7 ISUZO

    11 лв.

    дата на произв. - юни , 2001 г., пробег - 111111, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Astra 1.7D

    1000 лв.

    дата на произв. - юли , 1994 г., пробег - 257365, С.к - Ръчна, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 52 )

Напиши коментар Влез

от: Y22DTR ( преди 1 месец )

Идиален дизайн приятно каране малък разход.
Но до тук Слаба електроника която по често прави мизерии,Общо взето е скъпо за поддръжка Съидинител комплект (Аксиален,Феродов,Притескателен,Маховик)
1700лв. ГНП оле мале .....
Просто кефа няма цена инвестираш на бездънна яма ...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: 2.dti opk ( преди 9 месеца )

suma ot motora moje da e ot siedinitelniq disk
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Albena rusanova ( преди 1 година )

Zdraveite opel zafira dewe moia me4ta sagae imam no 1 kop4e natabloto snatpis tc neznam za kakvo e
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: Радо ( преди 1 година )

Здравейте,имам колата(Зафира 2.0 ДТИ 101кс) от около 3-4 месеца,лошо направих като не я откарах в Булвария да и метнат 1 око.Но като цяло мога да кажа само хубави работи вози добре с 16ките джати минавам през дупки и не е като с другата (опел астра 1.7д) разхода е според зависи как се кара.Първия месец я настъпвах в града и не осетих кога съм изхарчил половин резервоар.Сега ще я карам пак до булвария да видя що климатика ту работи ту не ще :)
Като цяло 7.5/10 :)(колата е 10/2004 :)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: kolev ( преди 1 година )

Здравейте, за зафирата ще кажа че е много практичен автомобил имам две зафири 2000г. дизел 82 к.с.и 2004г.дизел 101к.с.автоматик.тази с по големия мотор върви като снаряд, части за тях колкото искаш, от евтини по евтини, и така имам ги от 4г. изминал съм над 60 000км. с тях единия сега ше го продам за да си взема дйип за лов.Моят съвет заложете на зафира.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Колегата ( преди 1 година )

Ще коментирам от страната на пътник в Опел Зафира А . Много твърда возия и седалката отзад е много дървена :), но се свиква положението на пътниците отзад е висок седеш при магистрално каране е доста готин ван(500 км с лекота без умора).(по селските пътища си е направо мъчно приключение ) Товарното място при свалени задни два реда седалки е огромно. Само че на мен ми се видя, че втория ред е малко тесен за 3-ма, но пространството за краката и височината до тавана е предостатъчно.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Колегата ( преди 1 година )

1.6 CNG (газ)
Като чета май и автора не е знаел че става дума за газ-метан "Compressed natural gas"-Сгъстен природен газ.
Не се правя на интересен, но има доста потребители, които може да не са наясно с това затова исках да го подчертая! Има разлика между пропан бутан и метан.
А за Зафирата скоро ще се опознаем лично и ще споделя за поведението. Дано хеитарите са напуснали сайта, че едно ревю не остана не омърсено с всякакви бездарни критики !
Успех и много безаваинни километри на всички!!!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Кирето ( преди 1 година )

Здравейте карам Опел Зафира А (2000год.) 1.8 16v 116 конски сили. Изминал съм 16 000 км без абсолютни никакви проблеми, не са много но за кола втора ръка може да се очаква всеки следващ километър изненади. Доволен съм от цените на консумативите и че лесно се намират части втора ръка, както и чисто нови.
Лично мнение Опел е марката за България (доходите, които получаваме и пътищата по които караме). Преди Зафирата отново карах Опел и след нея също смятам да НЕ изневерявам на марката.!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: biso ( преди 2 години )

zd priatel az sasto imam 2000 dt 16v kaji mi nesto pove4e za neia
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: dddd ( преди 2 години )

dimi samo 2000 dt te sa
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: dddd ( преди 2 години )

tova e kolata evtina nisak razhod i taka tes koito pi6at 4e ne stavat da si karat jegulki da gi vidq togava
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

i samo zafira diesel te sa nomer 1
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: dddd ( преди 2 години )

mnoooo qki tova e drugo nqma ne gi slu6ai te tes satii 4e samo gluposti pi6at
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: dimi ( преди 2 години )

razlikata ot zafira 22dti i 2000dti e ogromna imam gi i dvete a razxodat e sastiat kato cialo sam niamal problemi i s dvete na 22dti mod 2003g imam ia ot nova na 370000kl smenix EGR TOVA E OSTANALOTO SA CUNSUMATIVI A NA 2000DTI KOIATO E NA 120000 MOD 2004 VTORA RAKA NI6TO ZA SEGA
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: DIMI ( преди 2 години )

imam zafira 22dti prosto straxoten avtomobil nisak razxod i mn. dobro varvene mn sam dovolen imam go ve4e 1 god mod,2003 6 na 100 izvan gradsko s klima i gadsko 8 zimata gradsko 9 smeseno 7.5
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 години )

ne znam koi kakvo si misli no fse si mislya 4e sa darvo tezi zafiri
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: biyan georgiyev ( преди 2 години )

Покажи Коментара
imam tazi kola ot edna sedmitca kolyamo darvo sa nasitina ne gledei na dizaina na tezi koli imam predimstva no ne sa golemi ne znam ama ne sa za balgarina
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: тодор ( преди 2 години )

А целия проблем се появи от там че е била спряна и е стояла 2 часа по наклон с носа нагоре ,дизеловия двигател има проблем с клапана ,които не позволява на горивото (от горовния филтър който се намира отпред до двигателя )да се варне обратно в резервоара ,затова не съм могал тогава да я запаля и последствие изтощих акумолатора от вартене на стартер за да запали и оттам другите проблеми....
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: тодор ( преди 2 години )

"INSP"-В превод "инспекция", след като ми изписа тази грешк.Установих че има проблем с акумолатора ,уредите на таблото(оборутомер,скоростомер,уреда за температурата,и уреда за резервоара) почнаха да се зануляват при запалване на джигателя и след секунди работят както трябва.И отдох да я закарах на стед за да я занулят тази грешка.занулиха я и смених акумолатора сас нов .Ив момента няма никакви проблеми.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: тодор ( преди 2 години )

Колеги ,този автомобил (Опел зафира 2.0 DTI 2001г.)го имам от 3 месеца ,и ми направи проблем.Бях я спрял на наклон с предницата на горе Постоя така 2 часа и след това не можах да я запаля ,изтощих акумолатора .И оттам почнаха провлемите ,този модел на опел ,са много нейни откам електроника .След като заредих акумолатора и автомобила го оставих да постои един ден на хоризонтално положение ,закачих акумолатора и я запалих без проблем .Но на таблото ми изписа "INSP"
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 години )

Imam Opel zafira 1.8 16v 2000g nemoga da si namerya kompyutar
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 години )

Значи "STOP"
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: miro ( преди 3 години )

Zdraveite imam Zafira2.2dti dovolen sam ot razhod i povedenie na patia 4uval sam 4e podrajkata e skapa
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: ned.kar ( преди 3 години )

maslo za zafira 1.8 16 v 125cv.s kavo maslo se kara sled 140 000 km
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Ичо ( преди 3 години )

Колеги напишете няколко реда за модела на Опел Зафира от 2006г.Например най-срещани проблеми и недостатъци- като минуси.
Предимството им пред предния модел от 2004 г.- като плюсове. По изражливи ли са новия вид двигатели и ходовата част.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: ники ( преди 3 години )

Колеги,имам опел Зафира 1.8 бензин 2001 година.На бордовия компютър ми изпиза ARRESTO-някои знае ли какво означава това.колата е от Италия.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: jivkojelqzkov ( преди 3 години )

имам Zafira от почти 1 година.Тя е 2,0 dti от 2002 г.Двигателят и в последно време стана доста щумен и никой не може да ми каже защо е така.Някой да каже нещо!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 19  Отрицателни: 7

от: Анонимен до: erhan
( преди 3 години )

29434
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: stoqn ( преди 5 години )

Az imam Zafira dizel 2000 16v i sam mn dovolen.Ne 4e nqma po dobri avtomobili, no tozi e s po evtina podragka,dobre se dargi na dalgi rastoqniq.S dve dumi sravnitelno dobar savremenen avtomobil. I nai vagnoto Opel ve4e ne gnie.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: erhan ( преди 5 години )

imam opel zafira 2.0 dti ot 1 godina i imam golqm poroblem postoqno predrpva vinagi mejdu 80 100 kms.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising